Gordana Buljan Flander, psihologinja i psihoterapeutkinja, osnivačica i ravnateljica Poliklinike za zaštitu djece i mladih Grada Zagreba te udruge za pomoć zlostavljanoj i zanemarivanoj djeci osvrnula se za 24sata na početak nove školske godine.
U aktualnoj situaciji nema idealnog rješenja, kako za sve nas tako i za djecu. Ne mogu donositi sud o tome trebaju li se, kad, kako i koja djeca vratiti u školske klupe jer prije svega treba misliti na očuvanje tjelesnog zdravlja i zaštitu života djece i njihovih bližnjih, a o tome preporuke donose liječnici.
Vjerujem da će nas djeca pozitivno iznenaditi u smislu pridržavanja pravila i uputa. Odrasli i tu imaju presudnu ulogu - biti jasni, dosljedni, objašnjavati pravila, poticati empatiju i istinsku odgovornost kod djece. Najviše ćemo pomoći djeci ako se i sami odgovorno ponašamo, istodobno dajući prostor djeci da izraze kako se osjećaju, bez zadrške.
POGLEDAJTE VIDEO: Upute za novu školsku godinu
Naime, istraživanja pokazuju da mnoga djeca u ovako ekstremnim uvjetima razviju teškoće prilagodbe ili druge smetnje, poput PTSP-a, pa je nužno da u svemu ovome ne zaboravimo djecu pitati kako su, kaže psihologinja i psihoterapeutkinja Gordana Buljan Flander.