Zračni promet i dalje se smatra najsigurnijim načinom prijevoza no nekoliko zrakoplovnih nesreća u posljednjih godinu dana unijelo je strah među putnike .
Sjećanja na malezijski zrakoplov nestao prije godinu dana i dalje su svježa kao i na onaj koji su četiri mjeseca kasnije slučajno srušili navodno ukrajinski pobunjenici. U siječnju je prilikom polijetanja pao avion Air Asie sa 162 putnika, a u veljači se nad Taipeijem srušio zrakoplov TransAsia Airwaysa jedva izbjegavši stambene blokove .
Nešto je pošlo po zlu i u utorak kada je u francuske Alpe udario Airbus 320 dosad vrlo sigurnog Germanwingsa . Svi se pitaju zašto se kompaniji poznatoj po visokim standardima održavanja dogodila teška nesreća u kojoj je živote izgubilo 150 ljudi.
Evo nekih scenarija:
1. Kvar na senzorima
Samo četiri mjeseca prije katastrofe u Alpama, isti model aviona njemačke Lufthanse, vlasnice Germanwingsa, naglo je počeo gubiti visinu . U samo jednoj minuti pao je za tisuću metara no pilot ga je u posljednji trenutak uspio stabilizirati.
Pogrešku je najvjerojatnije uzrokovao kvar na senzorima nakon čega je Europska agencija za sigurnost zračnog prometa izdala sigurnosno upozorenje za četiri modela Airbusovih aviona među kojima je i A320.
2. Katastrofalni kvar motora
Činjenica je da se Germanwingsov Airbus bez problema uzdigao na propisanu visinu od 11.500 metara, a samo minutu nakon toga počeo je padati te nakon osam minuta, na visini od 1800 metara , udario u Alpe. To upućuje na nagli i katastrofalni kvar na oba motora.
3. Smrzavanje
Nepovoljni vremenski uvjeti i niske temperature mogu prouzročiti nagomilavanje naslaga na površinama i sastavnim dijelovima zrakoplova. Naslage mogu ozbiljno umanjiti sposobnost, kontrolu i stabilnost te mogu prouzrokovati mehanička oštećenja pa čak i zrakoplovnu nesreću.
4. Terorizam
Ovaj uzrok se zasad isključuje iako nove informacije govore da piloti nisu poslali SOS signal što postavlja brojna pitanja na koje bi odgovore trebala dati u utorak navečer pronađena crna kutija.