To je to što me zanima!

Četiri moguća scenarija pada: Od kvara senzora do terorizma

Vaš internet preglednik ne podržava HTML5 video
Svi se pitaju zašto se Germanwingsu, kompaniji poznatoj po vrlo visokim standardima održavanja dogodila teška nesreća u kojoj je živote izgubilo 150 ljudi
Vidi originalni članak

Zračni promet i dalje se smatra najsigurnijim načinom prijevoza no nekoliko zrakoplovnih nesreća u posljednjih godinu dana unijelo je strah među putnike .

Sjećanja na malezijski zrakoplov nestao prije godinu dana i dalje su svježa kao i na onaj koji su četiri mjeseca kasnije slučajno srušili navodno ukrajinski pobunjenici. U siječnju je prilikom polijetanja pao avion Air Asie sa 162 putnika, a u veljači se nad Taipeijem srušio zrakoplov TransAsia Airwaysa jedva izbjegavši stambene blokove .

Nešto je pošlo po zlu i u utorak kada je u francuske Alpe udario Airbus 320 dosad vrlo sigurnog Germanwingsa . Svi se pitaju zašto se kompaniji poznatoj po visokim standardima održavanja dogodila teška nesreća u kojoj je živote izgubilo 150 ljudi.

Vaš internet preglednik ne podržava HTML5 video

Evo nekih scenarija:

1. Kvar na senzorima

Samo četiri mjeseca prije katastrofe u Alpama, isti model aviona njemačke Lufthanse, vlasnice Germanwingsa, naglo je počeo gubiti visinu . U samo jednoj minuti pao je za tisuću metara no pilot ga je u posljednji trenutak uspio stabilizirati.

Pogrešku je najvjerojatnije uzrokovao kvar na senzorima nakon čega je Europska agencija za sigurnost zračnog prometa izdala sigurnosno upozorenje za četiri modela Airbusovih aviona među kojima je i A320.

2. Katastrofalni kvar motora

Činjenica je da se Germanwingsov Airbus bez problema uzdigao na propisanu visinu od 11.500 metara, a samo minutu nakon toga počeo je padati te nakon osam minuta, na visini od 1800 metara , udario u Alpe. To upućuje na nagli i katastrofalni kvar na oba motora.

3. Smrzavanje

Nepovoljni vremenski uvjeti i niske temperature mogu prouzročiti nagomilavanje naslaga na površinama i sastavnim dijelovima zrakoplova. Naslage mogu ozbiljno umanjiti sposobnost, kontrolu i stabilnost te mogu prouzrokovati mehanička oštećenja pa čak i zrakoplovnu nesreću.

4. Terorizam

Ovaj uzrok se zasad isključuje iako nove informacije govore da piloti nisu poslali SOS signal što postavlja brojna pitanja na koje bi odgovore trebala dati u utorak navečer pronađena crna kutija.

Idi na 24sata

Komentari 29

  • Chatter 25.03.2015.

    Avion je izgubio uzgon i tako pao, Ono što je dosta slično kao i sa Air Franc Airbusom koji se na isti način srušio u ocean, te zrakoplovom Air Asie, po meni može biti samo dva uzroka pada, prvi mehanički kvar te ljudski faktor što je vrlo vjerojatno, piloti su kao neke svete krave a današnja tehnologija u avionu radi gotovo sve samostalno, kažu pilot je imao 10 godina iskustva, da imao je, što i neznači da je imao iskustva u nekim ozbiljnim situacijama, ništa vam danas neznači što imate iza sebe 10 godina leta ako vam je svaki put 95% leta obavio autoplilot. Druga moguća stvar je da je netko treći uletio u kokkpit i da je bila borba u pilotskoj kabini što bi objasnilo i pad od 8 minuta.... sve su to nagađanja... vidjet čemo što se uistinu i dogodilo.

  • Mladen Matanic 25.03.2015.

    Počivali u miru .

  • spacegoddess 25.03.2015.

    CVR je nadjen

Komentiraj...
Vidi sve komentare