Nakon što je udario grom sve se krenulo tresti i dijelovi cementa i betona su počeli otpadati. Poslije toga se sve srušilo - rekli su ljudi koji žive nedaleko mosta u Genovi.
Naime, postoji mogućnost da je uzrok urušavanja vijadukta Morandi sagrađenog 1967. godine možda i udar groma. Kako je to moguće kada se vijadukti i mostovi obično grade s namjerom da 'izdrže' barem stotinu godina? A vijadukt u Genovi izdržao je duplo manje.
POGLEDAJTE VIDEO SPECIJAL:
Mnogi sada prstom upiru u službe koje su bile nadležne za održavanje mosta.
- Takav most iziskuje regularne inspekcije i održavanje od strane kvalificiranih inženjera. Sad je još nemoguće reći nemoguće je reći je li upravo održavanje odigralo svoju ulogu u rušenju mosta - rekao je za BBC Ian Firth, strukturalni inženjer specijaliziran za mostove.
Operator autoceste u Genovi izjavio je da je zaista u tijeku bila obnova temelja mosta, ali da se cijela struktura potanko pratila cijelo vrijeme, kako ne bi došlo do ikakvog slabljenja cijele strukture.
Rekonstrukcijski radovi obavljeni su i 2016. godine a još tada je strukturalni inženjer Antonio Brencich sa sveučilišta u Genovi upozoravao na brojne probleme oko vijadukta Morandi.
- Ovaj most je od samih početaka problematičan i pritom ne mislim samo na izgradnju koja je stajala mnogo više od zakazanog budžeta. Pri izgradnji mosta načinjeni su propusti i, prije ili kasnije, morat ćemo za zamijeniti - izjavio je za medije prije dvije godine Brencich. Ipak, i sam je priznao da su brojni propusti ispravljeni kroz obnovu mosta 90-ih godina.
No, negdje je ipak prošlo krivo. Brencich, kao inženjer, upozorava na propuste u samom projektu mosta. Ian Firth pak kaže da je degradaciji vijadukta pridonijelo i sve veće prometno opterećenje, a u isto vrijeme, Italija od 2008. godine bilježi drastičan pad ulaganja u prometnu infrastrukturu - s 14 milijardi eura 2007. godine, ta je brojka do 2015. godine pala na manje od šest milijardi eura.