To je to što me zanima!

DORH mora hitno ispitati sve ugovore oko sljemenske žičare

Jasno je da DORH treba hitno ispitati sve ugovore u ovom slučaju. Kad se već nisu ranije bavili žičarom. Jer iz Grada decidirano tvrde da svi ugovori imaju opravdanje i da su sve morali mijenjati zbog lošeg projekta
Vidi originalni članak

Prije 13 godina uklonjena je stara žičara koja je iz Zagreba vodila na vrh Sljeme. Taj simbol grada više jednostavno nije izdržao nove zahtjeve sigurnosti. I tad je gradonačelnik Milan Bandić obećao kako već imaju planove za novu. A ona će stajati maksimalno 200 milijuna kuna. Mnogima se i to činio preveliki trošak, ali ipak se radi o simbolu Zagreba. Kako je vrijeme prolazilo, sa svakim novim projektom, sa sve većom stanicom, sve modernijim gondolama, procjene su rasle. A nakon dvije godine gradnje, sad će cijena s PDV-om probiti 800 milijuna kuna.

Kad su potpisani ugovori prije dvije godine, s PDV-om je žičara trebala stajati oko 523 milijuna kuna. I to je bio golemi iznos, a i danas je misterij zašto je planirana skupa međupostaja. A onda su krenuli aneksi s omiljenom Bandićevom tvrtkom koja gradi žičaru, Pionirom. Kroz godinu dana, cijena je već bila na 625 milijuna. A u tome nisu svi ostali radovi koji su napravljeni za žičaru, od rotora, cesta, pruge... Pa je onda ipak Zagreb odlučio dići i kredit za žičaru te je prebaciti ZET-u.

Kamate u 15 godina su 122 milijuna kuna. A žičara još nije počela voziti, tko zna kakva iznenađenja nas još čekaju. Nepoznati autor je objavio film koji u sedam sati prikazuje kako su mijenjani ugovori, sklapani aneksi, daje dokaze da su se radovi višestruko naplaćivali: kopali su blato, a naplatili kao da su bušili planinu. I još niz detalja. Sve je to trajalo dulje od dvije godine. Jasno je da DORH treba hitno ispitati sve ugovore u ovom slučaju. Kad se već nisu ranije bavili žičarom. Jer iz Grada decidirano tvrde da svi ugovori imaju opravdanje i da su sve morali mijenjati zbog lošeg projekta.

Hoće li netko završiti u zatvoru? Ne možemo sad znati iako ima ozbiljnih indicija. Ali ono što je jasno u bilo kojoj varijanti je da će žičara biti najskuplji projekt ikad u Zagrebu, da je izvođač dobro zaradio i da je od početka očito sve loše planirano. Ili bi cinici rekli, namjerno je loše planirano.

Idi na 24sata

Komentari 23

  • max2017 24.11.2020.

    Od kada je to žičara "simbol Zagreba" ??.......uspinjača eventualno ali žicara by pajdo-nikada !......Iznosi kojima se barata su full paušalni jer stvarni troškovi su dodatnih par stotina milijuna ! Štete u prirodi ostaju zauvijek kao "zaštitni znak"-pajdo ekspresa...!!!!!!!!!

  • Vlad 22.11.2020.

    Koji kič, Još samo fale vrtni patuljci i fontana da bude kao dvorište mog susjeda, povratnika iz jamerike.

  • komentatorv4 22.11.2020.

    Preveliko i prekontrolirano da bi se iko odlucil muljat. Sumnjam da ce bit ikakvih dokaza iako se neki nadaju pa u clanku spominjeju “jake indicije”...

Komentiraj...
Vidi sve komentare