Na subotnjem letu bila su 33 putnika i tri člana posade. Krenuli su u 6.30 iz Zagreba za München. Zrakoplovu Croatia Airlinesa ATR 42-300 na 6000 metara otkazao je sustav za odleđivanje krila, usisnika motora i moguće repa. Ulazili su u zonu zaleđivanja. Temperatura se spustila na minus 30. Putnicima su 20-ak minuta nakon uzleta rekli da se zbog kvara vraćaju.
- To je izuzetno velika opasnost i pilot je donio vrlo pametnu odluku vrativši se u zračnu luku. Dođe li do zaleđivanja zrakoplov postaje neupravljiv i pada. Nekad je samo nekoliko minuta u pitanju - objasnio je inspektor za zrakoplovne nesreće Dinko Vodanović. Prisjetio se i slučaja starog 15-ak godina, kad je ATR-u 42, iznad Amerike, otkazao sustav za odleđivanje. Uslijed zaleđivanja zrakoplovu se otkinuo rep. Svi su poginuli. Za pilota Miljenka Radića, pomoćnika direktora za promet u Croatia Airlinesu, reakcija kolege je rutina.
- Kvar nije bezazlen. No pilota ne smatram herojem jer je to rutinska procedura i on ju je poštivao.
PUTNICI ZABRINUTI STANJEM ZRAKOPLOVA
Sredinom rujna naš je čitatelj putovao Croatia Airlinesom za Split. Zgrožen derutnom unutrašnjosti fotografirao je potrgana sjedala spojena ljepljivim trakama. Zapitao se, kaže, kako tek izgleda tehnički dio aviona. Zbog požara motora u svibnju su prisilno sletjeli u Beču. Avion koji im je u Austriju trebao donijeti rezervne dijelove također se pokvario.
• u Italiji se 1987. srušio ATR 42 jer se na 4880 metara zaledio
• ATR 72 American Eaglea srušio se 1994. zbog zaleđivanja krila
• Croatia Airlinesov ATR 42 je ‘05. zbog problema sa zaleđivanjem prisilno sletio u Münchenu