Ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković izjavio je u srijedu da je kontaktirao Upravu zagrebačke zračne luke te da je ona voljna dati ravnopravan status Croatia Airlinesu (CA) u odnosu na druge korisnike usluga te zračne luke, a na tu je temu za sljedeći tjedan najavio i zajednički sastanak.
Naime, iz CA su u ponedjeljak poručili da, kao najveći dugogodišnji korisnik usluga Međunarodne zračne luke Zagreb (MZLZ), s više od 50 posto udjela u njezinom godišnjem putničkom prometu, traže usklađivanje ugovorenih uvjeta korištenja usluga zračne luke s onima koje je dobio novi konkurent u Zagrebu, irski Ryanair, koji je 30. ožujka najavio otvaranje baze u Zagrebu.
Konkretno, po uvjetima ponuđenim Ryanairu, CA bi u 2019. godini platilo usluge MZLZ-a 135,4 milijuna kuna manje od stvarno plaćenih iznosa, što bi značilo da bi umjesto iskazanog neto gubitka od oko 80 milijuna kuna, u toj godini iskazao neto dobit veću od 55 milijuna kuna, ustvrdili su iz hrvatskog avioprijevoznika.
Odgovarajući na pitanja novinara uoči sjednice Vlade, Butković je rekao da dolazak Ryanaira ne predstavlja problem te da nitko nije protiv otvaranja novih linija i povezivanja Zagreba s drugim destinacijama.
"No, činjenica je da ne smijemo kao država dozvoliti da je netko u neravnopravnom položaju u odnosu na drugoga. Znači, apsolutno ćemo se zalagati za jednakost i transparentnost", poručio je Butković.
Otkrio je da je kontaktirao s Upravom MZLZ-a te najavio da će s njima održati sastanak u ponedjeljak ili utorak, na kojem će se razmotriti kako da do te nejednakosti ne dođe.
"Rekli su da su voljni, usprkos ugovoru o koncesiji koji nije nikakva zapreka, dati ravnopravan status i Croatia Airlinesu u odnosu na neke druge. Tako da vjerujem da će nakon tog sastanka i razgovora mnoge stvari biti jasnije", istaknuo je Butković.
Croatia Airlines i prije covid-krize bila u poteškoćama
Kada je riječ samo o Croatia Airlinesu, Butković je rekao da je ta kompanija i prije covid-krize bila u određenim poteškoćama, a dok je za vrijeme pandemije koronavirusa u sektoru prometa najviše pogođen upravo zračni promet, koji je u 2020. u odnosu na godinu ranije pao za više od 90 posto.
Podsjetio je da se prije pandemije krenulo s pronalaženjem strateškog partnera za CA, naposljetku su pristigle dvije neobvezujuće ponude, no zbog pandemije cijeli je proces obustavljen.
"Interes je pao jer je u tom trenutku sve došlo u pitanje, i ta dva ponuđača su došla u probleme kao i Croatia Airlines i kao cijeli zračni promet", napomenuo je Butković.
Podsjetio je i da je država u cilju održanja CA poduzela i određene intervencije koje su dobile "zeleno svijetlo" Europske komisije, ukupno vrijedne oko 900 milijuna kuna, a koje Croatiju Airlines još uvijek drže stabilnom.