Dvojica radnika Hrvatskih autocesta poginula su u srijedu ujutro u prometnoj nesreći na autocesti Rijeka - Zagreb u smjeru glavnoga grada između tunela Pod Vugleš i Čardak. Na njih je i na ophodno vozilo naletio je kamion.
DORH je, u suradnji s primorsko-goranskom policijom, završio očevid.
- Prema do sada prikupljenim podacima, prometna nesreća se dogodila na način da je došlo do naleta teretnog vozila kojim je upravljao državljanin Bosne i Hercegovine (1959.) na ophodarsko vozilo. U prometnoj nesreći su smrtno stradale dvije osobe koje su u trenutku naleta bile izvan ophodarskog vozila - priopćili su.
Vozač je na liječenju
HRT javlja kako je državljanin BiH zadržan u riječkom KBC-u na liječenju, ali težina ozljeda nije poznata.
- Praksa je takva da po završetku istražnih radnji osumnjičenik biva priveden nadležnom državnom odvjetništvu, koje onda odlučuje o istražnom zatvoru. S obzirom na to da je riječ o stranom državljaninu, vjerojatno će mu nakon što bude pušten iz bolnice, biti određen istražni zatvor u trajanju od mjesec dana zbog opasnosti od bijega - kazao je novinar HRT-a.
Promet dionicom između čvorova Ravna Gora i Vrbovsko do 12 sati bio je u prekidu. Normaliziran je tek u kasnim poslijepodnevnim satima.
'Država mora učiniti sve što može'
O nesreći su se oglasili i iz Nezavisnog cestarskog sindikata.
- U ovom slučaju teško je komentirati što se dogodilo, međutim teško je da se jedno takvo vozilo pri punoj brzini zabije u vozilo koje je propisno označeno, koje ima jedan veliki svjetlosni portal, prije toga je i signalizacija u dužini nekih 800 metara koja obavještava da su radovi i da pri punoj brzini bez kočenja netko na njih naleti i da ih ubije, strašno - ističe Anđelko Kasunić, predsjednik Nezavisnog cestarskog sindikata.
U Hrvatskom autoklubu ističu kako država mora učiniti sve što može da se ovakve nesreće izbjegnu. Što prije nužno je primijeniti zapadne sigurnosne standarde, nadzornu tehnologiju, ali i kazne za neodgovorne vozače.
- Uzmimo primjer naših susjeda Slovenaca i Slovenije. Njihove autoceste su premrežene kamerama na svakoj dionici i izuzetno je velika kontrola poštovanja ograničenja brzine i poštovanja drugih pravila ponašanja na autocesti. Mi imamo na određenim dionicama kamere, imamo znači kamere za nadzor odvijanja prometa, ali ono što je bitno - trebalo bi pojačati kontrolu korištenjem novih tehnologija - poručio je dr. sc. Sinan Alispahić, pomoćnik glavnog tajnika HAK-a.