To je to što me zanima!

Cessna s četvero ljudi pala na Velebitu u minsko polje

Vojni helikopter s devet članova GSS-a priključio se potrazi u petak ujutro, a potragu za nestalima su usmjerili na područje Struga i Babinog dolca
Vidi originalni članak

U zrakoplovu Cessna tipa 303 koji se u četvrtak poslijepodne srušio na području Velebita, kraj Vaganskog vrha, bilo je četvero ljudi, a ne troje, kako se isprva nagađalo. Prema posljednjim informacijama, spasioci tragaju za pilotom Gerdom Govejšekom (63), Walterom Aleksandrom (49), Miljenkom Bartolićem (61) i Zvonkom Kelekom (68).  Sva četvorica su iskusni piloti. Gorska služba spašavanja se oko 22 sata približila mogućoj lokaciji pada zrakoplova. No kako doznajemo od voditelja GSS-a Vinka Prizmića, vidljivost je loša, a područje je minirano, te je neizvjesan ishod potrage. U petak se oko 5.30 sati u potragu priključilo više ekipa GSS-a iz Zagreba, Rijeke i Ogulina i desetak vozila specijalne policije. U sedam sati u petak se u potragu uključio i helikopter HRZ-a s 9 članova GSS-a. Cessna 303 letjela je iz Zagreba prema Zadru, a kontrola leta posljednji je put s posadom kontaktirala u 14.55 sati. U trenutku nestanka s radara zrakoplov je bio na visini od 1665 metara. Čim su izgubili avion s radara, alarmirali su Centar za spašavanje i Gorsku službu spašavanja. Spasioci su odmah izašli na teren, no potragu za ljudima otežavaju velika magla i mrak. Problem predstavlja i to što je Vaganski vrh dijelom miniran. U akciju spašavanja nakratko je bio uključen i vojni avion, no i on se zbog mraka ubrzo vratio u Zemunik. MUP je apelirao i na mještane okolnog područja da jave ako su nešto vidjeli. Tijekom cijelog dana u akciju traženja uključilo se više od stotinu spasioca, a navečer im se pridružilo i 15-ak specijalaca.
- Visina snijega je gore mjestimično i do tri metra. Dobro je što ne puše i što nisu niske temperature, pa je mogućnost pothlađivanja manja. S morske strane od Paklenice treba hodati 3-4 sata, a spašavanje s ličke strane je neprihvatljivo jer treba hodati više od šest sati - rekao je Tomislav Čanić iz Planinarskog društva Hrvatske. Avion je u vlasništvu Josipa Crnčevića, predsjednika Aerokluba Ban.
- Ja sam supruga očito preminulog supruga - šokirano nam je nakon nesreće rekla žena nestalog pilota.


PRVA CESSNA PROIZVEDENA 1978. GODINE
Cessna 303 spada u skupinu ultralakih zrakoplova koje pokreću dva motora. Prva je proizvedena 1978. godine. Duga je oko 10 metara, a raspon krila je oko 12 metara. U nju stane pet putnika i pilot. Maksimalna brzina koju može postići je čak 400 kilometara na sat, a može se uzdići na 1800 metara.

TRI HRVATA POGINULA U PADU CESSNE
Hrvatski avion Cessna T 300 je u prosincu 2007. letio iz Zagreba u Slovačku na servis. Srušio se iznad Bratislave. Poginula su tri Hrvata, pilot, mehaničar i mladić (19). Pokušali su prislino sletjeti.

U ZADNJE DVIJE GODINE...
• London: Avion pao na kuće, pet mrtvih
• Hrvatski piloti preživjeli pad u Turskoj
• Lani u veljači Cessna pala kraj Čakovca
• U srpnju Cessna pala u more kraj Grčke
• Srušili se na kuću i ubili troje djece
• SAD: Srušili se pri pokušaju slijetanja
• Sidney: Dvoje poginulih u sudaru aviona

Idi na 24sata

Komentari 11

  • COSA-NOSTRA 06.02.2009.

    Nadajmo se najboljem, ali kad su sinoć malo prikazali Velebit, smrzla sam se šta od straja šta od leda! Gadan je Velebit za preživljavanje! Priroda je čudna stvar, mami te svojom ljepotom ali ima zahebanu narav!

  • dubrava 06.02.2009.

    Strašna vijest! gdina Keleka sam poznavala i ne mogu vjerovati da se to desilo. Svi oni su piloti sa dugogodišnjim iskustvom. Nadam se najboljem mogućem ishodu ove potrage!!! Bože spasi ih!!!!!

  • konstanta 06.02.2009.

    treba pitati porno pumu zasto je pala :)

Komentiraj...
Vidi sve komentare