To je to što me zanima!

Afera salmonela: Zarazite li se, možete tužiti i tražiti odštetu

Ako je kupac konzumirao neispravni proizvod te pretrpio zdravstvene poteškoće i duševnu bol, tada privatnom tužbom za to može potraživati novčanu naknadu
Vidi originalni članak

Potrošač koji je kupio proizvod za koji se naknadno ispostavilo da je zdravstveno neispravan, zbog čega je i povučen s tržišta, ima pravo na povrat novca, govori pravna savjetnica Dijana Kladar.

POGLEDAJTE VIDEO:

Vaš internet preglednik ne podržava HTML5 video

Napominje da se kupac u ostvarivanju svojih prava mora najprije usmeno obratiti trgovcu i tražiti od njega da mu vrati novac za kupljeni proizvod neovisno o tome ima li račun. 

- Ako se trgovac ogluši na molbu kupca ne želeći mu vratiti novac, tad je najbolje da mu se kupac još jednom obrati, ali u ovom slučaju pisanim putem, bilo mailom ili preporučeno s povratnicom. Ako trgovac ne odgovori u roku od 15 dana, tad se kupac može obratiti tržišnoj inspekciji - dodala je Kladar. 

POGLEDAJTE VIDEO:

Vaš internet preglednik ne podržava HTML5 video

Ako ni na taj način kupac nije ostvario svoja potrošačka prava, preostaje mu obratiti se sanirarnoj inspekciji pri Ministarstvu zdravlja, kao i veterinarskoj inspekciji unutar Uprave za veterinarstvo i sigurnost hrane pri Ministarstvu poljoprivrede.

- U pisanim prigovorima kupac treba detaljno opisati koji je proizvod kupio i u kojoj trgovini. Također treba napomenuti da je riječ o proizvodu koji je povučen s tržišta zbog zdravstvene neispravnosti, na temelju čega i zahtijeva povrat novca - pojašnjava savjetnica Kladar. 

U slučaju da je kupac proizvod konzumirao i zbog njegove neispravnosti imao određene zdravstvene probleme, može privatnom tužbom tražiti naknadu štete od trgovca, ali i od uvoznika konkretnog proizvoda na naše tržište. 

- Naknada štete u tom slučaju podrazumijeva povrat novca za npr. kupljene lijekove, umanjenu plaću zbog bolovanja, plaćanje kućne njege ako je bila potrebna i slično - rekla je Kladar dodajući da se pritom potrošač treba pozvati na Zakon o obveznim odnosima. Njezine riječi potvrđuje i savjetnica Dunja Mak iz osječkog Savjetovališta za potrošače napominjući da kupac koji je o nedostatku proizvoda obavijestio prodavača ima pravo na odštetu.

- U slučaju da je kupac zbog konzumacije zaraženog mesa, osim zdravstvenih, pretrpio i neke duševne boli, tada može tražiti naknadu, ali u tom slučaju se o visini naknade treba savjetovati sa stručnjacima, bilo da je riječ o odvjetnicima ili pravnim savjetnicima potrošača - tvrdi Kladar napominjući da visina naknade koja se potražuje treba biti realna s obzirom na pretrpljeno te da je treba dokazati.

POGLEDAJTE VIDEO:

Vratiti proizvod

Čim Ministarstvo poljoprivrede objavi da je neki proizvod povučen s tržišta zbog zdravstvene neispravnosti, kupac ga treba vratiti trgovcu od kojeg ga je i kupio.

Tražiti novac

Za vraćeni proizvod kupac ima pravo od trgovca tražiti povrat novca bez obzira na to ima li račun. Može ga tražiti usmeno, mailom ili preporučeno s povratnicom. 

Zahtijevati naknadu

Ako je kupac konzumirao neispravni proizvod te pretrpio zdravstvene poteškoće i duševnu bol, tada privatnom tužbom za to može potraživati novčanu naknadu.

Dezinficirajte radne površine, pribor kojim je meso obraživano, a i kuhinju

Ljudi koji su konzumirali zaraženo meso trebaju se hitno javiti liječniku. Pažnju trebaju obratiti i na higijenu u kućanstvu zbog opasnosti od prijenosa bakterija na druge namirnice. Dobro trebaju oprati ruke i sav pribor s kojim se hrana obrađivala, kao i kuhinju, tvrde stručnjaci.

Idi na 24sata

Komentari 78

  • LANA555 23.11.2016.

    Kak ne kužite ,24sata hočeju pomoć advokatima istrošili su se. Sutra idem isprobati u kozumu .

  • LANA555 23.11.2016.

    Moja preporuka da svi glasači od hdz odu po dučanima i traže povrat novci koje su potrošili za meso.jaja. Koi humor od članka.

  • Magdalena777_1 23.11.2016.

    A kako ćemo točno znati jesmo li se zarazili salmonelom

Komentiraj...
Vidi sve komentare