Što znači niti dobar šef, pitanje je koji smo puno puta postavi. Liz Wiseman, autorica knjige “Multipliers”, smatra je velika većina ljudi upoznata s lošim šefovima, a od svih ljudi s kojima je ona razgovarala rijetki su radili s odličnim šefom.
Zaključila je da su loši šefovi ‘umanjivači’. To su oni koji iscrpljuju energiju, motivaciju i druge karakteristike koje nekoga čine dobrim radnikom. S druge strane, dobar šef množi energiju zaposlenika.
- Zbog ‘dobrih’ ćete se šefova osjećati kao stvoreni za neki posao, dok ćete se zbog onih ‘loših’ užasavati jutarnjeg odlaska na posao. ‘Umanjivači’, premda često inteligentni i sposobni, katkad guše ideje svojih zaposlenika koji se zbog toga osjećaju manje vrijednima i neispunjenima. ‘Umnoživači’ povećavaju inteligenciju i postignuća svog tima. Oni nastoje iz svakoga izvući ono najbolje i prikazati ih u najboljem mogućem svjetlu - navodi Wiseman.
U knjizi autorica navodi i ‘magnete za talente’. To su ljudi koji znaju stvoriti odličan tim. Ne grade tim od ljudi s istim talentima, već prirodno znaju kako ih spariti. Također, smatra i da je glavna stavka da dobar zaposlenik ne donosi odluke u žurbi već otkriva problem i daje prijedlog njegova rješavanja i svoje uloge u tome. Također, smatra i da dobar zaposlenik na prijateljski način mora uvjeriti šefa da je sposoban.
Među karakteristikama koje djelatnici žele prepoznati u svojem šefu su: jednostavnost, poštenje, humanost, jer većinu ljudi odbijaju arogantni pojedince. Jako je važna i transparentnost te velikodušnost. Ne u novcu nego u pohvalama i darežljivi kada je u pitanju stjecanje novih znanja. Zaposlenici ističu i strpljenje te iskrenost kao jako važne karakteristike.