Zrakoplov Croatia Airlinesa prisilno je sletio u Zürichu 27. rujna zbog napuknuća metalne ploče koja pokriva senzore u stajnom trapu. Švicarsko povjerenstvo za istraživanje nesreća utvrdilo je da se upravo zbog toga nisu mogli spustiti prednji kotači. Rezultate preliminarnog izvješća o uzroku prisilnog slijetanja zrakoplova Dash 8-Q400 objavili su u utorak.
Podsjetimo, u zrakoplovu su bila četiri člana posade i 60 putnika od kojih srećom nitko nije ozlijeđen.
'Dosad nisam upoznat da je i na jednom Dashu došlo do pucanja'
- Prema onome što su dosad otkrili švicarski istražitelji, ploča nije bila dotrajala i nije pukla od zamora materijala. Lom je bio trenutan, pretpostavlja se u trenutku pokušaja izvlačenja kotača. Uzrok još nije utvrđen. Ploča je potrošni materijal, ona se mijenja ukoliko se dogode oštećenja. Dosad nisam upoznat da je i na jednom Dashu došlo do pucanja te ploče – rekao je za 24 sata Dinko Vodanović, glavni hrvatski istražitelj za zrakoplovne nesreće.
- Iako je švicarska agencija objavila preliminarno izvješće, ono nije i konačno i još se ne može s potpunom sigurnošću reći je li zaista to i uzrok nemogućnosti izvlačenja stajnog trapa, odnosno kotača zrakoplova. Trebaju dati konačno izvješće, a onda ćemo mi još dodatno dati svoja izvješća. Moguće je da se mi ne složimo s njima, ali dosad se istražitelji slože u 95 do 98 posto slučajeva – kaže Vodanović.
Mišljenje o uzrocima nesreće trebaju dati i Švicarci
Mišljenje o uzrocima nesreće još trebaju dati i hrvatska Agencija za istraživanje nesreća u zračnom, pomorskom i željezničkom prometu, te inženjeri Croatia Airlinesa. Hrvatskim stručnjacima iz Agencije i s Fakulteta strojarstva i brodogradnje olakšalo bi kada bi i oni imali Dash na kojem bi mogli proučavati sustav, ali ga nemaju, a zrakoplov koji je imao incident još je u Švicarskoj.
Drama u Švicarskoj: Zrakoplov Croatia Airlinesa sletio na nos
Ekskluziva - video iz aviona! Putnici se molili prije slijetanja