Ne razumijem čemu štrajk, čudi se premijer Andrej Plenković nakon najave da će iduće godine povećati osnovice za plaće zaposlenima u državnim i javnim službama od 6,12 posto. I dok se premijer iščuđava, škole ulaze u drugi tjedan štrajka.
Mnogi se pitaju kako to, pa vlada je učiteljima obećala veće plaće.
No kako bi bilo jasnija razlika između povećanja koeficijenta i osnovice i razlika između onoga što Vlada nudi, a što učitelji traže, profesorica Barbara Maras poslala nam je ilustrativni tekst u nadi da će premijeru, ali i svima kojima nije jasno ili se iščuđuju čemu daljnji štrajk, biti jasniji razlog štrajka.
Odgovor prenosimo u cijelosti:
Zamislite da ste učenici u nekom razredu. Od 24 učenika, iz ispita ste vas 13 dobili dvojku, a ostalih 11 učenika četvorku, bez obzira što ste na ispitu SVI ostvarili JEDNAK BROJ BODOVA. Učitelj (nazovimo ga VLADO), nakon što ste se s pravom pobunili, kaže: “Ne brinite, do kraja polugodišta SVIMA ću podignuti ocjenu. Oni koji su dobili dvojku - imat će trojku, a oni koji su dobili četvorku - njima ću dati peticu”! No, oštećeni učenici smatraju i dalje da je nepravedno za JEDNAK broj bodova dobiti RAZLIČITU ocjenu, bez obzira što ju je učitelj Vlado sad SVIMA velikodušno podignuo. Učitelj pritom NE VIDI problem i NIJE MU JASNO: “Čemu nezadovoljstvo?! Pa dobili ste veću ocjenu”.
Oštećeni učenici objašnjavaju roditeljima, susjedima, pa i teti u dućanu, da viša ocjena SVIMA ne rješava problem nepravde UNUTAR razreda. Zavadio je učitelj VLADO pritom i čitav razred, učenici su ispali nezahvalni, a kraj toliko učenika u državi koji dobivaju jedinice - i trojka se čini dobra, zar ne? E pa, dragi učitelju VLADO, Vaša trojka samo je produbila već postojeći problem!
P.S. Draga VLADO Republike Hrvatske, izjednačavanje koeficijenata shvatio bi i učenik prvog razreda osnovne škole, prestanite stoga uvjeravati ovaj “napaćeni narod” da vam za to trebaju Nobelovci!
Barbara Maras, prof.