To je to što me zanima!

'Blokiraju nas u napredovanju i ugrožavaju našu egzistenciju'

Ne mogu polagati ispit za zapovjednike jer naše ministarstvo donijelo stroža pravila nego što je to slučaj u drugim zemljama EU.
Vidi originalni članak

Oko deset naših brodara, zaposlenih u švicarskoj tvrtki, gotovo dvije godine žele izaći na stručni ispit i postati zapovjednici broda na unutarnjim vodama, odnosno rijekama, ali su u tome, tvrde, onemogućeni. Prema prvotnom pravilniku koje je donijelo nadležno Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture, za razliku od ostalih europskih kolega, oni za polaganje ispita moraju imati "najmanje 500 dana radnog iskustva kao zapovjednik pomorskog broda". Prema europskoj direktivi, koju su implementirale ostale zemlje članice, jedan od uvjeta za polaganje ispita je 500 dana na pomorskom brodu kao član palube.

- Taj uvjet od nas svih ispunjava samo kolega koji je već pred mirovinom. Ne znamo zašto su to kod nas u pravilniku postrožili u odnosu na samu EU direktivu - kaže jedan od brodara koji želi napredovati u karijeri kad je u pitanju plovidba unutarnjim vodama, ali zbog domaćih pravila u tome je spriječen.

KONFERENCIJA 24SATA 'BOLJA ENERGIJA' Ulagači čekaju, a birokracija koči razvoj zelenih projekata

- Kolege Rumunji, Bugari i Poljaci su nas već preskočili. U našoj tvrtki je bilo i više Hrvata, ali kako se situacija unatoč molbama i upozorenjima nije godinama mijenjala, kako bi se birokratska zapreka prilagodila europskoj direktivi, dio njih je odustao i vratio se na more - priča nam brodar.

Dok se Hrvate "vuklo za nos" i institucije se "loptale" s nadležnosti, europski kolege su položili sve potrebne ispite u svojim zemljama. Ne promijeni li se pravilnik, koji bi im omogućavao napredovanje, Hrvatima se, navodi brodar, ugrožava posao.

- Dovodi se u pitanje naša i egzistencija naših obitelji. Ova situacija je ponižavajuća i frustrirajuća. Svi smo na brodu startali s iste pozicije, a europski kolege su nas pregazili - napominje brodar.

MODERNIZACIJA DRŽAVNE UPRAVE Mislili ste da je naša birokracija spora? Japanci upravo objavili da odustaju od disketa u upravi

Hrvati čekaju. Ministarstvo je 14. listopada ove godine izmijenilo pravilnik kojemu je, kako navode u odgovoru, cilj "olakšavanje uvjeta za stjecanje svjedodžbe o stručnoj osposobljenosti, a vezano za nacionalne svjedodžbe".

- Istovremeno se pripremaju i izmjene odredbi koje propisuju stjecanje svjedodžbi EU, koje se provode po dugotrajnijoj proceduri koje uključuju i detaljnu analizu i više razina odobravanja u odnosu na usklađenost hrvatskog zakonodavstva s pravnom stečevinom EU - odgovorili su nam iz ministarstva.

Brodari koji rade na rijekama u inozemstvu ovim nisu zadovoljni jer ionako već predugo čekaju da im se omogući stručno usavršavanje. Problem je što i dalje ne znaju u kojem roku će se promijeniti za njih sporna odredba pravilnika. Trenutno je, kažu, izmijenjena za njih nebitna stavka jer se odnosi samo na brodare koji plove domaćim rijekama. 

Idi na 24sata

Komentari 1

  • Mali Mislav 27.11.2024.

    Ima tu puno ILI, treba pravilno čitat POGLAVLJE III STRUČNE OSPOSOBLJENOSTI NA UPRAVLJAČKOJ RAZINI, Članak 14. (1) Stručnu osposobljenost za obavljanje poslova zapovjednika stječe osoba koja: a) – ima najmanje 18 godina života i kao dio srednjoškolskog ili visokoškolskog obrazovanja ima završen odobreni program osposobljavanja u trajanju od najmanje tri godine u kojem su obuhvaćeni najmanje standardi za osposobljenost na upravljačkoj razini iz Priloga I.B.2 ovog Pravilnika – ima najmanje 360 dana plovidbene službe u službi palube kao dijela navedenog obrazovanja ili nakon njezina završetka... ili b) – ima najmanje 18 godina života, posjeduje svjedodžbu o stručnoj osposobljenosti za kormilara ili svjedodžbu kormilara koja je priznata u skladu s propisima EU – ima najmanje 180 dana plovidbene službe kao kormilar – posjeduje svjedodžbu radiooperatera i – položi stručni ispit ili c) – ima najmanje 18 godina života – ima najmanje 540 dana plovidbene službe ili najmanje 180 dana plovidbene službe i najmanje 500 dana radnog iskustva na pomorskom brodu kao zapovjednik pomorskog broda (2) Brodarac koji je stručno osposobljen za obavljanje poslova zapovjednika stječe naziv »kapetan unutarnje plovidbe«

Komentiraj...
Vidi sve komentare