Osim što brojni proizvodi postaju sve skuplji, veće cijene često znače i manju gramažu odnosno količinu u pakiranjima, piše njemački Bild. Kupci za manju gramažu plate više novca.
- Potrošači su tako dvostruko opljačkani - upozorio je Armin Valet iz Potrošačkog centra u Hamburgu.
- Smanjenje proizvoda i istovremeno povećanje cijena posljednjih mjeseci značajno je poraslo. Trgovci na malo i proizvođači računaju na to da potrošači neće niti primijetiti dvostruko povećanje - rekao je.
Ekonomist Gunther Schnabl naveo je da proizvođači pokušavaju sakriti inflaciju, stoga nude manje proizvoda u istoj veličini pakiranja. Upozorio je potrošaće da obrate pažnju na gramažu te da uspoređuju.
Postoji još jedan trik. Osim navedenog, proizvođači koriste jeftinije sastojke, mijenjaju recepte i smanjuju kvalitetu proizvoda, navodi Schnabl. Kao primjer je naveo da se u čokoladnim proizvodima koristi više mlijeka u prahu umjesto kakaa.
Čips Pringles koji je prije koštao 2.59 eura (oko 19.49 kuna) i imao 200 grama, sada košta 2.79 eura (odnosno 21 kunu) za 185 grama. Kao još jedan primjer, Bild navodi i da se pakiranju tableta za perilice Somat Classic sada se nalazi samo 77 tableta dok ih je prije bilo 82.
U hrani za mačke marke Sheba sada je 66 grama hrane umjesto 80, dok je cijena ostala ista, 99 centi (oko 7.45 kuna). Proizvođač je povećanje cijene opravdao "kompletno drugačijim receptom".