To je to što me zanima!

Divjak planira da informatika bude obvezni predmet u školi

U Ministarstvu od listopada planiraju pokrenuti projekt programiranja u osnovnim školama, a od iduće školske godine zamijeniti izbornu informatiku obveznim predmetom
Vidi originalni članak

Ministarstvo znanosti i obrazovanja prije mjesec dana završilo je analizu natječaja na temelju kojeg su izabrani članovi Ekspertne radne skupine za kurikularnu reformu. Dokument je u subotu izašao u javnost. Pokazuje da šefica te skupine, Jasminka Buljan Culej, ne ispunjava uvjete za to mjesto. O dokumentu se nije očitovala Dijana Vican, predsjednica premijerova Posebnog stručnog povjerenstva za provedbu Strategije obrazovanja, čije je očitovanje 15. srpnja zatražila ministrica Blaženka Divjak.    

U analizi stoji da Buljan Culej ne ispunjava uvjete za voditeljicu prema pravilima koje je donijelo samo Povjerenstvo, ali i da njezin akcijski plan kojim se prijavila na natječaj nije onaj koji je predstavila medijima. Utvrđeno je i da uvjeti koje je utvrdilo Povjerenstvo nisu istovjetni onima u natječaju Ministarstva obrazovanja.

- Nadam se da će se Posebno stručno povjerenstvo za provedbu Strategije obrazovanja, znanosti i tehnologije očitovati kako bi se situacija što prije razjasnila - rekla je Blaženka Divjak, ministrica znanosti i obrazovanja za televiziju N1. Dodala je kako treba maksimalno ubrzati reformske procese te da fokus mora biti na učenicima i nastavnicima. Na odgovor premijera Plenkovića nije trebalo dugo čekati.

- Dijana Vican odlično radi svoj posao, ima moju potporu. Povjerenstvo ima zadaću da do 8. rujna pripremi usuglašeni nacrt akcijskog plana provedbe strategije. Sve ostalo su špekulacije, a vidim i da neki interni dokumenti cure po medijima. Očekujem da će ministrica Divjak pronaći onoga tko te radne dokumente distribuira medijima - rekao je premijer. Mislio je pritom na analizu natječaja koju je objavio jedan dnevni list, a koji je trebao sve do očitovanja Dijane Vican ostati interni.

- Ova izjava premijere Plenkovića predstavlja kontinuitet najgore politike HDZ-a, kakve smo se, nažalost, već nagledali u zadnjih 27 godina: obrana evidentnih krivaca i optuživanje onih koji otkrivaju manipulacije. Možda je ova njegova izjava radi godišnjeg odmora ostala relativno slabo primijećena, ali ona predstavlja vrlo opasnu prijetnju demokraciji jer šalje poruku da premijer ne podržava razotkrivanje manipulacije, nego vas je radi toga čak spreman i kazniti - rekao je Ivica Puljak, poznati fizičar, profesor i političar. Andreju Plenkoviću to nije jedina oštra poruka nestranačkoj ministrici koja je došla iz kvote i na prijedlog najnovijeg HDZ-ova partnera HNS-a.

Divjak mu se našla u nemilosti i kad je poručila, a HNS objavio kao svoje priopćenje, da će u cilju ubrzanja cjelokupnog procesa reforme obrazovnog sustava sebe postaviti na čelo Posebnog stručnog povjerenstva koje se brine o provedbi strategije i novog kurikula te tako preuzeti odgovornost i pokrenuti stvari.

- To priopćenje je stav HNS-a, našeg partnera. Posebno stručno povjerenstvo tijelo je koje imenuje premijer. Na moje inzistiranje ovaj je put sastavljeno na pluralističan način. No uočili smo da postoje svojevrsne praznine u provedbi strategije i, u dogovoru s Povjerenstvom i njegovom predsjednicom, rektoricom Dijanom Vican, iznaći ćemo najbolje metode za poboljšanje institucionalnog provođenja strategije. Zadaća je Povjerenstva da do 8. rujna iznjedri prijedlog akcijskog plana. HNS će kao naš partner u vlasti, u dogovoru s HDZ-om, pridonijeti mogućoj modifikaciji postojeće strukture. Postići ćemo kompromis, reforma obrazovanja ide dalje i učinit ću sve da ta tema više ne iznosi prosvjed na ulice. Mislim da je to krajnje nepotrebno i nelogično jer se oko toga svi slažemo - rekao je premijer i dao svima do znanja da je njegova ipak zadnja. Profesor Puljak smatra da premijer i predsjednica Posebnog stručnog povjerenstva žele srušiti reformu.

- Sa strane premijera, HDZ-a i gospođe Vican mislim da je riječ o nastavku rušenja reforme obrazovanja, kao i ostalih reformi koje su započete. Mislim da je to borba između moderne i otvorene Hrvatske, koja je prosvjedovala u dva navrata, i retrogradnih snaga koje nas žele vratiti u srednji vijek. Jedina dobra vijest je što te nazadne snage još nisu pobijedile jer je javnost sve zainteresiranija za reformu obrazovanja - uvjeren je profesor. Situaciju je za N1 prokomentirao i mostovac Nikola Grmoja.

- Ministrica Divjak očigledno provodi politiku koja se ne sviđa premijeru. Famozna stabilnost i stabilna Vlada ne funkcioniraju. Mostu je u fokusu provođenje reforme, ali dok se premijer i ministrica bave dokumentima i njihovim curenjem, učitelji ostaju kratkih rukava s niskim plaćama i lošim uvjetima rada, a to nije preduvjet za bilo kakvu reformu - zaključio je Grmoja. Dodao je da će na jesen Most za sektor obrazovanja predložiti svoja rješenja kako bi Hrvatska napokon krenula u boljem smjeru.

Nezadovoljna je i Vican. Nakon što se u medijima pojavila analiza MZO-a u kojoj se je proziva za odugovlačenje s očitovanjem, poručila je da je zgrožena i da će potražiti pravnu zaštitu. Tvrdi da su u medijima objavljene neistine o radu nje i njezinih kolega. Puljak vjeruje da se bez njezine smjene reforma ne može nastaviti.

- Reforma se može nastaviti jedino ako iza nje nedvosmisleno stanu premijer i cijela Vlada, smijene gospođu Vican, resetiraju Povjerenstvo za provedbu strategije, ponovno provedu natječaj za Ekspertnu skupinu, izaberu ljude s najboljim životopisom i najboljim programom te proces nastave tamo gdje je zaustavljen, na temeljima dokumenata koje je izradila radna skupina pod vodstvom Borisa Jokića - tvrdi Puljak.

Analiza je u pitanje dovela radno iskustvo Buljan Culej, koja je za šeficu kurikularne reforme izabrana u svibnju.

- Radno iskustvo voditeljice navedeno u životopisu ne poklapa se s ispisom iz Hrvatskog zavoda za mirovinsko osiguranje. Iz životopisa bi proizlazilo da ima 16 mjeseci rada u školi, a iz ispisa je utvrđeno 10 mjeseci - stoji u dokumentu. Culej je pak u svibnju u intervjuu za Globus rekla da je u školi radila dvije godine. Analiza je sastavljena po nalogu ministrice obrazovanja Blaženke Divjak zbog sumnji u netransparentnost natječaja provedenog tijekom njezina prethodnika Pave Barišića.

U tajnom dokumentu postoji još jedna nepravilnost. Uvjeti Povjerenstva nisu jednaki onima u natječaju. Po zaključku Povjerenstva za voditelja ERS-a nije mogao biti odabran zaposlenik Ministarstva obrazovanja, dok je u natječaju dodana mogućnost da voditelj ERS-a bude zaposlenik MZO-a. Jasminka Buljan Culej zaposlena je u MZO-u.

- Nadam se da će priča završiti smjenom gospođe Buljan Culej i gospođe Vican te da će premijer dati nedvosmislenu potporu reformi. Ali kao što sam već rekao, nakon premijerove obrane manipuliranja natječajem i prozivanja onih koji su manipulacije otkrili nekako sam skeptičan u nastavak reforme - zaključio je profesor Ivica Puljak.

Inače, Jutarnji piše da ministrica Blaženka Divjak planira u školskoj godini 2018./2019. uvesti informatiku kao obavezan predmet u 5. i 6. razredu, a godinu potom i u 7. i 8.

 

Idi na 24sata

Komentari 183

  • BU 18.08.2017.

    Informatika 1. Odrediti održiv operativni sustav komunikacije obrazovnih i znanstvenih institucija sa elektronskim bazama znanja. 2. Izgraditi zatvorene elektronske baze znanja 3. Osmisliti kriterije unosa novih znanja u elektronske baze znanja te sustav nagrađivanja, onih koji ta znanja stvaraju, otkupom i preuzimanjem autorskih prava 4. Izgraditi sustav povezivanja obrazovnih institucija sa elektronskim bazama znanja putem zatvorenih petlji 5. Iznajmiti, ili kupiti komunikacijski satelit za te namjene 6. Za prve četiri godine osnovne škole predvidjeti informatiku kao izborni /zabavni predmet, koji mogu provoditi samo učitelji s informatičkim certifikatom o osposobljenosti za taj vid nastave. 7. Predvidjeti mogućnost da svaki učitelj koji ima informatički certifikat, može održavati taj vid nastave, a za taj rad treba biti nagrađen 20% povećanjem cijene sata rada u odnosu na ostalu nastavu. Certificiranje osobnog osposobljavanja za rad ne smije biti na trošak države. 8. Za učenike koji u školama nemaju dovoljan broj ućitelja sa informatičkim certifikatom treba omogućiti pravo na izbor učitelja. Ukoliko je veći broj zainteresiranih učenika no što su mogućnosti učitelja sa certifikatom, treba odrediti jasne kriterije izbora/eliminacije. 9. Predvidjeti obvezu uvođenja informatike od petog razreda osnovne škole, gdje će ti polaznici biti prva generacija školaraca koja se sustavno informatički osposobljava. 10. Predvidjeti informatičko certificiranje nastavnika

  • jura1980 17.08.2017.

    Divjak...

  • mily 17.08.2017.

    informatika? Ma jeste li vi ludi, ovo je Hrvatska, ovo je zemlja velikih katolika, vjerodostojnih domoljuba, ovdje ima mjesta samo vjeronauku. Ako ne znate, pitajte Markićku i Bozanića, što i kako treba. Joj, joj, imamo ih, a ne znamo ih ,,iskoristiti,,:)))

Komentiraj...
Vidi sve komentare