Jasminka Buljan Culej, bivša voditeljica reforme školstva, lagala je javnosti kojoj je predstavila lažan akcijski plan s kojim se prijavila za mjesto voditeljice Ekspertne radne skupine. Originalni rad, koji su zatajili javnosti pun je gramatičkih grešaka, nedovršenih rečenica, javlja Srednja.hr.
U međuvremenu premijer Andrej Plenković promovirao ju je u članicu svog Posebnog stručnog povjerenstva.
Prof. dr. sc. Ivica Puljak, član predsjedništva stranke Pametno, predstavio je rezultate analize dokumenata, koje mu je, nakon 246 dana dostavilo Ministarstvo znanosti i obrazovanja i 'iz kojih se jasno vidi ozbiljna sumnja u manipuliranje natječajem za Ekspertnu radnu skupinu', kazao je u srijedu u Splitu na press konferenciji, prenosi N1.
- Ministarstvu je trebalo 247 dana za dostavu dokumenata za prvi natječaj za voditelja i članove Ekspertne radne skupine za provođenje kurikularne reforme, od 7. travnja 2017. Iz analize primljenih i drugih javnih dokumenata jasno je vidljiva ozbiljna manipulacija samim natječajem, kao i njegovim rezultatima - kazao je Puljak.
Ivica Puljak, član predsjedništva stranke Pametno, analizirao je primljene dokumente i predstavio elemente koje smatra najsumnjivijima:
- Gospođa Jasminka Buljan Culej izabrana je za voditeljicu Ekspertne radne skupine bez dokaza da ispunjava uvjete natječaja. Isto tako, dio natječaja namjerno je prilagođavan zaposlenicima ministarstva. Gospođa Buljan Culej je javnosti predstavila Akcijski plan drugačiji od Akcijskog plana na temelju kojeg je izabrana, premda je u svojim javnim nastupima tvrdila da se radi o istom planu. Dr. sc. Mirko Ruščić je izabran za člana povjerenstva premda nije zadovoljavao uvjete. Obzirom da je gospođa Buljan Culej unaprijeđena i sada je član Posebnog stručnog povjerenstva, kojim predsjedava premijer Plenković, a zamjenica je ministrica Divjak, te je raspisan novi natječaj za Ekspertnu radnu skupinu, vrlo je važno razjasniti sve okolnosti oko prošlog natječaja - naglasio je profesor Puljak.
- Iz javno dostupnih dokumenata, posebno neslužbene analize iz ministarstva, objavljene u Jutarnjem listu, te dokumentima koje je upravo poslalo ministarstvo, jasno je da su ministrica i premijer znali za ozbiljnu manipulaciju uvjetima natječaja, kao i odabirom kandidata. Neki od ljudi koji su manipulirali natječajem su, njihovom odlukom, unaprijeđeni i sada odlučuju o budućnosti Hrvatske. Stoga tražimo od ministrice i premijera da hitno sankcioniraju i smijene sve koji su sudjelovali u manipulaciji reformom obrazovanja. Ako to ne naprave tražimo njihovu odgovornost i ostavke.
U međuvremenu je raspisan novi natječaj za Ekspertnu radnu skupinu. Ministarstvo je upravo odgovorilo na moj upit oko natječaja, iz kojeg je jasno da postoje barem dva ogromna problema. Još nisu izrađeni postupak i kriteriji vrednovanja kandidata, što je trebalo biti napravljeno prije objave natječaja, jer ovako ostavlja prostor sumnjama da će se postupak i kriteriji prilagoditi prijavljenim kandidatima.
Drugi veliki problem je iskorištavanje inicijative mladih da se u reformu uključe učenici, kao članovi radnih skupina bez prava glasa. Umjesto toga, u Ekspertnu radnu skupinu su uključeni predsjednici studentskih organizacija, koji nisu eksperti u obrazovanju. Na ovaj način već je u startu narušen integritet novog natječaja - zaključio je Puljak.
HNS: Ekspertna radna skupina više ne postoji!
HNS, stranka iz čijih redova je minitrica obrazovanja Blaženka Divjak, na društvenoj mreži objavila je kako su 'konstrukcije pojedinih političara vezanih uz obrazovnu reformu posve su promašene'.
Zato da raščistimo jednom zauvijek sve nedoumice:
1. Stara Ekspertna radna skupina više ne postoji! U tijeku je novi natječaj!
2. HNS je politički izborio da se i stari ERS i PSP razriješe te da se krene ispočetka!
3. Novi natječaj za Ekspertnu radnu skupinu zahvaljujući HNS-u posve je transparentan: prijave idu online, a nakon administrativne provjere svi će kandidati biti javno objavljeni.
4. Ministrica Divjak ubrzala je cijeli proces i ponovno aktivirala više od 350 učitelja, nastavnika i stručnih suradnika koji su radili na kurikularnim dokumentima