I dalje traje istraga kojom se pokušava utvrditi čija je odgovornost za tragediju u Malom Lošinju u kojoj su trojica pomoraca izgubili svoj život. Trajekt 'Lastovo' izgrađen je 1969. godine u Japanu, a Jadrolinija ga je preuzela 1978. godine. Darko Glažar, kapetan riječke Lučke kapetanije, tvrdi da je trajekt bio u ispravom stanju, a na jesen je trebao otići u brodogradilište na redoviti remont. Siguran je bio sve do tragedije na malološinjskoj luci i smrtonosnog pada rampe na mornare.
POGLEDAJTE VIDEO:
Po dolasku iz Zadra mornari su iskrcali putnike na otok pa se pripremali na polazak nazad do Zadra tog popodneva. Čini se kako su se već tada pojavili problemi s rampom za utovar.
Trajekt je bio na vezu u luci, a zapovjednik stroja, dvojica kormilara i časnik palube Jadrolinije bili su na rivi, tik do trajekta. Kako doznajemo, kapetan im je u jednom trenutku nešto povikao, upozorio noštroma da klinovima nije učvrstio podignutu rampu. Rampa teška 10 tona u tom se trenutku srušila na njih i na mjestu usmrtila trojicu pomoraca. Kako doznajemo, tri poginula mornara su iz Zadra, Solina i Vinišća.
Brod Lastovo još je u luci i ima zabranu isplovljavanja dok se ne završe sve istražne radnje. Zamijenili su posadu broda, a uskoro će opet zaploviti.
'Sutra bi s njim do Pacifika'
Umirovljeni kapetan Milo Sršen gotovo je 14 godina bio zapovjednik tog broda. Jedan od poginulih s njim je radio od njegovih samih početaka u Jadroliniji, dok je još bio časnik. Živio je s tim brodom dugih 30 godina, kazao je za Dnevnik Nove TV. Trajekt je ostavio u dobrom stanju nakon što je otišao u mirovinu.
- Star je, ali je uredno održavan, posjeduje sve uredne dozvole i brod je ispravan. I ja bih sutra s njim pošao preko Pacifika - rekao je Sršen.
O problemima i stanju brodova upozoravali su i iz Sindikata pomoraca prije nego što se ova tragedija dogodila. Istaknuli su da se malo ulaže u održavaje brodova, što se gleda isključivo kao trošak.
- Činjenica je da stariji zahtijevaju veća sredstva za održavanje i teže je naći rezervne dijelove. Lako je nadomjestit brod, to košta, ali to je željezo. Ljudski život nitko ne može nadomjestiti - kazao je Antun Aljinović iz Sindikata. Juraj Karničić iz Udruge Kapetana Sjevernog Jadrana dodao je da flotu Jadrolinije treba modernizirati na način da gradi brodove u Hrvatskoj.
- Dopustite da je danas dan tuge i sućuti, pa bi možda mogli drugi put to prokomentirati. Ajmo danas pregrmiti i vidjeti sve što se desilo, pa ćemo lako oko odgovornosti - kazao je.
Predsjednik Zoran Milanović zatražio je od službi da istraže je li ljudski faktor kriv za tragediju ili je došlo do tehničkog kvara.
- Očekujem da brzo i transparentno utvrde razloge ove nesreće kako bismo bili sigurni da se tako nešto neće ponoviti. Sigurnost putnika i posade na svim brodovima Jadrolinije mora biti prioritet - napisao je predsjednik države na svojim društvenim mrežama.
- Županijsko državno odvjetništvo u Rijeci će tijekom dana izdati potrebne naloge kako bi se provođenjem daljnjih izvida i dokaznih radnji utvrdile sve okolnosti nesreće i s istim ciljem zatražiti izvješća drugih nadležnih državnih tijela i službi - navode.
U istragu se uključila i Agencija za istraživanje nesreća u zračnom, pomorskom i željezničkom prometu. Jadrolinija je jučer na svim svojim brodovima spustila zastave na pola koplja te izvjesila crnu zastavu žalosti.
- Ovo je zapravo pretužan trenutak. Naše su misli i molitve uz osobu koja je u KBC-u i nadamo se brzom ozdravljenju. Ovo je događaj koji je potresao ne samo naš grad, već zavio u crno cijelu Hrvatsku, a mi kao jedna otočna i pomorska destinacija, grad koji je vezan uz pomorsku baštinu, neizmjerno cijenimo i zahvalni smo na žrtvi koju su dugi niz godina, pa i danas, podnosili naši kapetani, pomorci i mornari. Tim više je ova tragedija još dublja i bolnija - rekla je gradonačelnica Malog Lošinja Ana Kučić za Dnevnik Nove TV.