Sve su češće pljačke banaka, kladionica i benzinskih postaja, a Poslovni dnevnik provjerio je na koji način poslodavci štite zaposlenike koji su žrtve oružanih razbojstava.
Banke educiraju zaposlenike što napraviti u izvanrednim situacijama, a ako dođe do pljačke radnicima pružaju različite oblike pomoći među kojima je i psihološka.
- Ovisi o zaposleniku i procjeni psihologa, je li dovoljna psihološka pomoć samo unutar banke ili će zaposlenik biti upućen na daljnju psihološku pomoć. Također, svaki zaposlenik ima pravo na plaćeni dopust, i garantiranu financijsku naknadu, objasnili su u Splitskoj banci.
INA je za svoje zaposlenike pokrenula Maloprodajnu akademiju koja zaposlenicima pruža edukaciju, ali i radionice koje se bave prodajnim i komunikacijskim vještinama, a uskoro će se među temama naći i sigurnost zaposlenika.
Radnici Hrvatske lutrije u slučaju pljačke odlaze na pregled kod liječnika opće prakse koji ih, ako je potrebno, upućuje na bolovanje i daljnje liječenje. Osigurana im je i psihološka pomoć, a polica osiguranja pokriva naknadu za ozljedu na radu. U Splitskoj i Hypo banci nakon pljačke prate i tijek policijske istrage.
Iako su zbog sveobuhvatnog sustava sigurnosti pljačke u Zagrebačkoj banci rijetke, ako do njih dođe odmah se uključuju stručni timovi koje čine psiholozi i socijalni radnici. Zaposlenicima se osigurava kraće psihološko savjetovanje, a onda se, ako je to potrebno, dogovara dulje i sustavnije psihološko savjetovanje.
U PBZ-u zaposlenici također u slučaju pljačke dobiju svu potrebnu stručnu pomoć, organiziraju i edukacije o mjerama zaštite u sklopu kojih zaposlenicima objašnjavaju kako se ponašati za vrijeme i nakon razbojništva.