Zrakoplovne kompanije moraju putnicima platiti naknadu za otkazane letove u slučaju štrajka, koji su sastavni dio poslovanja i uprave moraju biti spremne na troškove, presudio je Sud Europske unije (ECJ).
Sud je u utorak objavio presudu u predmetu vezanom za sedmodnevni štrajk pilota Scandinavian Airlines Systema (SAS) u 2019. godini, zbog kojeg je prijevoznik bio prisiljen otkazati brojne letove.
Jedan od putnika koji je želio putovati iz Malmoa u Stockholm zatražio je naknadu za otkazani let, ali SAS je odbio platiti. Tvrdili su da štrajk predstavlja "izvanrednu okolnost" na koju se prijevoznici mogu pozvati kako bi zatražili izuzeće od obaveze plaćanja naknada.
ECJ je stao na stranu putnika i presudio da štrajk ne predstavlja izvanrednu okolnost ako mu je cilj poboljšanje uvjeta rada ili osiguranje povećanja plaća.
Štrajkovi su sastavni dio poslovanja i poslodavci se moraju za njih pripremiti, zaključio je sud.
Štoviše, budući da europski zakoni jamče pravo na štrajk, svi ih poslodavci mogu i očekivati, stoji u priopćenju.
To znači da poslodavac zadržava određenu kontrolu nad događajima, poručili su europski suci.
Iznimka je samo ako zahtjeve štrajkaša može ispuniti država, dodali su.
Zrakoplovne kompanije stoga moraju platiti naknadu putnicima letove koji su otkazani ili odgođeni zbog štrajkova unutar tvrtke, dodali su.