Putnički prihodi, unatoč većem broju putnika, zadržali su se na istoj razini kao i lani i to zbog smanjenja prosječne vrijednosti tarifa u uvjetima znatnog povećanja konkurencije na hrvatskom zrakoplovnom tržištu. Vrijedi dodatno naglasiti kako je tvrtka u tekućoj poslovnoj godini značajno investirala u uvođenje četiri nove linije na kojima se počelo letjeti u ovogodišnjoj turističkoj sezoni (Zagreb – Lisabon, Zagreb – Milano, Zagreb – Prag i Zagreb – Zagreb Sankt Peterburg), kao i u velike preglede zrakoplovnih motora.
Operativni prihodi bili su 1 posto manji u odnosu na isto razdoblje lani i to najviše zbog smanjenja ostalih prihoda. Operativni troškovi također su za 1 posto manji, a pritom su najveći rast zabilježili troškovi održavanja (+9 posto).
U prvih devet mjeseci 2016. godine Croatia Airlines obavio je 3 posto više letova i prevezao 3 posto više putnika u odnosu na isto razdoblje 2015. godine. Ukupno je prevezeno 1,516.197 putnika, od čega 384.436 putnika na domaćim letovima, a 1,075.704 putnika u međunarodnom prometu (+4 posto). U navedenom razdoblju kompanija je raspolagala s flotom od 12 zrakoplova - šest zrakoplova Airbus i šest Dash 8-Q400, a ponuđeni kapacitet je dodatno povećan unajmljivanjeg dodatnog zrakoplova. Tijekom ovogodišnje sezone zrakoplovi tvrtke izravno su letjeli u 35 odredišta pokrivajući 24 tržišta.
Podsjećamo, Croatia Airlines je 31. prosinca 2015. uspješno završio program restrukturiranja prema pravilima Europske komisije, što kompaniji omogućava daljnji razvitak i uspješnije pozicioniranje na regionalnom i europskom tržištu.
U skladu s postojećim trendovima na hrvatskom zrakoplovnom tržištu izražena je sezonalnost prometa, s visokim stupnjem konkurencije u ljetnim mjesecima. Tijekom ljetne sezone na hrvatskom tržištu leti gotovo 100 zrakoplovnih kompanija, više od polovine svih putnika preveze se u trećem kvartalu, dok je u zimskom razdoblju prisutnost konkurencije minimalna. Zbog toga je važnost Croatia Airlinesa za hrvatsko zrakoplovno tržište velika jer kompanija prometuje tijekom cijele godine, čime omogućava hrvatskim zračnim lukama cjelogodišnju otvorenost, a putnicima kontinuiranu povezanost s Europom i svijetom.
Ključna poslovna osvarenja u 2016. godini
- Na Farnborough Air Showu u sklopu kojeg su dodijeljene prestižne svjetske zrakoplovne nagrade - The World Airline Awards, Croatia Airlines proglašena je jednom od najboljih zrakoplovnih kompanija u istočnoj Europi. Unatoč iznimno jakoj konkurenciji, Croatia Airlines zauzeo je visoko četvrto mjesto. The World Airline Awards najprestižnije je globalno priznanje u zrakoplovnoj industriji, poznatije kao zrakoplovni Oscar.
- Croatia Airlines osma je kompanija u svijetu po kriteriju zadovoljstva putnika kvalitetom usluge, točnosti letenja te ispunjavanju putničkih prava prema međunarodnom istraživanju Air Helpa. Po ispunjavanju putničkih prava rangirana je kao prva u svijetu (ožujak 2016. godine).
- Uvedene četiri nove linije, prvi put u povijesti tvrtke. Od svibnja zrakoplovi Croatia Airlinesa, prvi put u povijesti tvrtke, izravno povezuju Zagreb i Lisabon, a uvedeni su i izravni međunarodni letovi na linijama Zagreb – Milano te Zagreb – Prag. U početku lipnja uvedeni su i izravni međunarodni letovi između Zagreba i Sankt Petersburga, prvi put u povijesti tvrtke.
- Dana 15. srpnja 2016g., zabilježen je milijunti putnik, najranije u povijesti tvrtke Croatia Airlines šesti je izvoznik u Republici Hrvatskoj. Među sedam je hrvatskih izvoznika s deviznim prihodom većim od milijarde kuna. Već petu godinu Croatia Airlines je među deset najvećih izvoznika u RH.