Nakon detaljne analize ipak je odlučeno da državni prijevoznik Croatia Airlines ne proda prava slijetanja i polijetanja na londonski aerodrom Heathrow.
POGLEDAJTE VIDEO:
Informacija nam je neslužbeno potvrđena iz Ministarstva mora, prometa i infrastrukture, ali time problem domaće zrakoplovne tvrtke nije riješen. Prodaja “slotova”, odnosno tih prava ipak je ocijenjena kao gubitak velike vrijednosti i odlučeno ih je zadržati.
Avioprijevoznici pravo slijetanja u najprometniju europsku i jednu od najprometnijih svjetskih zračnih luka plaćaju “zlatom”.
Uprava Croatia Airlinesa na čelu s Krešimirom Kučkom odlučila ih je prodati kako bi imala novce za održavanje zrakoplova. Ipak, u konačnici je odlučeno da bi gubitak slotova bio prevelik udar za kompaniju u budućnosti i znatno joj spustio vrijednost.
- Prodaja slotova je definitivno zaustavljena i od te ideje se odustalo, ali tvrtki trebaju novci za održavanje motora aviona. Tražit ćemo dugoročni kredit - kaže nam sugovornik iz ministarstva.
Zrakoplovni stručnjaci su upozoravali da su “slotovi” nacionalno blago, a ideju o prodaji je kritizirao i bivši ministar Siniša Hajdaš Dončić, iako je upravo njegov SDP na čelo tvrtke doveo Kučka, koji je poželio prodaju.
U svakom slučaju, uprava je već ranije rekla da im je potrebno oko 30 milijuna dolara za investicijsko održavanje devet motora na zrakoplovima. Ako novca ne bude, upitno je i kako će se obavljati redoviti letovi.
- Situacija je vrlo ozbiljna - kaže nam izvor iz ministarstva.
Croatia Airlines prolazi od 2013. godine veliki proces restrukturiranja, a onda bi udio trebao biti prodan strateškom partneru. Hajdaš Dončić je neuspješno tražio partnera u cijelom svijetu, a pozivi za privatizaciju su propali. Iako je Croatia Airlinesu krenulo nabolje, još nisu dugoročno stabilna i profitabilna tvrtke.