U sklopu vojne pomoći savezničkih zemalja Ukrajina će uskoro dobiti jugoslavenske tenkove M-84, ali ne one iz Hrvatske, već iz dalekog – Kuvajta.
Neformalni izvori bliski Ministarstvu obrane Kuvajta potvrdili su nam kako su u tom malešnom, ali prebogatom arapskom emiratu, vrlo blizu odluke posao remonta tenkova, proizvedenih početkom 90-ih godina u Đuri Đakoviću, sada povjeriti toj firmi iz Slavonskog broda. Ideja je jugoslavensko-hrvatske oklopnjake, nakon remonta i modernizacije, poslati dalje ukrajinskoj vojsci.
Kopnena vojska Kuvajta u depoima raspolaže sa 149 komada tenkova M-84 povučenih iz aktive prije desetak i više godina. Posve je izvjesno da iza velikog posla stoje i češki vlasnici Đure Đakovića, mitteleuropski lordovi baruta i tenkova, otac i sin, Jaroslav i Michal Strnad, glave češke dinastije bogatih oružara u silovitom poslovnom usponu. Strnadovi u svojem portfelju posjeduju i Excalibur army, tvrtka u čijim se pogonima u češkom Sternbreku proteklih godinu dana obavlja remont i modernizacija svih Ukrajini doniranih sovjetskih tenkova T-72, na standard EA, a koji se sa novim reaktivnim oklopom, snažnijim motorom, noćnim nišanom, boljim sustavima upravljanja vatrom i modernijom komunikacijom, šalju na ukrajinsko ratište.
Najveći češki oružari, Strnadovi, vlasnici CSG Grupe, unutar koje posluju Đaković i Excalibur army, do sada su najmanje 40 moderniziranih tenkova poslali Ukrajincima. S remontne trake izbace, prosječno, četiri tenka mjesečno. Realno, ukrajinska vojska treba puno više tenkova na dispoziciji. Potražnja je golema, isporuka spora. Na remont čeka još 50 prikupljenih tenkova. Pridodamo li tome golemu ergelu kuvajtskih M-84-ki, evidentno je da se manjak remontnih kapaciteta mora urgentno nadomjestiti. Đuro Đaković pokazao se idealnim. Najbolje poznaju vlastiti proizvod i raspolažu s originalnom tehničkom dokumentacijom neophodnom za remont. Ukoliko se Kuvajćani odluče za češku CSG grupu, vele insajderi, izgledan je scenarij bratske raspodjele posla unutar kuće, između Đure Đakovića i domicilnog pogona u Sternbreku.