Oznake će, osim turističkih subjekata, moći koristiti i drugi u lancu putovanja, poput aviokompanija, benzinskih postaja, raznih turističkih sadržaja, kulturnih i prirodnih atrakcija itd. Protokoli će biti usklađeni s preporukama Hrvatskog zavoda za javno zdravstvo (HZJZ). Uključivat će i naljepnicu s QR kodom koja se može izložiti na vidljivom mjestu u objektu, a vodit će i na posebnu internetsku stranicu, koju će također lansirati u sklopu te promocije.
Ministarstvo će oznake besplatno dodjeljivati i voditi evidenciju te s udrugama nadzirati njihovu primjenu.
"Uz primjenu tih protokola, važni preduvjeti za ostvarivanje turističkih rezultata su i povoljna epidemiološka situacija, dovoljna razina procijepljenosti i percepcija sigurnosti destinacije. Po tome je Hrvatska prepoznata i prošle godine i na tome nastavljamo raditi i u 2021., u kojoj će zbog pandemije turistički sektor ponovo morati pokazati kreativnost, prilagodljivost, odgovornost i suradnju”, ističe ministrica na upit Hine o uvođenju tih oznaka i drugim pripremama za ovogodišnju turističku godinu.
Oznake za turizam i ostale u 'lancu' putovanja
Napominjući kako je uvođenje tih oznaka važan kotačić i u brendiranju Hrvatske kao sigurne destinacije, ministrica očekuje da će do Uskrsa već dati određeni doprinos promociji, podsjećajući da je izrazito važno i dalje se pridržavati epidemioloških preporuka i mjera.
Oznake su nacionalna nadogradnja prošle godine kreiranih oznaka "Safe Travels" Svjetskog vijeća za putovanja i turizam-WTTC za lakše prepoznavanja destinacija i tvrtki koje poštuju globalne standardizirane protokole za zdravlje i higijenu. U to se odmah uključilo i Ministarstvo turizma i sporta te je usuglašavanje sigurnosnih protokola za ugostiteljske objekte, hotele, OPG-ove, kuće za odmor, kupališta, marine, plovila, turističke agencije, rent-a-car, turističke vodiče itd. bio i jedan od prvih zadataka Savjeta za opravak i razvoj turizma, realizaciju turističke 2021. i unapređenja turističke ponude.
Cjepivo odlična vijest za turizam, ali usporena distribucija ne ide u prilog turističkim kretanjima
Komentirajući aktualnu situaciju oko cjepiva, ministrica Brnjac ocjenjuje da je to odlična vijest za turizam te da će i procijepljenost turističkih djelatnika, a za što je u Hrvatskoj zainteresirano njih oko 70 posto, imati važnu ulogu u promociji i za rezultate turizma.
Za vijesti o usporenoj distribuciji cjepiva i cijepljenja, kao i novom soju virusa te rastu broja zaraza po Europi i svijetu kaže da ne idu u prilog turističkim kretanjima, jer je za povratak putovanja nužno otvaranje granica i savladavanje psihološke barijere straha od putovanja, ali i da ohrabruje što će EU inzistirati na postignutom dogovoru o količini i dinamici isporuke cjepiva.
"Nadamo se da će se i u Hrvatskoj, kao i u drugim članicama EU-a nastaviti dobra početna brzina procjepljivanja. S obzirom na aktualnu situaciju s cjepivom na razini EU, stav Hrvatske je da se u razgovorima s farmaceutskim tvrtkama inzistira na dogovorenoj količini i dinamici isporuke cjepiva” dodaje Brnjac.
Hrvatska je uz ostalo i oko toga u stalnom kontaktu s predstavnicima drugih članica EU i trenutno je, kako ističe, razvidno da je interes svih država članica EU da se cijepljenje ubrza.
Oko uvođenja mjera za dolaske turista i prelaske granica, ministrica podsjeća da su se čelnici zemalja EU-a na neformalnom sastanku Europskog vijeća 21. siječnja složili da će se raditi na standardiziranom obliku dokaza o cijepljenju, uz poštivanje propisa EU-a o zaštiti podataka i da bi se ta potvrda, za sada, koristila isključivo u medicinske svrhe.
"Za prelazak granice RH trenutno je na snazi odluka prema kojoj se treba predočiti negativan nalaz PCR testa ne stariji od 48 sati ili obaviti PCR testiranje odmah po dolasku (o vlastitom trošku), uz obvezu samoizolacije do prispijeća negativnog nalaza, odnosno, u slučaju nemogućnosti testiranja, mjera samoizolacije u trajanju od deset dana. Daljnje mjere bit će podložne tijeku epidemiološke situacije u Hrvatskoj ali i na specifičnim emitivnim tržištima”, iznosi ministrica.
Raduju vijesti sa tržišta o Hrvatskoj kao poželjnoj destinaciji
Dobrim u trenutnoj situaciji ministrica smatra informacije sa stranih tržišta da su ljudi željni putovanja, a još više vijesti da Hrvatsku s mnogih tržišta navode kao poželjnu destinaciju, čemu u prilog ide i blizina mnogim tržištima te dobra prometna povezanost, posebice cestovna.
"Ove godine očekujemo izrazitu 'last minute' i potražnju za sigurnim, brzo i lako dostupnim destinacijama te smještajem koji pruža dodatnu sigurnost poput kuća za odmor, na plovilima, u kampovima te boravak na otvorenom u prirodi. Očekivanja ima i od domaćih turista, koji mogu biti pokretač turizma, kao i od suradnje sa Europskim udruženjem putničkih agencija i turoperatora-ECTAA, prema kojoj Hrvatska u 2021. ima status odabrane i preporučene destinacije”, kaže ministrica.
Zaključno poručuje kako vjeruje da će se uz pridržavanje mjera održati povoljna epidemiološka situacija u Hrvatskoj, da je turistički sektor i ove godine spreman dokazati da je odgovoran i pružiti siguran boravak te da će suradnjom, znanjem i iskustvom Hrvatsku i dalje pozicionirati poželjnom i stranim i domaćim turistima.