Stabilnost kolosalnog mosta kod Počitelja u BiH, na autocesti koja se gradi na trasi koridora Vc kroz tu zemlju, nije ugrožena unatoč puknuću na jednom njegovom dijelu, ustvrdila je u utorak tvrtka Autoceste Federacije BiH nakon višednevne šutnje o problemu kojega su otkrili mediji.
Most dugačak nešto manje od kilometar, čija gradnja staje oko 28 milijuna eura, nakon tri godine gradnje spojen je u srpnju, što je proglašeno velikim građevinskim pothvatom, no ubrzo su na donjem dijelu njegove konstrukcije postala vidljiva puknuća.
Mediji u BiH informaciju o tome objavili su prošlog tjedna, a dužnosnici Autocesta FBiH u utorak su pojasnili kako su zbog toga tijekom dana održali sastanak sa "subjektima zaduženim za izgradnju" pa su zajednički konstatirali kako to sam most nije ugrozilo.
"Most Počitelj, jedan od najznačajnijih projekata na koridoru Vc, ima neupitnu mehaničku otpornost i globalnu stabilnost", stoji u priopćenju.
Navodi se kako most sadrži 200 segmenata od kojih je sastavljen, a puknuće se pojavilo samo na jednom od njih, dužine nešto manje od pet metara.
Sada je, kako se dodaje, usuglašen plan otklanjanja nastalih oštećenja pa je dogovoreno da se u narednih deset dana intenziviraju nužni radovi.
Pojašnjavajući tehničkim rječnikom što se zapravo dogodilo s mostom u priopćenju se navodi kako "manje promjene u geometriji kablova mogu dovesti do značajnih povećanja napona zatezanja u betonu pa nepravilnosti u pozicioniranju cijevi za kablove tijekom izgradnje stvaraju radijalne skretne sile koje mogu dovesti do problema ili pojave naprslina lokalnog karaktera".
"Uzimajući u obzir da je izvođenje glavnih radova na mostu Počitelj još uvijek u tijeku, pojava ovakvih nedostataka nije neuobičajena imajući u vidu veličinu i kompleksnost projekta", stoji u priopćenju.
Most kod Počitelja gradi konzorcij kojega čine azerbejdžanski Azvirt Limited Liability Company te kineske tvrtke Sinohydro Corporation Limited i Powerchina Roadbridge Group, koji su kao podizvođača angažirali Hering iz Širokog Brijega.
Gradnja mosta kasni već više od 200 dana, a puštanje u promet, najavljeno za kraj ljeta i početak jeseni, sada je ponovo dovedeno u pitanje.