Algebrini predavači okupili su se danas na petoj po redu, nikad brojnijoj Trainer Talks konferenciji koja na jednom mjestu okuplja stručnjake iz gospodarstva i obrazovanja koji se jednom godišnje u nizu radionica i predavanja posvete temi kvalitete, unaprjeđenja i inovativnih metoda u razvoju nastave. Ove godine, krovne teme bile su umjetna inteligencija (AI) i novi modeli pristupa obrazovnim metodama, a konferencija je održana na Algebrinom novom kampusu, u prostorima Spark Event Spacea. Kroz Algebrine učionice do danas je prošlo više od 2.000 predavača i stručnjaka iz realnog sektora, a svi su oni zaslužni za podizanje kvalitete nastave i konkurentnosti obrazovnog sustava iz područja digitalnih i kreativnih zanimanja u segmentu visokoškolskog i cjeloživotnog obrazovanja.
- Punih dvadeset i pet godina Algebra je usmjerena na jačanje i razvoj vještina potrebnih za snalaženje u sve izazovnijoj i konkurentnijoj areni poslova i karijera, a u tome ključnu ulogu igraju upravo naši predavači – stručnjaci s bogatim iskustvom rada u realnom sektoru. Prilika za napredak ili zaokret u karijeri, bolji, plaćeniji posao ili pak novo područje znanstvenog djelovanja, sve su to trenuci na koje izravan utjecaj imaju Algebrini nastavnici i predavači. U naših 25 godina djelovanja, Algebra je neprestano širila djelokrug poslovanja, iako smo se uvijek držali sfere digitalnog obrazovanja, a upravo iz tog područja bilježimo i najveći interes polaznika, bilo da se radilo o programiranju, bazama podataka, kibernetičkoj sigurnosti, digitalnom marketingu i drugim znanjima koja su brzo primjenjiva u praksi- u uvodnom je govoru rekao doc. dr. sc. Mislav Balković, dekan Algebre.
Anja Raić Škarić, rukovoditeljica Odjela za razvoj i kvalitetu cjeloživotnog obrazovanja istaknula je Algebrinu predanost u privlačenju stručnjaka iz gospodarstva: „Jedina smo institucija u Hrvatskoj koja sustavno, zadnjih 25 godina, radi intenzivno sa stručnjacima iz prakse te ih uvodi u svijet obrazovanja – kako na razini cjeloživotnog i obrazovanja odraslih, tako i na razini visokog obrazovanja. Brinemo se da ih detektiramo kao najbolje u svojoj struci i zainteresiramo za prenošenje znanja, a onda ih dodatno pripremamo i školujemo za podučavanje te pratimo i nagrađujemo njihov napredak kroz vrlo precizne procedure i onboardinge. Uz to, svim predavačima pomažemo u stjecanju nastavnih ili pak znanstveno nastavnih zvanja te pratimo i vrednujemo njihov rad kroz sustave poput ALBON-a, a prosječna ocjena naših nastavnika i predavača koji dolaze iz redova gospodarstva te predaju na cjeloživotnom obrazovanju je 5,6 od maksimalnih 6 bodova.“
Umjetna inteligencija za Algebrine profesore i predavače nije bauk, već alat koji poboljšava kvalitetu njihovog učenja i svakodnevnog rada na projektima. Studente se ohrabruje da koriste generativne AI alate na način koji poboljšava kvalitetu njihovog učenja i svakodnevnog rada na projektima. Vedran Dakić, voditelj katedre za operacijske sustave kaže da studentima ne brane korištenje AI alata u nastavi, čak ni na ispitima jer je poznavanje materije ono što je ključno: „Kritičko i racionalno promišljanje ključno je pri korištenju svih alata u nastavi pa je tako slučaj i s generativnim AI alatima kakav je npr. ChatGPT. Oni ne smiju biti sami sebi svrha, na nama je da ih utiliziramo na način koji je optimalan za korištenje u nastavi, a to znanje onda prenesemo i na naše studente, koji moraju provjeravati činjenice do kojih dolaze korištenjem umjetne inteligencije. Za tu provjeru važno je imati temeljno znanje o materiji i sposobnost brzog prepoznavanja pogreški, kako su dokazali i primjeri koje smo danas predstavili, a upravo iz tog razloga studentima čak niti na ispitu AI ne može puno pomoći bez prethodnog učenja i visoke doze osobne odgovornosti prema gradivu kojeg polažu.“
S njime se slaže i Zlatan Morić, voditelj Algebrine katedre za kibernetičku sigurnost: „Umjetna inteligencija obrazovanje će transformirati na najradikalniji, ali vjerojatno i najpozitivniji način do sada koji će pružiti svakom učeniku i učitelju na planetu osobnog asistenta u učenju i podučavanju. Mogućnosti koje AI već danas nudi omogućavaju značajnu uštedu vremena u aspektu asistencije u nastavi, a profesorima olakšavaju pripremu i „fine tuning“ nastavnih materijala. Ipak, ne smijemo zanemariti ni opasnosti koje svaka nova tehnologija nosi, pa tako i ova, a one se očituju kroz korištenje AI-a u negativne svrhe kroz manipulativne tehnike kao što su deepfake i slične.“
Algebra svoje stručnjake pronalazi u nekim od najboljih domaćih i inozemnih kompanija kao što su Infobip, IN2, Ericsson Nikola Tesla, Atlantic Grupa, JGL, Q agency, FOREO, HT, Combis, Repsly i brojne druge. Jedan od njih je i Darko Radišić, dugogodišnji član Uprave najvećeg hrvatskog konditora Kraša i vlasnik tvrtke DRIMAL d.o.o. koji je na Visokom učilištu Algebra nositelj kolegija Međunarodni marketing: „Algebra me privukla kao mjesto koje povezuje teoriju i praksu. Pristalica sam proaktivnog pristupa s jasnom tržišnom orijentacijom koja ne dozvoljava da se "gledamo u ogledalo", već kako je to marketinški guru Philip Kotler pojasnio "gledajmo kroz prozor" i uvijek ćemo nešto novo vidjeti. Algebra je inovativna, s novim kampusom stvoreni su izvrsni uvjeti za rad i razvoj i ako se tome pridodaju svake godine sve brojnije grupe domaćih i stranih studenata, sve to za mene predstavlja "novi prozor" i priliku da učim i da se razvijam. Koristim svoje poslovne kontakte i odlazim sa studentima u posjete različitim kompanijama, nastojim osim stručnim podučiti ih i običnim svakodnevnim stvarima koje su vrlo bitne u formativnim godinama, a veseli me feedback sa zahvalom nakon završetka studija. Zapravo taj social networking možda je i najveća vrijednost ovog posla, bogatiji smo za mnoga poznanstva i prijateljstva s ljudima sa svih strana svijeta.“
Na ovogodišnjoj Trainer Talks konferenciji nagrađeni su i nastavnici koji su na inovativne načine doprinijeli nastavnim procesima i izvannastavnim aktivnostima Visokog učilišta Algebra, a među njima su za posebne projekte nagradu dobili Nada Kaurin Knežević s Algebrine Katedre za ekonomiju za provedbu kolegija “Karijera: Timski rad”, zatim Jasmin Redžepagić i Vedran Dakić, s Katedre za operacijske sustave za uspješno lansiranje i vođenje podcasta ThatITShow te Siniša Bogdanović, s Katedre za dizajn za osmišljavanje i provedbu više sezona međunarodnog studentskog natjecanja “International Creative Design Challenge (ICDC)“ koje redovito privlači i pažnju medija.