To je to što me zanima!

Cajke napadaju hrvatski eter: Jeste spremni za Cecu i Seku?

Novi broj tjednika Express donosi: Dvojac zadužen za ubacivanje cajki u zagrebački eter čine dugogodišnji Kutlin pouzdanik Ivan Jurić Kaćunić i Davor Gavranić, koji se dokazao na Anteni...
Vidi originalni članak

U zagrebačkim radijskim kuloarima od prošlog ljeta kruži priča kako će se posrnuli gradski radio iz Palmotićeve 7 prešaltati na cajke. Nekadašnji sportski radio Cibona ugašen je 2011. poslije višegodišnje agonije, a ispražnjenu gradsku koncesiju s dvije pripadajuće frekvencije osvojio je Hit FM iz Soundsetove mreže.

POGLEDAJTE VIDEO:

Vaš internet preglednik ne podržava HTML5 video

Dvije godine kasnije Hit FM je nestao sa skale. Zamijenio ga je Prvi radio slovenskog medijskog tajkuna Lea Oblaka. Vlasnik najveće slovenske radijske mreže Infonet započeo je regionalnu ekspanziju kupovinom beogradskog radija Index, ali nije dobro prošao u Zagrebu. Mogao je jedino ustanoviti kako tu za njega nema mjesta. Ključni dilovi i raspodjela jačih frekvencija napravljeni su do kraka ‘90-ih, kad je hrvatskim radijskim biznisom kroz tajne ortačke ugovore zagospodario Miroslav Kutle.

Slovenci nisu imali šanse

Gotovo sve što se u radijskom eteru moglo učiniti profitabilnim ostalo je pod njegovom kontrolom i nakon što je otišao u dobojski egzil eskivirajući pravomoćnu sudsku presudu zbog malverzacija u pretvorbi Gradskog podruma. Na Kutlinu terenu ambiciozni slovenski igrač nije imao nikakvih izgleda. U periodičnim istraživanjima slušanosti zagrebačkih postaja, Prvi radio tavorio je pri dnu s mizernim postotkom koji je u dvije godine pao na razinu statističke pogreške pa se Oblak odlučio riješiti nerentabilne investicije. U Palmotićevu se vratio Soundset i pokrenuo Laganini FM koji je izdržao jedva tri godine.

Na njegove zagrebačke frekvencije 93,6 i 104,5 od lipnja bi se trebao uštekati cajkaški Extra FM. Iza novog projekta stoji istoimena tvrtka sa sjedištem u Aveniji Većeslava Holjevca 29, na istoj adresi kao Narodni radio, Antena, Enter i Gold FM. Dvojac zadužen za ubacivanje cajki u zagrebački eter čine dugogodišnji Kutlin pouzdanik Ivan Jurić Kaćunić i Davor Gavranić, koji se dokazao na Anteni. Nadležno vijeće agencije za elektroničke medije odobrilo je promjenu vlasničke strukture u tvrtki Hit FM koja nominalno ostaje nositelj koncesije, dok poslovanje preuzima Extra FM.

Seka, Ceca, ali i Maja i Lidija

Vijeće je pritom još jedanput ustanovilo da ne postoji nedopuštena koncentracija vlasništva, kao da se radijski kutleraj nikad nije dogodio. Preostaje još usklađivanje programske osnove, što je puka formalnost, u ovom slučaju zanimljiva samo zbog zakonske odredbe da komercijalna radio postaja mora emitirati najmanje 20% hrvatske glazbe. Kako zakonom nije propisano preostalih 80% glazbenih sadržaja, ne postoji ni najmanja zapreka da se na novom zagrebačkom radiju zavrti sve što druge gradske i prigradske postaje godinama oprezno zaobilaze ili panično izbjegavaju.

Zašto cajke i zašto baš sad? Odgovor na prvo pitanje djelomično se može izvući iz uzastopnih obeshrabrujućih izvještaja o prometu u radijskome marketingu koji je dramatično potonuo nakon izbijanja globalne financijske krize 2008. i više se nije uspio približiti prijašnjim rezultatima jer su se potencijalni oglašivači nepovratno raspršili po atraktivnijim internetskim platformama, a slušatelji izgubili interes za beskrajno ponavljanje prežvakanih pop rock hitova iz prošlog stoljeća.

Ako sve protekne prema očekivanju, Extra FM bi mogao donijeti posve drugačiju zvučnu sliku i prvu zagrebačku cajkašku radijsku play listu na kojoj će se Seka Aleksić, Jelena Karleuša i Goga Sekulić rutinski izmjenjivati s Lidijom Bačić, Petrom Kovačević, Majom Šuput i drugim domaćim uzdanicama koje će popunjavati zakonom propisanu kvotu hrvatske glazbe.

>>>>Cijeli tekst pročitajte u Expressu

Idi na 24sata

Komentari 323

  • ljubica ljubičica_1 29.04.2018.

    Nikad nisam voljela narodnjake.To se u mom domu nije slušalo.Kako to da naša mladeš je totalno poludjela za tom vrstom glazbe?

  • NEO 23 29.04.2018.

    Cajke se slusaju u hrvatskoj itekako naslov sugerira da je obratno sto je jos jedan pokusaj obmane i potvrduje onu tezu da mediji nemaju svrhu informiranja nego obmanjivanja

  • Kripton Lon 29.04.2018.

    Ne nervirajte se, ima i ovdje spodoba sa radio aparaturom koja emitira isti program ali i oglase za kuruzu, repu,svinje i odojke. I sve to namuljano u jedinstveni mix u kojem uzivaju lokalpatrioti u nedjelju popodne. A kad postanu iritantni sa subwooferima ugradjenima u prtljaznike automobila zvrcnem im policiju.

Komentiraj...
Vidi sve komentare