Ministar zdravstva Vili Beroš zatražio je žurno očitovanje vezano uz funkcioniranje HZZO portala za koji liječnici obiteljske medicine javljaju ozbiljne probleme u kartonima i podacima pacijenata te rada CEZIH-a.
Ministarstvo navodi da se dio navedenih poremećaja odnosi na zamjenu osobnih podataka pacijenata kao što je zamjena u prezimenu ili "nestanak" pacijenata iz sustava (više nisu upisani kod svojeg liječnika).
- S obzirom na primljenu informaciju o privremenoj, neplaniranoj nedostupnosti sustava CEZIH, molimo Hrvatski zavod za zdravstveno osiguranje, kao operatora sustava temeljem članka 16. Zakona o podacima i informacijama u zdravstvu informaciju o uzroku današnjeg ispada - napisali su iz Ministarstva zdravstva u dopisu koji su poslali HZZO-u, a u potpisu je ministar zdravstva Vili Beroš.
Također su zatražili hitno očitovanje certificiranih proizvođača aplikacija za liječnike obiteljske medicine koji su promptno dostavili sljedeće anomalije u radu kao što je ne funkcioniranje automatiziranih razmjena kartona jer zahtjevi ne dolaze (ili vrlo rijetko), pa su u zadnja dva mjeseca sve češće uključeni u "ručne" razmjene kartona na zahtjev ordinacija.
Nadalje, problemi su, navode iz Ministarstva zdravstva, s kašnjenjem "Info o glavarini", riječ je o datoteci neprijepornih pacijenata i pripadnih dobnih skupina i mjesečne razlike pacijenata (promijenjene i kodne stranice, nazivi datoteka). Potom problemi s web servisom "Info o pacijentu", gdje nekim pacijentima nisu pridruženi podaci o izabranim doktorima te nedavni prestanak rada cijelog web servisa "Info o pacijentu", što je rezultiralo prikazom podataka o pacijentima kao da nemaju osiguranje.
Podsjetimo, liječnici su u subotu prijavili da je portal zamijenio osobne podatke pacijenata pa se u kartonu jednog pacijenata otvara nalaz drugog pacijenta. Uz to, sustav posljednjih mjeseci često prestaje s radom.