Komentirajući pismo koje je gradonačelnik Dubrovnika Matro Franković uputio predsjedatelju Vijeća ministara BiH Zoranu Tegeltiji tražeći da se prekinu svi planovi gradnju zračne luke u Trebinju dok se ne utvrdi kakve će posljedice imati po okoliš, a posebice po izvorište rijeke Omble, Dodik je novinarima u Banjoj Luci rekao da bi dubrovačkog gradonačelnika naprosto trebalo ignorirati.
"To je isto kao da je netko iz Rudog (gradića u istočnoj Bosni) napisao pismo ( predsjedniku SAD-a Joeu) Bidenu", kazao je Dodik.
Dodao je kako mu nije jasno zašto se pismu gradonačelnika Dubrovnika uopće pridaje pozornost i konstatirao da je sugovornik tijelima vlasti BiH vlada Hrvatske, a ne gradska uprava Dubrovnika.
Tegeltija koji je ujedno član Dodikove stranke Savez nezavisnih socijaldemokrata (SNSD) u subotu je komentirajući pismo gradonačelnika Dubrovnika kazao da uopće ne vidi razlog zašto bi zračna luka u Trebinju mogla biti sporna ustvrdivši da će ako se sagradi biti na opću korist, no upozorenja o mogućem štetnom utjecaju na okoliš nije komentirao.
Gradonačelnik Franković Tegeltiju je podsjetio da je gradnja zračne luke planirana na propusnom kraškom tlu, a izvor Omble udaljen je tek nešto više od osam kilometara.
Ombla i danas čini osnovu opskrbe Dubrovnika pitkom vodom.
Ombla je poznata i kao najkraća europska rijeka, a preko crpne stanice koja je na njoj izgrađena voda se putem tlačnog cjevovoda vodi do hidrotehničkog tunela koji je prokopan ispod brda Srđ te izlazi u vodospremnik Niska zona iz koje se dalje opskrbljuje cijeli grad.
Zračnu luku u Trebinju dvojbene ekonomske isplativosti zapravo želi graditi Srbija u suradnji s vlastima Republike Srpske no za to mora dati suglasnost BiH kao država. Postupak davanja te suglasnosti kroz postizanje memoranduma o razumijevanju pokrenut je ranije ovog tjedna na Vijeću ministara BiH a mora ga odobriti Predsjedništvo BiH.
Srbijanska državna tvrtka "Aerodromi Srbije" je bez obzira na to što nisu ispunjenje formalno-pravne pretpostavke za gradnju prošle godine raspisala natječaj za izradu projektne i planske dokumentacije za trebinjsku zračnu luku.
Uz uzletno-sletnu stazu, servisne prometnice, vatrogasni poligon, parking te zgradu terminala, toranj kontrole leta, vatrogasnu postaju i cargo terminal predviđena je i gradnja skladišta goriva s crpkom za gorivo.
Ne postoji nikakav dostupni elaborat o ekonomskoj isplativosti tog projekta koji bi se gradio u blizi Trebinja gdje živi jedva 30 tisuća stanovnika, a šira okolica iznimno je rijetko naseljena i nema nikakvih gospodarskih kapaciteta niti infrastrukture.
Uz to, Trebinje je udaljeno tek pedesetak kilometara od tri već postojeće zračne luke.