HZJZ objavio je na svojim stranicama detalje o obveznim COVID potvrdama u zdravstvu i socijali.
Zdravstvenim ustanovama i trgovačkim društvima koja obavljaju zdravstvenu djelatnost nalaže se da prilikom primanja pacijenata kojima je primjerice, potrebna hospitalizacija, zatraže COVID potvrdu ili drugi odgovarajući dokaz o preboljenju ili cijepljenju protiv korone. Potvrdu će morati imati i drugi pacijenti ako se procijeni da postoji opasnost od širenja COVID-a, ali i osobe u pratnji pri porodu, roditelji smješteni s djecom, oni koji dolaze u posjete...
POGLEDAJTE VIDEO:
Postoje i neki izuzeci, COVID potvrda nije potrebna za hitnu pomoć, kad se traži primarna zaštita...
'Ako zaposlenici odbiju testiranje ili COVID potvrdu ne mogu boraviti u prostorijama poslodavca'
U socijali bit će obavezno testiranje za sve, osim za one koji su cijepljeni ili su preboljeli koronu.
- Zaposlenici koji odbiju testiranje, odbiju predočiti COVID potvrdu ili drugi odgovarajući dokaz, ne mogu boraviti u prostorijama poslodavca - stoji u odluci.
Više o COVID potvrdama u sustavu socijalne skrbi čitajte OVDJE.
Testiranje dva puta tjedno
Zdravstveni radnici koji nemaju potvrdu morat će se testirati najmanje dva puta tjedno. Oni koji imaju COVID potvrde morat će se ipak testirati ako imaju respiratorne ili druge simptome koronavirusa. Kao i socijalni radnici, i zdravstveni djelatnici koji odbiju testiranje, a nemaju potvrdu, ne mogu boraviti u prostorijama poslodavca.
Više o tome pročitajte OVDJE.
Sve mjere stupaju na snagu 4. listopada.
Ministarstvo zdravstva: Želi se podići razina sigurnosti za sve pacijente
Ministarstvo zdravstva oglasilo se priopćenjem vezano za covid potvrde. Donosimo ga u cijelosti:
Aktualna epidemiološka situacija u zemlji, broj zaraženih i hospitaliziranih, procjene kretanja zaraze u jesensko-zimskim uvjetima, te nedostatna razina cijepljenosti građana nameće potrebu uvođenja zaštitnih mjera u svim zdravstvenim i ustanovama socijalne skrbi.
Kao što smo i najavili, početkom listopada u svim zdravstvenim ustanovama u Hrvatskoj za dolazak na radno mjesto i redovito obavljanje radnih zadataka za svakog zaposlenika bit će potrebna EU digitalna COVID potvrda ili, za zaposlenike koji iz opravdanih razloga ne mogu dobiti EU digitalnu COVID potvrdu, odgovarajući drugi dokaz, a sve to s ciljem da se postigne najviša razina zaštite pacijenata i korisnika domova za starije, te osoblja zaposlenog u oba sustava od zaraze i širenja virusa, posebno u bolnicama u kojima se liječe najugroženije skupine pacijenata.
„S obzirom na aktualnu epidemiološku situaciju u zemlji, svakodnevne brojeve zaraženih i hospitaliziranih osoba, procjene daljnjih kretanja zaraze u jesensko-zimskim uvjetima, te na nedostatnu razinu cijepljenosti građana Hrvatske koja sada neznatno prelazi 53 posto, nameće se potreba uvođenja dodatnih zaštitnih mjera u svim zdravstvenim ustanovama, kao i ustanovama socijalne skrbi kojima se želi podići razina sigurnosti za sve pacijente, posebno osobe na bolničkom liječenju, te sve korisnike ustanova socijalne skrbi, kao i sve zaposlenike u tim sustavima,“ - kaže ministar zdravstva Vili Beroš i naglašava kako su tijekom posljednjih dana u ministarstvu zdravstva obavljeni brojni radni sastanci i uspostavljeni kontakti s ravnateljima zdravstvenih ustanova, posebno kliničkih bolničkih centara i kliničkih bolnica kao najznačajnijih sastavnica zdravstvenog sustava, s ciljem priprema za učinkovito provođenje navedenih mjera koje će, kako je najavljeno, biti provedene početkom listopada.
Organizacija provođenja mjera u tim ustanovama prilagođena je specifičnostima svake od njih. U velikim sustavima poput kliničkih bolničkih centara i kliničkih bolnica, posebno u onima koji su organizirani u paviljonskom sustavu, kontrolu i evidentiranje EU digitalnih COVID potvrda zaposlenika provodit će ovlaštene osobe od strane ravnatelja zdravstvenih ustanova kako bi dnevna rutina kontrole mjera oduzimala najmanje vremena prije početka radnog dana. Zadatak je svih ravnatelja i rukovoditelja nižih organizacijskih jedinica organizirati evidentiranje i kontrolu EU digitalne COVID potvrde svakog zaposlenika na način da svakodnevni radni procesi moraju početi bez zastoja i odvijati se u predviđenom radnom vremenu. Stručne službe Ministarstva zdravstva bit će u stalnom kontaktu sa svim ustanovama kojima će biti potrebna pomoć u organizaciji i provedbi navedenih mjera. „Odluku o uvođenju posebnih sigurnosnih mjera u zdravstvenom sustavu, kao i sustavu socijalne skrbi, donosi Stožer civilne zaštite. Po donošenju Odluke sve zdravstvene ustanove u zemlji dobit će detaljne upute o načinima i uvjetima njihove primjene, organizaciji izvještavanja i razmjeni informacija unutar sustava kako bi se ujednačila praksa, a svi zaposlenici i sve ustanove provodile svoje svakodnevne aktivnosti pod jednakim uvjetima, - naglašava ministar Vili Beroš i dodaje kako će o tome na vrijeme, osim zdravstvenih i ustanova socijalne skrbi, biti obaviješteni i svi građani, posebno pacijenti, korisnici domova za starije, te posjetitelji bolesnika i korisnika tih ustanova.
„Ove sigurnosne mjere imaju privremeni karakter i trajat će sve dok postoji opravdana i razložna opasnost od prodora virusa u zdravstveni, odnosno sustav socijalne skrbi“, - dodaje ministar zdravstva Vili Beroš.
Nema potrebe prejudicirati otkaze
Obavezne digitalne covid potvrde ili negativan test za sve zaposlene u zdravstvu i socijalnoj skrbi stupit će na snagu u ponedjeljak, 4. listopada, potvrdila je u utorak Zvjezdana Bogdanović, savjetnica ministra socijalne politike Josipa Aladrovića.
Iako je bilo najavljeno da se covid potvrde u tim sektorima uvode 1. listopada, Nacionalni stožer civilne zaštite to je svojom današnjom odlukom prolongirao za ponedjeljak, 4. listopada.
Bogdanović je to u izjavi novinarima objasnila željom da se poslodavcima pruži dovoljno vremena za pripremu i osiguranje punktova na kojima će se provjeravati potvrde i obavljati testiranje.
U sustavu socijalne skrbi covid potvrde morat će imati zaposlenici i posjetitelji koji dolaze članovima svojih obitelji u domove, objasnila je savjetnica ministra te dodala kako je cilj zaštititi korisnike i zaposlenike od zaraze i same bolesti.
U tom je sustavu do sada s obje doze cijepljeno više od 80 posto korisnika.
"Što se tiče zaposlenika, njih je cijepljeno više od 60 posto i vjerujemo da će ovo biti dodatni motivator da se malo više angažiraju i tako pokušamo spriječiti zarazu u našim institucijama", rekla je Bogdanović.
Zaposlenici koji odbiju cijepljenje i testiranje neće moći ostati u prostoru ustanove, no Bogdanović vjeruje da neće doći do otkaza jer je sustav socijalne skrbi do sada pokazao najveći stupanj odgovornosti u pandemiji.
"Vjerujem da će to učiniti i sada, nema potrebe uopće prejudicirati otkaze ili nešto slično", istaknula je.
Ipak, i za takve slučajeve zamjene će biti rezervirane, a u sustavu s tim imaju iskustva nakon što su prebrodili puno težu situaciju u drugom i trećem valu pandemije kada je velik broj zaposlenika bio bolestan, u izolaciji i samoizolaciji.
"Tada je uvijek pronađen način da korisnici dobiju pravovremenu uslugu, pa će tako biti sada", naglasila je savjetnica.
Još uvijek, kaže, nije poznato koliko će novca biti potrebno za testiranje necijepljenih zaposlenika. Testiranje će se neko vrijeme provoditi na teret državnog proračuna, do trenutka kada Nacionalni stožer donese odluku da će to zaposlenici morati plaćati sami.