Lani je u svijetu bilo dvije milijarde korisnika interneta i pet milijardi korisnika mobitela. Predviđa se da će do 2020. broj onih koji su online premašiti pet milijardi, a na mobitelima će ih biti čak deset milijardi. Gotovo cijeli svijet se, dakle, preselio u digitalnu sferu, a krajnje je vrijeme da se onamo presele i oglašivači. Barem oni koji žele zadržati svoje potrošače.
Na to je u petak upozorio Goetz Trillhaas iz Googleove jedinice za središnju i istočnu Europu koji je održao predavanje na Danima komunikacija u Rovinju. Kao što je rekao, više nitko ne može ignorirati činjenicu da je prvo što napravimo kad se ujutro probudimo, uzmemo “pametni telefon” i spojimo se na društvene mreže ili pročitamo vijesti. “Facebook već odavno ima milijardu korisnika, a na Youtubeu se svakog mjeseca pregleda četiri milijarde sati videa”, ističe Trillhaas, začuđen što taj podatak ne iskoriste i oglašivači, koji za digitalni marketing još uvijek izdvajaju manje od sedam posto budžeta.
Trillhaas je predavanjem otvorio nacionalni festival marketinških komunikacija na kojima su se okupili glavni akteri hrvatske marketinške scene. Farisa Yakob i Ann Handley današnje su zvijezde među svjetskim predavačima, a velik interes zasigurno će izazvati i panel-diskusija “Pipl mast trast as - kako govorimo Hrvatski”, u kojoj će se raspravljati o javnoj komunikaciji u Hrvatskoj. U diskusiji sudjeluju istaknuti politolozi, političari, komunikolozi, dizajneri i novinari - Marijana Grbeša, Davor Stier, Boris Ljubičić, Marina Čulić Fischer, Tomislav Krasnec i Ivana Dragičević.
Marketinški stručnjaci iz zemlje i svijeta na Danima komunikacija okupili su se kako bi raspravljali o svjetskim trendovima u marketingu, ali se i prisjetili najboljih marketinških uradaka koje smo prošle godine mogli vidjeti na hrvatskom tržištu. Najkreativnije i najučinkovitije na festivalu su nagradili.
Imago najuspješnija marketinška agencija u 2012.
Reklamna agencija Imago u protekloj je godini bila najuspješnija i najkreativnija marketinška agencija u Hrvatskoj. Agencijom godine Imago je proglašen na festivalu Dani komunikacija, u sklopu kojeg su u petak navečer dodijeljene nagrade X i Mixx za najbolje marketinške radove u tradicionalnim, odnosno digitalnim medijima. Imago je slavio u četiri glavne kategorije nagrade X, a među njima je i Grand prix festivala koju su osvojili za izradu korporativnog izvješća Atlantic grupe. Osim toga, Imagu su dodijeljena i tri posebna IdejaX priznanja, a slavio je i njihov klijent Meggle koji je proglašen oglašivačem godine.
Razloga za slavlje u petak su imali i prošlogodišnji pobjednici IdejeX, agencija Bruketa&Žinić OM koja je nagrade odnijela u dvije kategorije za nagrade X te dvije za nagradu Mixx. Ipak, najbolji rad u online medijima imala je agencija Drap koja je i ove godine osvojila posebnu nagradu "Best in Show", i to za kampanju "Životinjsko carstvo - Eko park", koju su radili za Kraš. Za nagradu X, kojom se nagrađuje najkreativnije radove realizirane u svim vrstama medija, prijavilo se 106 radova koje smo proteklih godinu dana mogli vidjeti na hrvatskom tržištu. Za nagradu Mixx koja se dodjeljuje za najkreativnije i najučinkovitije radove u online oglašavanju konkuriralo je pak 65 radova.
Nagrađeni:
Nagrade X dodijeljene su u sljedećim kategorijama:
Agencija godine - Imago reklamna agencija
Grand Prix - Imago reklamna agencija za klijenta Atlantic grupa
Oglašivač godine - Meggle
Hrana - "Želite biti sigurni da jedete domaće?", Imago reklamna agencija za klijenta Meggle
Moda, zdravlje, ljepota - "Klikom do ljepote", Bruketa&Žinić OM zaklijenta Poliklinika Bagatin
Turizam, kultura i slobodno vrijeme - "Ići ili ne ići", Bruketa&Žinić OM za klijenta Teatar Exit
Telekomunikacije - "Postani iskonovac i ostani svoj", UTORAK _biro za propagandu za klijenta Iskon
Financijske i osiguravajuće usluge - "Stambeni krediti Misija Iseljenje", Grey Worldwide Zagreb za klijenta Erste&Steiermärkische Bank
Samopromocija i korporativne komunikacije - "We are growing", Imago reklamna agencija za klijenta Atlantic grupa
Najbolja cjelovita kampanja, "Želite biti sigurni da jedete domaće?", Imago reklamna agencija za klijenta Meggle
IdejaX posebna priznanja:
Najbolja izvedbena vještina/produkcija - "Fini šampinjoni", Imago reklamna agencija, naručitelj Fridrih
Najbolji dizajn i art direction - "Fini šampinjoni", Imago reklamna agencija, naručitelj Fridrih
Najbolja upotreba tehnologije - "Ledonardo", Imago reklamna agencija, naručitelj Ledo
Nagrade Mixx prema kategorijama i potkategorijama:
Kategorija Kampanje:
Brand Awareness - "Diners u online svijetu", iZone, McCann Digipark, MediaCom za klijenta Diners
Direct Response and Lead Generation - "Ledonardo sladoledna renesansa", Jedinica i nula za klijenta Ledo
Cross-Media Integration - "Ožujsko - Facebook zastava", PP digital, Revolucija za klijenta Zagrebačka pivovara
Kategorija Best-in-Show - "Životinjsko carstvo - Eko park", Drap za klijenta Kraš
Kategorija Ostalo:
Mobile - "Beck's Hrvatska - Poruka u boci", Revolucija dizajn za klijenta Beck's Hrvatska
Social Media - "Iskon Memory Facebook aplikacija 2.0.", iSTUDIO za klijenta Iskon
Website - "ShoeBeDo - Webshop", Gingernet za klijenta Wulf sport
Elementi kampanje - "GRAWE Dom", Bruketa&Žinić OM, Brlog za klijenta Grawe osiguranje
Inovativna upotreba tehnologije - "Sound.log by brlog", Brlog (Bruketa&Žinić OM)