To je to što me zanima!

Divjak: Profesori će se morati prekvalificirati, učenici su bitni

Od ove jeseni provodi se pilot-projekt tzv. dualnog strukovnog obrazovanja gdje se učenici više pripremaju za tržište rada. Od općih predmeta ostali hrvatski i strani jezik, matematika i informatika
Vidi originalni članak

Što se tiče same eksperimentalne provedbe "Škole za život", zadovoljna sam, iako moramo znati da je najvažnije da imamo učitelje koji su osnaženi i koji znaju što treba i kako treba promjene uvesti u razred. Ministarstvo je na početku imalo problema s nekim nakladnicima pa je nekolicina udžbenika kasnila nekoliko dana, kazala je ministrica Divjak u intervjuu za dnevnik HRT-a. 

- Nakon prvih tjedan dana udžbenici su praktički bili u školama, tako da to više nije bio problem. Što se tableta tiče, jedan dobavljač se ispričao zbog različitih neprilika, ali krenula je isporuka prošli tjedan - istaknula je Divjak. 

VRDOLJAK O REFORMI: 'Zašto profesor povijesti ne bi postao profesor informatike?'

Od ove jeseni provodi se pilot-projekt tzv. dualnog strukovnog obrazovanja gdje se učenici više pripremaju za tržište rada. U sklopu projekta su od općih predmeta ostali hrvatski i strani jezik, matematika i informatika, a kao izborni vjeronauk ili etika. Nema povijesti, geografije i biologije. Takva odluka je ovih dana u javnosti izazvala brojne kritike. 

Ministrica je na to kazala da interese učenika stavlja na prvo mjesto. 

BRUXELLES Divjak s ministrima EU-a o raspodjeli 100 milijardi eura

- Učenici koji su ušli u zanimanje kao što su staklar, keramičar, stolar, dimnjačar imaju određena očekivanja da onda kada završe şvoje obrazovanje, mogu na tržište rada. Mi isto očekujemo da dobijemo i kvalitetnog keramičara i dobrog staklara ili prodavača - kazala je te napomenula da se to odnosi na samo nekoliko zanimanja u dualnom modelu. Učenici takvih zanimanja će ujedno biti i radnici kod poslodavaca. 

- Nemojmo zaboraviti da opće obrazovne predmete ima u osnovnoj školi te da i u strukovnom dijelu također postoje elementi opće obrazovnih predmeta koji se odnose i društveno-humanističko područje - napomenula je.

MUDROSTI MINISTRICE DIVJAK 'Nismo ukinuli povijest, nego napravili novi program bez nje'  

Na pitanje što će biti s profesorima povijesti, geografije i biologije u takvim školama, ministrica je rekla da se "ne može satnica prilagođavati profesorima", već da je potrebno odgovarati na potrebe učenika. 

- U tom smislu mi imamo mehanizam zbrinjavanja tehnoloških viškova, ali isto tako očekujemo da se profesori prekvalificiraju kada je to potrebno i da svi učimo cjeloživotno. I ja kao ministrica i kao sveučilišna profesorica nikad ne prestajem učiti - objasnila je Divjak. 

Idi na 24sata

Komentari 167

  • lukadragan 01.10.2018.

    Ako mislite da će te reformu školstva napraviti kupnjom tablet računala grdo se varat, to može samo naškoditi osnovno školcima. Druga je stvar da ste kupili laptope. Trebali bi sami znati zašto!

  • Symbian 01.10.2018.

    Što se gospođa ministrica ne prekvalificira u automat za kavu? To joj je realan doseg.

  • kuglica 01.10.2018.

    I keramičari i frizeri i dimnjačari i automehaničari i kozmetičari...moraju biti funkcionalni i kritični samomisleći ili svojom-glavom-misleći članovi društva u kojem žive i rade...a da bi to postali, potrebno je poznavati i povijest i geografiju jer se tu uče zakonitosti društvenih gibanja i društveni procesi u koje smo svi uključeni...neomogućavanje istima stjecanje razumijevanja društvenih gibanja i procesa, od njih stvaramo fah idiote, koji neće biti sposobni kritički promišljati niti postavljati pitanja o životu i svijetu jer bi tako mogli početi shvaćati što je cilj ovih uhljebljeničko-kumovsko-pećinsko-rodijačko vladajućih elita te bi ih njihovo razmišljanje vlastitom glavom i kritičko propitivanje moglo dovesti do pobuna i otpora navedenim 'elitama'...zato je stjecanje takvih znanja u školama opasno i treba ih pod svaku cijenu suzbiti i sve to zamotati u celofan brige za dobre stručnjake koji će biti dobre sluge kapitala...Znanje je moć i moć je u znanju..zato ove vladajuće strukture provode vrlo važnu reformu čiji je moto: glupošću, elitizmom, pogodovanjem, podobnošću, i kumovanjem protiv znanja, kritičkog promišljanja i mišljenja vlastitom glavom...i dok čitam komentare nekih komentatora, vidim da u tome i uspijevaju...

Komentiraj...
Vidi sve komentare