Potrošači će imati pravo tražiti popravak proizvoda kao što su perilice rublja, usisivači, pametni telefoni i bicikli i nakon isteka jamstvenog roka. Kako bi popravak bio privlačnije rješenje, zastupnici žele da proizvođači nude potrošačima zamjenske uređaje na posudbu tijekom popravka. Ako se uređaj ne može popraviti, trebalo bi ponuditi obnovljeni uređaj.
Prema stajalištu Parlamenta, neovisni serviseri, subjekti koji se bave obnovom uređaja i krajnji korisnici imali bi pristup svim rezervnim dijelovima te svim informacijama i alatima potrebnima za popravak po razumnoj cijeni. Potrošači će na internetskim platformama moći pronaći lokalne servisere (uključujući „kafiće za popravak”) i prodavače obnovljenih uređaja u svojoj blizini. Da bi popravci bili povoljniji i privlačniji, zastupnici predlažu da se potrošačima ponude kuponi i drugi financijski poticaji iz nacionalnih fondova za popravak.
U zakonskom jamstvenom roku prodavači bi pak ubuduće bili obvezni dati prednost popravku ako je on povoljniji od zamjene uređaja ili jednako skup, osim ako popravak nije izvediv ili je nepraktičan za potrošača. Zastupnici predlažu i produljenje jamstvenog roka za jednu godinu nakon popravka uređaja.
- Građani žele produžiti životni vijek svojih uređaja, ali to je često preskupo ili teško. Donijeli smo niz mjera za poticanje potrošača da odaberu popravak umjesto zamjene, s posebnim naglaskom na potporu neovisnim serviserima i uspostavu financijskih poticaja. Očekujemo da će Vijeće uskoro donijeti svoje stajalište kako bismo mogli započeti pregovore o preoblikovanju tih mjera u zakonodavstvo i utrti put istinskom kružnom europskom gospodarstvu, rekao je izvjestitelj René Repasi (S&D, Njemačka.
Bacanje potrošačkih uređaja koji se mogu popraviti ima znatan utjecaj na okoliš jer dovodi do 30 milijuna tona resursa i proizvodnje 261 milijuna tona ekvivalenta emisija CO2, kao i stvaranja 35 milijuna tona otpada na godinu u EU-u. Potrošači koji odluče kupiti novi uređaj umjesto da poprave stari gube otprilike 12 milijardi EUR godišnje. Rezultati studije Europske komisije pokazuju da bi 77 % građana EU-a radije popravilo uređaj nego kupilo novi.