Za nas mlade ova debata jako je bitna jer većina nije dovoljno dobro upoznata s time. Mladi se susreću s ovom problematikom tek kao maturanti na satu politike i gospodarstva. To nije dovoljno, rekao nam je maturant klasične gimnazije Matko Dujmović koji je u petak zajedno sa svoje dvoje kolega Karlom Vedakom i Lovrom Matićem postao dobitnik ovogodišnje debate. Tema je bila Euro u Hrvatskoj - Za ili protiv u organizaciji Hrvatske narodne banke i Hrvatskog debatnog društva. Dobitnici su zastupali negacijsku stranu tvrdeći kako će Hrvatska uvođenjem Eura izgubiti svoju suverenost.
- Smatram da je glavni razlog protiv općenito troškovi za Hrvatsku. Gubitak kontrole nad našom monetarnom politikom. Sva moć preselit će se u centralnu Europsku banku i Bruxelles. To treba izbjeći pod svaku cijenu - argumentirao je Matko. Osim toga kao razlog navode povećanje cijene radi neizbježne inflacije koja se dogodila i u drugim zapadnim zemljama. Na debatu je došlo oko 200-tinjak srednjoškolaca i njihovih profesora ne samo iz Zagreba nego i iz Čakovca, Gline, Siska, Nove Gradiške i Ludbrega. Uvodne riječi da li su guverner HNB-a Boris Vujčić i Viceguverner Bojan Fras.
- Ovo je treća godina za redom da obilježavamo međunarodni tjedan novca putem ovog središnjeg događaja, a to je srednjoškolska debata. Ovo je savršena prilika da vidimo vaša stajališta vezana uz pitanja uvođenja eura ali i zato da vi nešto naučite u vezi s time - rekao je viceguverner Fras. Dodao je kako ovim putem studenti uče odgovorno koristiti svoje biračko pravo koje će većina njih ubrzo steći.
Na suprotnoj strani svoju argumentaciju predstavljale su tri maturantice iz pete gimnazije Maja Roglić, Jelena Lara Marinković i Tara Jović. One su zastupale ideju da će se uvođenjem eura stabilizirati naša ekonomija te da će svi građani profitirati.
- Euro je stabilna valuta. Naši krediti će biti puno manji i biti ćemo puno sigurniji u slučaju ekonomske krize - rekla nam je Maja Roglić. Na upit moderatora kako bolje informirati mlade o ovim problemima nisu se mogli složiti. Dok su neki rekli da nam je sva potrebna informacija na dlanu ali su mladi jednostavno nezainteresirani drugi tvrde kako u škole treba uvesti debate i bolje kurikulume. Iako su obje strane iznijele valjane argumente njihovi vršnjaci koji su ih pozorno slušali demokratski su izglasali pobjedu učenika koji su zastupali negaciju odnosno koji su bili protiv uvođenja Eura kao valute u Hrvatsku.