Proizvodnja 737 MAX, kojih čitava flota koja je u službi ne leti već više od tri tjedna, smanjit će se sa 52 na 42 zrakoplova na mjesec, navodi Boeing u priopćenju.
Proizvođač koji je sada sučeljen s logističkim problemom gomilanja zrakoplova koji silaze s linija za sklapanje a više ih ne može isporučivati, našao se na optuženičkoj klupi zbog sustava za sprječavanje gubitka uzgona kojim je opremljen 737 MAX.
Kompanija je već prodala više tisuća zrakoplova kojih je isporuka predviđena u narednim godinama.
MCAS ("Maneuvering Characteristics Augmentation System"), posebno konstruiran za 737 MAX kako bi ga zaštitio od mogućeg gubitka uzgona, navodno je, među ostalim, odgovoran za etiopsku nesreću u kojoj je 10. ožujka poginulo 157 ljudi kao i za nesreću indonezijske kompanije Lion Air 29. listopada 2018. u kojoj je poginulo 189 ljudi.
Velika kompanija za proizvodnju zrakoplova obećala je da će načiniti preinake na MCAS-u koje će zajamčiti siguran let letjelice, uz niz drugih mjera, među kojima je i bolja obuka pilota koji će usto imati veću samostalnost.
No regulatorno tijelo u civilnom zrakoplovstvu FAA odbilo je u ponedjeljak prvi prijedlog preinaka. Moglo bi proći još nekoliko tjedana prije nego Boeing dobije odobrenje za uvođenje nove inačice.
Službene istrage i novinski napisi pokazuju propuste u izdavanju dozvola zbog tijesne povezanosti Boeinga i FAA-e.
Pokušavajući vratiti povjerenje, glavni direktor Boeinga Dennis Muilenburg je u petak najavio da će odbor koji je osnovalo upravno vijeće kompanije i u kojemu su njegovi članovi, preispitati postupke konstruiranja i razvoja letjelica, dodaje se u priopćenju.