Psihologinja i pedagoginja s Odsjeka za obrazovne studije na Učiteljskom fakultetu u Zagrebu Dubravka Miljković govorila je u Intervjuu tjedna na Hrvatskom radiju o štrajku u školama.
Kaže da je vidljivo da je prosvjetnim radnicima dosta podcjenjivanja.
- Očito da je prosvjetnim radnicima dosta. U svakom se odnosu može podnijeti određena količina kritiziranja i prigovaranja, ali kada vas netko podcjenjuje, to je nešto što svakome teško pada pa tako i učiteljima. Koliko smo god puni velikih riječi da su učitelji važni u praksi vidimo da se to uopće ne cijeni, ističe Dubravka Miljković.
POGLEDAJTE VIDEO:
No, cijela situacija najviše je pogodila na djecu. Kako dugotrajni štrajk može utjecati na njih?
- Mislim da će djeca puno toga naučiti, ne vjerujem da će oni to nešto loše doživjeti. Više problema imaju roditelji, pogotovo mlađe djece jer na neki način škola "čuva" manju djecu. Djeca će ipak naučiti kako se boriti za svoja prava. Nekada u životu dobiješ, nekada izgubiš. Treba se naučiti i jedno i drugo, smatra Miljković.
Je li pravo djece na obrazovanje iznad prava prosvjetara na štrajk?
- Trebalo bi točno definirati što je obrazovanje. Uvijek govorimo da je nastava odgojno-obrazovni proces. To što djeca možda neće naučiti nastavnu jedinicu, to će nadoknaditi, a ova odgojna komponenta, sada je vrlo izazovno razdoblje za ostvarivanje takve komponente.
Koliko su škole odgojne ustanove?
- Škola je moćna, ali nije i svemoćna. Na ono što mi jesmo ne utječu samo škola već i genetika, odnos društva prema školi. Oni također i sami na sebe utječu. Zalažemo se sada i za to da počnu kritički razmišljati. Djeca će shvatiti neke stvari, kako stvari izgledaju u društvu, da nije uvijek "mirno i tiho bez valova".
Podrška roditelja, poglavito na početku štrajka, bila je visoka, ali kako vrijeme prolazi sve je više organizacijskih problema.
- Nadamo se da će biti nekakvih rješenja. Bilo je razdoblja u povijesti kada škole i duže nije bilo, sve se to na kraju da nadoknaditi, smatra Miljković.