To je to što me zanima!

Plakati za plakati: Biračima se šalju dosadne, sve iste poruke

Komunikacijski stručnjaci ocijenili su plakate stranaka koji su počeli nicati. Zaključak je jasan: Plakati nisu kreativni, isti su kao i na prijašnjim izborima
Vidi originalni članak

Pita li se komunikacijske stručnjake što misle o plakatima koje su stranke počele lijepiti po ulicama, zaključak je jasan: plakati nisu kreativni, isti su kao i na prijašnjim izborima.

Dvije najveće stranke građanima se obraćaju uobičajenim izbornim floskulama koje su maksimalno pojednostavljene kako ne bi izgubile ni glasače koji ne prate politiku, a ozbiljnijeg izazivača, barem komunikacijski, nema na vidiku, smatra Vanja Blumenšajn iz agencije za komunikaciju i brending Señor. Pita se i zašto se stranke ne brinu o tome gube li zato birače. 

SDP se, kaže, odlučio tražiti podršku za nastavak istog smjera ili zastrašiti birače povratkom u stara HDZ-ova vremena. Iako im je poruka vizualno modernija i jednostavnija koja ima za cilj mobilizaciju vlastitog, a ne pridobivanja glasova protivničkog glasačkog tijela. 

Kod HDZ-a, navodi, nema pomaka.

- Ako trebam naći nešto pozitivno, čestitao bi im na konzistentnosti. I dalje su u prvom planu domoljublje, grb, zastava, a sve je upotpunjeno uobičajenim predizbornim floskulama o rastu, razvoju i zapošljavanju. Neupečatljivo i teško da će pridobiti nove birače ili prenijeti ikakvu konstruktivnu poruku sa stvarnim sadržajem - navodi Blumenšajn.

Od HDZ-a, kao izazivača očekivao je jasnu poruku na plakatima, rukavicu u lice vladajućih, koja će preoteti glasove glavnim rivalima SDP-u.

- Plakat ne nudi ništa od navedenoga. Nasmijana lica, čušpajz logotipa i poruka te nejasno obećanje o uspješnosti komunicira jednaku nemuštost i neorganiziranost i u programu koji su za nas pripremili - zaključio je Blumenšajn.

I komunikacijskog stručnjaka Krešimira Macana plakati pomalo razočaravaju.

- Ovogodišnji plakati pomalo razočaravaju po svim elementima. U dizajnu tu nema novosti, a niti po samom konceptu. Plakat SDP-ove koalicije Hrvatska raste jedini poziva na akciju - biraj lijevo ili desno i poruka je jasno iskomunicirana - tu dilema nama. Reklo bi se po standardiziranom američkom predlošku, no koji radi. HDZ-ova Domoljubna koalicija koristi vanjske plakate na klasičan način više da kaže tu smo, nego da prenesu poruku. Pročitajte sami - gospodarski rast, održivi razvoj i zapošljavanje - naravno 5+, no kako? I naravno sve je u domoljubnim bojama. Obje koalicije zasad ne idu s čelnim ljudima na plakatima, no to će se prema završnici zasigurno promijeniti - napominje Macan. 

Kod Uspješne Hrvatske prvo što je primijetio je razlika u fotografijama koje se koriste, vjerojatno su neke i od ranije. 

- Poruka bi valjda trebala biti ovo troje ljudi predstavlja uspješnu Hrvatsku - na čitateljima je da prosude koliko su ti uspješno prenijeli. Druge poruke nema. Kod svih vanjskih plakata je bitno da se vide pročitati iz automobila, da ne budu natrpani s ljudima i porukama. U ovoj kampanji zasad imamo svega pomalo. Nekad treba pustiti dizajnerima da naprave svoj posao po pravilima struke - napominje Macan.

Plakate je analizirala Smiljana Leinert Novosel, profesorica komunikologije na Fakultetu političkih znanosti u Zagrebu.

- HDZ-ov plakat šalje jasnu poruku, nudi korektnu informaciju, ali bez ljudi, čime se dovoljno ne potiču emocije prema toj izbornoj opciji. SDP-ova poruka je moderno oblikovana, pogađa cilj, a poruke nisu negativne niti uvredljive. Uspješna Hrvatska odabrala je kombinaciju klasičnoga i modernijeg oglasa, a ljudi su poruke. Srdačnost djeluje na emocije, ali neprirodne poze djeluju odbojno - rekla je.

Idi na 24sata

Komentari 146

  • DarioDeen 18.10.2015.

    HDZ ima konkretan plan i program za pokretanje Hrvatske i nije mu potrebno smišljati gluposti i bacati šminku ljudima u oči kao što to čini SDP koji zapravo i nema konkretan program za sljedece 4 godine, a i da ga ima vjerojatno bi prošao kao i njihov plan 21 (ne bi se proveo).

  • arwin 17.10.2015.

    kakve veze kakvi su im plakati i reklamne poruke kad je bit njihovog djelovanja proljev. Onih bivših, sadašnjih i budućih. Svake četiri godine glume se izbori i obaćava neka promjena a nje niti ima niti može da bude. Dok god se postavlja pitanje čiji su plakati bolji.

  • sveznalicaa00 17.10.2015.

    Milanoviću odlazi s vlasti!

Komentiraj...
Vidi sve komentare