Kraš je na tržište izbacio novu ambalažu popularnog keksa Domaćice, što je izazvalo brojne reakcije građana na društvenim medijima.
Na novom izdanju kutije uz ime stoji dodatak raznih zanimanja: "Domaćica i menadžerica", "Domaćica i pravnica", "Domaćica i programerka", "Domaćica i umjetnica"...
No, mnogima se dodavanje zanimanja uz originalno ime keksa nije svidjelo, a neki od njih čak su komentirali kako i samo ime "Domaćica" nisu povezivali uz pojam kućanice, već uz domaće kekse.
- Htjeli su politički korigirati davno definirano ime proizvoda pa ispada da ga se srame - jedan je od komentara.
- Što fali tome da se bude samo domaćica?
- Je l' ovo znači da muškarci nemaju što kupovati Domaćice?
- Volim te kekse, ali ova ambalaža ne da odbija, nego zaista ne želim je više kupovati.
- Nismo se makli od pećine - samo su dio komentara na društvenim mrežama.
Iz Kraša objasnili o kakvoj se kampanji radi
Iz Kraša su se oglasili na službenoj stranici.
Cilj je naše nove kampanje Domaćica podići svijest javnosti o važnosti i kompleksnosti obveza koje u kućanstvu najčešće preuzimaju žene te osvijestiti da je briga o domaćinstvu zajednički posao svih ukućana. S tim smo ciljem, ponajprije kako bismo privukli pažnju građana i otvorili važnu temu, na police kao prvi korak kampanje stavili Domaćicu u posebnom izdanju. Na kutije smo uz natpis Domaćica dodali i nekoliko čestih zanimanja, koliko nam proizvodni proces dozvoljava, kako bismo podsjetili na to da da su žene, uz svoj posao koji obavljaju na radnom mjestu, najčešće one koje svakodnevno brinu i o domaćinstvu. Kampanjom želimo potaknuti sve članove društva da preuzmu svoj dio obveza i odgovornosti u domu kako bi raspodjela poslova u domaćinstvu bila ravnopravna.
U suradnji s agencijom Ipsos proveli smo istraživanje, u kojem većina ispitanika, i odraslih žena (70 posto) i odraslih muškaraca (51 posto), kao i tinejdžerica (73 posto) i tinejdžera (72 posto), tvrdi da žene obavljaju veći dio poslova u kućanstvu. U sljedećoj ćemo fazi kampanje na društvenim mrežama kroz izazove poticati građane da preuzmu obavljanje kućanskih poslova na sebe i dokumentiraju konkretne aktivnosti kojima sudjeluju u ravnopravnoj podjeli poslova u kućanstvu. Dio kampanje bit će i edukacija mladih generacija o vlastitoj odgovornosti prema kućanskim obvezama i važnosti pravedne podjele kućanskih poslova među svim članovima kako bismo ih potaknuli da od djetinjstva stvaraju ispravne navike i usvoje ih za budućnost.
U dogovoru s Institutom za hrvatski jezik i jezikoslovlje pokrećemo i inicijativu za promjenu dijela definicije domaćice u pojedinim rječnicima i osuvremenjivanje tog pojma koju će moći podržati i građani putem posebne platforme koja će uskoro biti aktivna.
Vjerujemo da će javnost prepoznati pravu namjeru ove kampanje te sve pozivamo da se uključe u osvještavanje i promicanje te društveno važne teme.
Više detalja o cjelokupnoj kampanji bit će dostupno na stranici kras.hr/hr/ijasamdomacica tijekom ovog tjedna sa službenim početkom kampanje.