To je to što me zanima!

'Aktivirajte riječku rafineriju'

Da je riječka rafinerija u punom pogonu, mogla bi u sadašnjoj energetskoj krizi osigurati potrebe za derivatima Hrvatske i Slovenije, ocijenio je u razgovoru za Slovensku tiskovnu agenciju STA Davor Štern
Vidi originalni članak

Štern smatra da bi se tada moglo računati i na stabilnije cijene.

Hrvatska bi morala maksimalno iskoristiti kapacitete riječke rafinerije tako da sama kupi naftu ili da to učini slovenski Petrol, pa da se ona preradi u Rijeci po rafinerijskoj cijeni uz maržu što znači da se konačna cijena ne bi bazirala na cijenama na mediteranskom tržištu koje su špekulativne, kazao je bivši hrvatski ministar gospodarstva i istaknuti energetski stručnjak, dodavši kako bi za takvo rješenje trebalo što prije postići dogovor s MOL-om po kojemu bi Hrvatska preuzela u rafineriji upravljačka prava, ali i politički sporazum sa Slovenijom, gdje su velike šanse za zajedničku energetsku politiku.

'TREBA SJESTI S MAĐARIMA' Štern: Cijene goriva će divljati, a vlada ima alata. Može dirnuti u PDV, koji se čuva kao svetinja

"Hrvatska mora reći Mađarima da je Rijeka hrvatska rafinerija na hrvatskom teritoriju i da će preuzeti njeno upravljanje", kazao je za slovensku agenciju Štern. Dodao je kako je za to potreban ozbiljan razgovor s MOL-om, te da se to trebalo već davno dogoditi.

To se je stalno odgađalo, no sada se radi o izvanrednoj situaciji, a takva vremena zahtijevaju i izvanredne mjere, dodao je.

Takvo aktiviranje kapaciteta rafinerije u Rijeci, prema mišljenju Šterna, koristilo bi i susjednoj prijateljskoj državi s kojom Hrvatska u sadašnjoj energetskoj krizi može voditi usklađenu energetsku politiku.

Mi imamo rafineriju u Rijeci i Jadranski naftovod Janaf kojim se nafta tamo može proslijediti na preradu i tako bi se moglo zadovoljiti i potrebe Slovenije za derivatima. Hrvatska i Slovenija su susjedne prijateljske zemlje i tako energetski povezane da bi mogle zajedno voditi sistemsku energetsku politiku. To bi zahtijevalo da u tom pravcu započne ozbiljan dijalog i zaključi se političkim sporazumom, dodao je Štern.

GORIVO NIKAD SKUPLJE 'Moguće je da ćemo litru dizela i benzina plaćati i više od 20 kn'

Za razliku od tog mogućeg rješenja za naftu i njenu preradu, on je skeptičan u pogledu osiguranja potrebnih količina zemnog plina preko LNG terminala na Krku.

"Terminal za LNG plin u Omišlju nije dovoljan da se zamijeni opskrba ruskim plinom. Možemo doduše govoriti o proširenju njegovih kapaciteta, ali ako nema dovoljno raspoloživih količina plina, onda nam i taj povećani kapacitet u tome ne može pomoći", pojasnio je Štern koji alternativu vidi u nabavama alžirskog plina interkonekcijom preko Italije i Slovenije.

U razgovoru za STA, Štern je kazao da je embargo na rusku naftu "velika pogreška" i dugoročno loše i neodrživo rješenje.

"Zaboraviti na Rusiju kao na izvor energije je nerealno, nemoguće i neozbiljno. Za potpuno oslobađanje od ruske nafte morali bi ukinuti embargo za Iran i Venezuelu, kazao je, dodavši da će šteta od sankcija na energetskom području dugoročno biti veća za Europu nego za Rusiju.

POSEBNA EMISIJA 24SATA Štern o cijenama nafte: Igrači na robnim burzama se zaigraju, pa na kraju mi plaćamo ceh...

Europa će imati probleme i nakon ukidanja sankcija. U Rusiji će proizvodnja nafte padati jer oni neće imati opremu kojom bi proizvodnju podržavali na postojećoj razini, zato će nafte na tržištu nedostajati i kad se sankcije povuku. Štetit će to dugoročno više Europi nego Rusiji, kazao je Štern za Slovensku tiskovnu agenciju STA.

Idi na 24sata

Komentari 4

  • KEOPS 2003 02.07.2022.

    Štern je bio glavni zagovornik prodaje INA-e , MOL-u. Ovo je prvi slučaj u povijesti biznisa da je  puno jača kompanija , prodana puno slabijoj kompaniji.

  • mario bosančić 02.07.2022.

    A ja vama gos. Štern,ne lupajte to meni, ajde se obratite onim lopovima sa narcisoidnim gazdom pa možda nešto bude oni imaju naš pokrađeni novac pa neka izdvoje nešto za rafineriju Rijeka.

  • ichbin2 02.07.2022.

    su pitali mađare?

Komentiraj...
Vidi sve komentare