To je to što me zanima!

Boeing je objavio izmjene na zrakoplovima 737 MAX

Na brifingu za novinare predstavnici kompanije kazali su izmjene ne treba tumačiti kao priznanje da je upravo sustav MCAS prouzročio nesreće
Vidi originalni članak

Američki proizvođač zrakoplova Boeing objavio je izmjene kontrolnih sustava povezanih s dvije nesreće zrakoplova tipa 737 MAX u kojima je stradalo više od 300 ljudi a sigurnost zrakoplovstva bila je i tema u američkom Senatu gdje se kritiziralo uključivanje proizvođača u postupak izdavanja dozvola za vlastite zrakoplove.

Kompanija će u sve zrakoplove tog tipa instalirati dodatni sustav upozorenja, koji pilote upozorava na neujednačene vrijednosti senzora. Dosada je takav sustav imao status izborne sigurnosne opreme i Boeing je njegovo instaliranje dodatno naplaćivao.

Sustav nije imao ni zrakoplov Ethiopian Airlinesa, koji se početkom ožujka srušio u blizini Adis Abebe, ni zrakoplov Lion Aira koji je u listopadu prošle godine pao u more kod Indonezije.

Iz Boeinga su dodali i da prijevoznicima više neće dodatno naplaćivati instaliranje te opreme, prenosi BBC.

Izvijestili su također da su ažurirali softver povezan s nesrećama. Svrha je sustava za pojačavanje manevarskih karakteristika (MCAS) spriječiti zastoj zrakoplova u letu. MCAS reagira kada senzori u nosu zrakoplova pokazuju da se uspinje pod prevelikim kutom, što može prouzročiti zastoj.

Istraga leta zrakoplova Lion Aira navela je na zaključak da je taj sustav zakazao, spuštajući nos zrakoplova u silaznu putanju više od 20 puta. Zrakoplov se potom srušio u more, a u nesreći je stradalo svih 189 putnika i posada.

U američkoj Saveznoj upravi za zrakoplovstvo (FAA) utvrdili su sličnosti između te nesreće i one u Etiopiji.

Boeing je izmijenio softver koji će buduće isključivati sustav ako dobije neujednačene podatke iz senzora.

Na brifingu za novinare predstavnici kompanije kazali su izmjene ne treba tumačiti kao priznanje da je upravo MCAS prouzročio nesreće.

Pod povećalom se jučer našla i Savezna uprava za zrakoplovstvo. Njezin čelnik Daniel Elwell objašnjavao je na sjednici senatskog odbora za sigurnost zrakoplovstva praksu uključivanja predstavnika proizvođača u postupak inspekcije, testiranja i izdavanja dozvola za vlastite zrakoplove.

To je kao da vuku povjerite na čuvanje stado ovaca, zaključio je senator Richard Blumenthal.

Čelnik FAA odbacio je zaključak da kompanije de facto same izdaju dozvole za svoje zrakoplove, naglasivši da FAA "zadržava ovlasti striktnog nadzora" nad postupkom.

Takva je praksa uvriježena širom svijeta i primjenjuje je i Europska agencija za sigurnost zrakoplovstva, usvrdio je Elwell.

Kada FAA ne bi delegirala te poslove na proizvođače zrakoplova, morala bi zaposliti još 10 tisuća djelatnika, što bi ih stajalo dodatnih 1,8 milijardi dolara, poručio je.

Odbacio je također prigovore da je FAA među posljednjima povukla iz prometa Boeinge 737 MAX.

"Možda smo posljednji prizemljili te zrakoplove ali su ih SAD i Kanada prvi prizemljili na temelju relevatnih podataka", kazao je Elwell.

Kazao je da je uvjeren da je sustav MCAS siguran i da su piloti prošli odgovarajuću obuku i spremni su za situacije poput neočekivanog poniranja zrakoplova.

Upitan ipak kako bi reagirao kada bi pilotirao zrakoplovom koji 21 puta u roku od nekoliko minuta počne ponirati, kao što je bio slučaj s letjelicom Lion Aira, Elwell, i sam pilot, odgovorio je: "Ne mogu vam odmah odgovoriti na to pitanje".

 

Idi na 24sata

Komentari 1

  • 28.03.2019.

    "...Boeing je izmijenio softver koji će buduće isključivati sustav ako dobije neujednačene podatke iz senzora..." a da ugrađuju ispravne senzore?!

Komentiraj...
Vidi sve komentare