To je to što me zanima!

Bivši kapetan 'Lastova' o stravi na Lošinju: 'S tim trajektom bih sutra preplovio preko Pacifika'

Umirovljeni kapetan Milo Sršen gotovo je 14 godina bio zapovjednik tog broda. Jedan od poginulih s njim je radio od njegovih samih početaka u Jadroliniji, dok je još bio časnik. Radio je na brodu 30 godina
Vidi originalni članak

I dalje traje istraga kojom se pokušava utvrditi čija je odgovornost za tragediju u Malom Lošinju u kojoj su trojica pomoraca izgubili svoj život. Trajekt 'Lastovo' izgrađen je 1969. godine u Japanu, a Jadrolinija ga je preuzela 1978. godine. Darko Glažar, kapetan riječke Lučke kapetanije, tvrdi da je trajekt bio u ispravom stanju, a na jesen je trebao otići u brodogradilište na redoviti remont. Siguran je bio sve do tragedije na malološinjskoj luci i smrtonosnog pada rampe na mornare.

POGLEDAJTE VIDEO:

Vaš internet preglednik ne podržava HTML5 video

Po dolasku iz Zadra mornari su iskrcali putnike na otok pa se pripremali na polazak nazad do Zadra tog popodneva. Čini se kako su se već tada pojavili problemi s rampom za utovar.

Trajekt je bio na vezu u luci, a zapovjednik stroja, dvojica kormilara i časnik palube Jadrolinije bili su na rivi, tik do trajekta. Kako doznajemo, kapetan im je u jednom trenutku nešto povikao, upozorio noštroma da klinovima nije učvrstio podignutu rampu. Rampa teška 10 tona u tom se trenutku srušila na njih i na mjestu usmrtila trojicu pomoraca. Kako doznajemo, tri poginula mornara su iz Zadra, Solina i Vinišća. 

Časnik palube je završio u moru, a iz kojega su ga izvukli vatrogasci koji su zatekli stravične scene. Ima teške ozljede, slomljeni kuk i rame. Pomogli su i još jednom mornaru koji je šokirano hodao rivom, ubrzo zanijemio i bio u teškom psihičkom stanju. Nezapamćena tragedija šokirala je Jadroliniju, otočane, ali i cijelu Hrvatsku. 

Brod Lastovo još je u luci i ima zabranu isplovljavanja dok se ne završe sve istražne radnje. Zamijenili su posadu broda, a uskoro će opet zaploviti. 

'Sutra bi s njim do Pacifika'

Umirovljeni kapetan Milo Sršen gotovo je 14 godina bio zapovjednik tog broda. Jedan od poginulih s njim je radio od njegovih samih početaka u Jadroliniji, dok je još bio časnik. Živio je s tim brodom dugih 30 godina, kazao je za Dnevnik Nove TV. Trajekt je ostavio u dobrom stanju nakon što je otišao u mirovinu. 

- Star je, ali je uredno održavan, posjeduje sve uredne dozvole i brod je ispravan. I ja bih sutra s njim pošao preko Pacifika - rekao je Sršen.

TRAGEDIJA U MALOM LOŠINJU Prijatelji poginulog mornara za 24sata: 'Bio je savjestan čovjek i uvijek je brinuo o sigurnosti...'

O problemima i stanju brodova upozoravali su i iz Sindikata pomoraca prije nego što se ova tragedija dogodila. Istaknuli su da se malo ulaže u održavaje brodova, što se gleda isključivo kao trošak. 

- Činjenica je da stariji zahtijevaju veća sredstva za održavanje i teže je naći rezervne dijelove. Lako je nadomjestit brod, to košta, ali to je željezo. Ljudski život nitko ne može nadomjestiti - kazao je Antun Aljinović iz Sindikata. Juraj Karničić iz Udruge Kapetana Sjevernog Jadrana dodao je da flotu Jadrolinije treba modernizirati na način da gradi brodove u Hrvatskoj. 

Predsjednik Uprave Jadrolinija ranije je istaknuo da problema s tim brodom nikada nije bilo. 

- Dopustite da je danas dan tuge i sućuti, pa bi možda mogli drugi put to prokomentirati. Ajmo danas pregrmiti i vidjeti sve što se desilo, pa ćemo lako oko odgovornosti - kazao je.

TRAGEDIJA U LOŠINJU Oglasilo se ŽDO nakon očevida: 'Do nesreće u Malom Lošinju je došlo uslijed pada rampe broda'

Predsjednik Zoran Milanović zatražio je od službi da istraže je li ljudski faktor kriv za tragediju ili je došlo do tehničkog kvara.

- Očekujem da brzo i transparentno utvrde razloge ove nesreće kako bismo bili sigurni da se tako nešto neće ponoviti. Sigurnost putnika i posade na svim brodovima Jadrolinije mora biti prioritet - napisao je predsjednik države na svojim društvenim mrežama.

Iz Županijskog državnog odvjetništva u Rijeci izvijestili su da je očevidom u malološinjskoj luci utvrđeno da je do nesreće došlo uslijed pada rampe broda, navodeći da će izdati sve naloge za utvrđivanje okolnosti nesreće.

- Županijsko državno odvjetništvo u Rijeci će tijekom dana izdati potrebne naloge kako bi se provođenjem daljnjih izvida i dokaznih radnji utvrdile sve okolnosti nesreće i s istim ciljem zatražiti izvješća drugih nadležnih državnih tijela i službi - navode. 

TRAGEDIJA U MALOM LOŠINJU Novinarka Al Jazeere: 'Bila sam na tom trajektu pet dana ranije, rampa se nije mogla spustiti...'

U istragu se uključila i Agencija za istraživanje nesreća u zračnom, pomorskom i željezničkom prometu. Jadrolinija je jučer na svim svojim brodovima spustila zastave na pola koplja te izvjesila crnu zastavu žalosti.

- Ovo je zapravo pretužan trenutak. Naše su misli i molitve uz osobu koja je u KBC-u i nadamo se brzom ozdravljenju. Ovo je događaj koji je potresao ne samo naš grad, već zavio u crno cijelu Hrvatsku, a mi kao jedna otočna i pomorska destinacija, grad koji je vezan uz pomorsku baštinu, neizmjerno cijenimo i zahvalni smo na žrtvi koju su dugi niz godina, pa i danas, podnosili naši kapetani, pomorci i mornari. Tim više je ova tragedija još dublja i bolnija - rekla je gradonačelnica Malog Lošinja Ana Kučić za Dnevnik Nove TV.

Idi na 24sata

Komentari 52

  • lanai goga 13.08.2024.

    Zna se tko te ljude imat ce na dusi oleg i AP da nije bilo toliko krade u RH za njegovog mandata bilo bi za remont kako spada a ne ofrlje sada taj trajekt u rezaliste na njihov trosak

  • sanjakorać 13.08.2024.

    konačno bi trebali ljudi prestat raditi sve po zapovjedi.Ako se vidlo da je rampa neispravna pa nema Boga ič ispod nje.Nek ju slože pa nastavit radit.A do tada neg Oleg Butković zabija klinove i zavlači se di ne treba.Ako je nešto neispravno poslat majstorima na popravak.Sa rodbina nastradalih nek oguli državu do kraja.

  • AnarhosindikaIist 13.08.2024.

    "... preplovio preko Pacifika"? Pretpostavljam da nema zakonske obveze u tom smislu, ali ako želite imati ozbiljne novine, zaposlite lektora, isplatilo bi se.

Komentiraj...
Vidi sve komentare