Generacije naših zaposlenika zaslužne su za naš današnji uspjeh, rekla je Ruža Tomić Fontana, glavna direktorica Coca-Cole za Hrvatsku, Sloveniju i BiH.
Coca-Cola HBC Hrvatska predstavila je svoje izvješće o održivom razvoju, koje je za kompaniju izradio Ekonomski institut u Zagrebu.
POGLEDAJTE GALERIJU:
- Zajednici želimo vratiti ono što smo od nje dobili. Ne želimo biti samo kompanija sa svrhom, već i brend sa svrhom - poručila je Tomić Fontana.
Vedran Recher iz Ekonomskog instituta ustvrdio je da je udio Coca-Colinih prinosa u proračunu Republike Hrvatske čak oko 1% te da Coca-Cola HBC Hrvatska 80-ak posto proizvoda koje prodaje u Hrvatskoj upravo u njoj i proizvede. Ukupna dodana vrijednost poslovnoga sustava Coca-Cole prema toj studiji u 2016. godini iznosila je oko 1 milijardu i 800 milijuna kuna ili 0,5 % hrvatskoga BDP-a.
Osim toga, kompanija kaže da kontinuirano radi na nagrađivanju svojih zaposlenika, a prosječna bruto plaća u Coca-Coli je 11.700 kuna bruto što je za 23% više od prosjeka u industriji pića. Zato su jedan od najpoželjnijih poslodavaca u zemlji.
Posebnu pažnju kompanija daje i brizi za okoliš. Od 2010. godine za 11% su smanjili korištenje vode, a sva energija koju koriste u proizvodnji još od 2015. proizlazi iz čistih i obnovljivih izvora energije. Do 2020. žele upola smanjiti izravne, a za četvrtinu neizravne, emisije ugljikova dioksida. Uz to, pokrenuli su program obrazovanja za nekoliko tisuća nezaposlenih mladih.
Nakon predstavljanja Izvješća o održivome poslovanju održana je panel-rasprava o važnosti nefinancijskoga izvješćivanja i informiranja dionika o usklađenosti poslovanja pojedine tvrtke s ciljevima održivosti i načelima društveno odgovornoga poslovanja, na kojoj su uz Ružu Tomić Fontanu, sudjelovali i Hrvoje Krstulović, predsjednik Uprave ZB Investa i Udruženja društava za
upravljanje investicijskim fondovima pri HGK-u, Mirjana Matešić, ravnateljica HRPSOR-a, dr. sc. Mislav Ante Omazić, izvanredni profesor na Ekonomskome fakultetu u Zagrebu te Miodrag Šajatović, glavni urednik poslovnoga tjednika Lider.
Sudionici rasprave razgovarali su o tome zašto je važno objavljivati i nefinancijska izvješća, o tome kakva je njihova kvaliteta, tko ih i koliko čita i prati napredak na području održivosti i društveno odgovornoga poslovanja te koliko različiti dionici uzimaju u obzir podatke o društvenoj (ne)odgovornosti tvrtke pri oblikovanju svojega stava o njoj i donošenju odluka o kupnji proizvoda dionica, odobravanju kredita i akvizicijama.
- Volio bih da i druge kompanije uvedu praksu da objavljuju ovakva izvješća. Izazov je čitati ovakva izvješća - rekao je Miodrag Šajatović, urednik i kolumnist Lidera.
Profesor Mislav Ante Omazić s Ekonomskog fakulteta ustvrdio je da je mladima ključno kupovati od društveno-odgovornih kompanija, ali i raditi za njih.
- Mladi ljudi su zainteresirani za društveni značaj, a kompanije koje rade na održivom razvoju stvaraju nove i prave lidere - objasio je Omazić.
Glavna direktorica ustvrdila je da tvrtke moraju pratiti promjene i očekivanja potrošača i zajednice i moraju davati svoj aktivni doprinos u rješavanju zajedničkih problema.
- Kompanije moraju biti svjesne svoje široke odgovornosti i svoj utjecaj iskoristiti za dobrobit svih dionika, ne samo svojih dioničara - zaključila je Tomić Fontana.