To je to što me zanima!

'Bilo je razdoblja kad škole nije bilo duže, da se to nadoknaditi'

Psihologinja i pedagoginja kaže da je vidljivo da je prosvjetnim radnicima dosta podcjenjivanja. Koliko smo god puni velikih riječi da su učitelji važni u praksi vidimo da se to uopće ne cijeni, ističe Dubravka Miljković...
Vidi originalni članak

Psihologinja i pedagoginja s Odsjeka za obrazovne studije na Učiteljskom fakultetu u Zagrebu Dubravka Miljković govorila je u Intervjuu tjedna na Hrvatskom radiju o štrajku u školama.

Kaže da je vidljivo da je prosvjetnim radnicima dosta podcjenjivanja.

- Očito da je prosvjetnim radnicima dosta. U svakom se odnosu može podnijeti određena količina kritiziranja i prigovaranja, ali kada vas netko podcjenjuje, to je nešto što svakome teško pada pa tako i učiteljima. Koliko smo god puni velikih riječi da su učitelji važni u praksi vidimo da se to uopće ne cijeni, ističe Dubravka Miljković.

POGLEDAJTE VIDEO:

Vaš internet preglednik ne podržava HTML5 video

No, cijela situacija najviše je pogodila na djecu. Kako dugotrajni štrajk može utjecati na njih?

- Mislim da će djeca puno toga naučiti, ne vjerujem da će oni to nešto loše doživjeti. Više problema imaju roditelji, pogotovo mlađe djece jer na neki način škola "čuva" manju djecu. Djeca će ipak naučiti kako se boriti za svoja prava. Nekada u životu dobiješ, nekada izgubiš. Treba se naučiti i jedno i drugo, smatra Miljković.

GRABAR KITAROVIĆ: 'Učitelji imaju pravo na štrajk, ali i djeca na obrazovanje...'

Je li pravo djece na obrazovanje iznad prava prosvjetara na štrajk?

- Trebalo bi točno definirati što je obrazovanje. Uvijek govorimo da je nastava odgojno-obrazovni proces. To što djeca možda neće naučiti nastavnu jedinicu, to će nadoknaditi, a ova odgojna komponenta, sada je vrlo izazovno razdoblje za ostvarivanje takve komponente.

FRKA-PETEŠIĆ: 'Djeca su taoci štrajka, sudska zabrana je legitimno pitanje'

Koliko su škole odgojne ustanove?

- Škola je moćna, ali nije i svemoćna. Na ono što mi jesmo ne utječu samo škola već i genetika, odnos društva prema školi. Oni također i sami na sebe utječu. Zalažemo se sada i za to da počnu kritički razmišljati. Djeca će shvatiti neke stvari, kako stvari izgledaju u društvu, da nije uvijek "mirno i tiho bez valova".

Podrška roditelja, poglavito na početku štrajka, bila je visoka, ali kako vrijeme prolazi sve je više organizacijskih problema.

- Nadamo se da će biti nekakvih rješenja. Bilo je razdoblja u povijesti kada škole i duže nije bilo, sve se to na kraju da nadoknaditi, smatra Miljković.

Idi na 24sata

Komentari 107

  • fenix1972 30.11.2019.

    Što nisu štrajkali od 15.6 pa do 1.9 i tražili pravdu a ne ovako gdje se i mi roditelji moramo snalsziti tko će nam čuvati djecu dok nas nema ili radimo. Sad kad oni dobiju svoje i mi roditelji nebi trebali slati djecu na nadoknadu. Ostvaruju svoje ciljeve preko djece...sramota.

  • musakax 30.11.2019.

    Podrška borbi za pravdu

  • hrca50 30.11.2019.

    Apsolutno podržavam. Odlična ideja!

Komentiraj...
Vidi sve komentare