Riječ je o projektu koji je najavljen kao "povijesni", a na gradilištu je početak radova pratio organizirani prosvjed ekoloških aktivista koji ističu da se radovima ugrožava jedno od ključnih vodocrpilišta glavnog grada Srbije.
Kada u potpunosti bude završena, prva linija metroa bit će dugačka 21,1 kilometar i imat će 21 postaju koje će povezivati predgrađa Žarkovo i Mirjevo, dok je druga linija projektirana u dužini od 21 kilometar i s 23 postaje, a križat će s u središtu grada, nadomak nekadašnjeg glavnog kolodvora na Savskom trgu.
Zbog radova započetih na Makiškom polju, gdje je planirano spremište za Beogradski metro, danas je održan prosvjed na kojem su građani, okupljeni u pokretu Ekološki ustanak, poručili da će "Beograd ostati žedan" jer se u projektiranju zanemarilo da je to područje značajno vodocrpilište za opskrbu srbijanske prijestolnice.
Tko hoće svakodnevno kupovati vodu za piće neka glasa za Srpsku naprednu stranku, a tko želi braniti resurse vode neka glasa za protivnike izgradnje spremišta i prve postaje metroa na Makiškom polju, poručili su aktivisti na prosvjedu.
Aktivist Ekološkog ustanka Aleksandar Jovanović naglasio je kako zbog radova na Makiškom polju postaje upitno hoće li Beograd ostati bez vode za piće, na što upozoravaju i brojni stručnjaci, a građane je pozvao da "sami odluče da li će to dopustiti".
Vučić i Sijjarto u Novome Sadu pokrenuli izgradnju brze pruge do Mađarske
Počeli su radovi na izgradnji pruge Novi Sad-Kelebija, duge 108 kilometara, u sklopu brze pruge Beograd-Budimpešta, kojima su u ponedjeljak prisustvovali srbijanski predsjednik Aleksandar Vučić i mađarski ministar vanjskih poslova Peter Sijjarto,
Nevladina istraživačka mreža BIRN ranije je upozorila da je projekt trebao biti završen do 2018.
Obilježavajući početak radova na drugoj dionici brze pruge Beograd-Budimpešta kroz Srbiju, koja će od Novog Sada ići do Subotice i granice s Mađarskom kod Kelebije, Vučić je rekao da takvi projekti mijenjaju izgled zemlje i simboliziraju napredak Srbije.
Dodao je da je brza pruga veoma važna za budućnost dvije zemlje i da će ona, od Beograda do mađarske granice, biti završena za tri godine.
Zahvaljujući Mađarskoj na potpori ovome ali i drugim projektima Vučić je rekao kako „da nije bilo (Viktora) Orbana i Sijjarta, mi ne bismo imali ovako dobre odnose.“
„Ne postoji europski forum na kojemu Sijjarto i Orban nisu najhrabriji u potpori Srbiji na europskom putu u svim područjima“, naveo je.
„Mi, Mađari i Srbi odlučujemo na osnovi naših nacionalnih interesa i odlučili smo da i mi želimo imati korist od novog svjetskog poretka koji se rađa na istoku. Obje zemlje imaju s Kinom suradnju na pragmatičnim osnovama i na bazi međusobnog interesa i obje mnogo profitiraju od toga“, rekao je među ostalim mađarski ministar vanjskih poslova Peter Sijjarto.
Projekt izgradnje pruge Beograd-Budimpešta vrijedan je oko četiri milijarde eura, od čega će oko dvije milijarde stajati radovi u Srbiji, a dio je kineske inicijative „Pojas i put“ koja je postala globalna, objavila je agencija Beta.
Balkanska istraživačka mreža (BIRN) objavila je početkom studenog da se s realizacijom projekta brza pruga Beograd-Budimpešta kasni, i da je Srbija zbog kašnjenja u povlačenju tranši ruskog kredita platila više od 4,7 milijuna dolara, a zbog greške u projektu još dodatnih 30 milijuna dolara.
„U predizbornim obećanjima potkraj 2015. tadašnji premijer Aleksandar Vučić je najavio da će brza pruga od srpske do mađarske prijestolnice biti gotova za dvije i po godine“, naveo je BIRN, a prenijela regionalna TV kuća N1.