Fokus rada nam je prvenstveno na djeci s posebnim potrebama, ali aplikacija je primjenjiva za svu djecu koja su imalo nesigurna u čitanju i razumijevanju, Izbor knjiga za sad nije velik, ali budući da smo dobili potporu Ministarstva kulture ponuda će uskoro biti veća, kaže autorica aplikacije ČITATA Jelena Remetin iz Splita.
Mobilna aplikacija, nastala u Godini čitanja, prvenstveno je namijenjena djeci i mladima do 15 godina koji imaju specifičnih poteškoća u čitanju i razumijevanju. No mogu je koristiti svi koji žele čitati i slušati knjige na interaktivniji i zabavniji način. Posebno je korisna opcija za vježbanje izgovora. Aplikacija sadrži knjige za osnovnu školu, vizualno i glasovno prilagođene, a dizajnirana je da malim korisnicima čitanje bude ugodno i prisno.
Vježbanje izgovora uz aplikaciju
Malim čitateljima će se nakon preuzimanja aplikacije i registracije prikazati knjige prilagođene njihovoj dobi. Zabavni dio za male korisnike je što unutar svakog audio-vizualnog poglavlja mogu sami mijenjati boje pozadine, teksta, fontove, prored, veličinu slova, poravnavanje, zbor boja zaslona, punjenja, ali i upoznati se s nepoznatim riječima i pojmovima čija značenja objašnjava glumac. Sigurno najkorisnija opcija je “Čitaj kao Čitata” pomoću koje mogu vježbati izgovor za pojedine riječi te ga usavršavati po potrebi. Također aplikacija nudi i mogućnost odabira dnevnog vremena za čitanje uz postavljeni alarm. Unutar aplikacije nalazi se i statistika - postotak pročitanog i nepročitanog sadržaja, a daje se mogućnost i preuzimanja poglavlja, koja se zatim mogu otvoriti bilo kada i bilo gdje te mali korisnik može nastaviti čitati bez uključenog interneta.
Dijete samo prilagođava sučelje
- Razlika između audio knjiga, kojih nema puno za djecu, i ove aplikacije jest više. Naime, kod ove aplikacije dijete se povezuje s toplim glasovima čitača dok se u isto vrijeme čitani tekst automatski ispisuje i podcrtava na monitoru. Također, tu je mogućnost razne, zabavne interakcije, tj. dijete bojicama može mijenjati boje začelja koje mu najviše odgovaraju i čitanje čine primamljivijim, mijenjati veličinu slova, centrirati riječi (lijevo/desno), obojiti nepoznatih riječi koje čitač potom objašnjava. Ujedno, postoji i širok izbor riječi koje su inače jako problematične kod izgovora i koje se po potrebi razdvajaju na slogove kako bi se lakše iščitale. Moram naglasiti da to nema veze s disleksijom već s kalsičnim problemima kod izgovora. Tu je i mogućnost ocjenjivanja čitanja, no riječ je o ocjenjama koje potiču na čitanje poput - bravo, jako dobro ili možeš ti još bolje. Sve je vrlo zabavno i individualno prilagođeno svakom djetetu ponaosob - objašnjava Remetin.
Sadrži devet knjiga
Mobilna aplikacija ČITATA izrađena je u suradnji s timom stručnjaka, profesorom hrvatskog jezika, psihologom te edukacijsko-rehabilitacijski stručnjacima. Kod korisnika ove interaktivne mobilne aplikacije postoji više razina djelovanja. Osim slušanja, čitanja i izgovaranja, koje se odnose na vježbe slušne percepcije i pamćenja ona djeluje i kao vježbe za razvoj vizualne percepcije i vizualnog pamćenja, vježbe vizuomotorne koordinacije i mogućnosti slijeda, vježbe logičkog zaključivanja, vježbe slijeda i šifriranja, vježbe fonematskog sluha, vježbe fonološke svjesnosti, vježbe sekvencioniranja materijala, vježbe imenovanja, vježbe jezika itd., ali i pruža upoznavanje s književnim sadržajem, približava kulturu, književnost, izričaj na interaktivan i zabavan način.
ČITATA trenutno broji devet knjiga za osnovnoškolsku dob, dok će se u sljedećoj godini dopuniti s još deset sadržaja.
Aplikacija je besplatnai dostupna na Google Play Store i App Store.