Grijemo se na plin i nismo u sustavu toplane niti smo sklopili ikakav ugovor s HEP Toplinarstvom, rekla nam je K. H. (38) iz Zagreba, koja želi ostati anonimna.
U petak 16. listopada u sandučiću je pronašla ceduljicu da na pošti podigne dokument. Kad ga je u ponedjeljak preuzela, ostala je u šoku. HEP Toplinarstvo je preko javnog bilježnika ovršilo njezinu dvogodišnju kćer M. H. Stajalo je da je djevojčica dužna 969,49 kuna za neplaćanje grijanja iz veljače i ožujka ove godine. Uz to, javnom bilježniku pripada naknada od 112,50 kuna, a ako se ovrha ne plati u roku osam dana, naknada će narasti na 150 kuna.
Odmah je reagirala. Stupila je u kontakt s javnim bilježnikom, HEP Toplinarstvom, Pravobraniteljicom za djecu, Poreznom upravom i Agencijom za zaštitu osobnih podataka (AZOP) te sve prijavila policiji.
- U policiji su me upozorili da je iznos manji od 1000 kuna i da pripazim je li riječ o prevari. Javni bilježnik je priznao pogrešku, Porezna uprava mi je citirala zakon o OIB-u, a od pravobraniteljice i Agencije ni riječi. U HEP Toplinarstvu su brzo reagirali i ovrhu odmah povukli - opisuje nam majka. Pita se što bi bilo da se postupak ovrhe nastavio dalje i kako su u HEP Toplinarstvu uopće došli do OIB-a dvogodišnje djevojčice.
- To je ono što mi nitko ne može odgovoriti. Tko nadzire davanja OIB-a i zašto su uzeli OIB dvogodišnje djevojčice? Zar Porezna tako olako daje OIB kome god zatreba? Zar u sustavu HEP-a postoje OIB-i svih građana? Tko štiti moje dijete osim konvencije o pravima djeteta? - kaže naša čitateljica.
Dodaje kako su je u HEP Toplinarstvu uvjerili da se nešto takvo više ne može dogoditi jer su nedavno uveli novi sustav. Ovrhu su poslali preko starog sustava.
No tu njezina zabrinutost nije prestala jer već ima loše iskustvo s pogrešnim ovrhama.
- Prije tri godine, kad sam bila trudna, ovršili su mi supruga za račun koji smo već platili. Trebalo nam je godinu dana da vratimo novac, a dio od Fine nikad nismo dobili - ogorčena je. Opisuje kako ima prijatelja ili njezini prijatelji imaju nekoga koga je netko greškom ovršio.
- Postavljam pitanje tko štiti prava djece i podatke od zloupotrebe. Svi su dobro reagirali, ali do toga nije trebalo ni doći. Je li itko ikad pogledao OIB koji unose. To se tako olako radi - ljutita je majka.
Dodaje kako je sreća što su u HEP Toplinarstvu na vrijeme shvatili koga namjeravaju ovršiti i pita se zar bi joj uzeli plišanog medvjedića. Odgovorili su joj da bi u slučaju pravomoćnosti ovrhe otišli u Finu, gdje bi shvatili da ovršenik nema račun i time bi priča završila. Ostaje pitanje bi li curicu pokušali ponovno ovršiti nakon što postane punoljetna.
- Ne mogu se tako igrati s ljudima. Sve skupa to je vrlo traljavo i jadno. Priča je za nas na kraju pozitivno riješena, ali taj stres nam uopće nije trebao - zaključuje.
U HEP Toplinarstvu kažu kako su pogreške moguće.
- Kad smo shvatili pogrešku, riješili smo to u roku sat vremena. Netko je ručno unosio broj i pogriješio. Zbog svega nam je žao - kažu u HEP Toplinarstvu.