Iako zvuči jednostavno, oni koji zapošljavaju ljude kažu da je ponekad prava umjetnost znati ponuditi novac i dobiti od zaposlenika kvalitetnog djelatnika koji će pomoći u poslovanju tvrtke. Znanje je neupitno, no ponekad nema previše veze s tim odgovarate li poslodavcu ili ne. Imajte na umu da poslodavci među kandidatima žele pronaći osobu koja će biti njihov 'best buy' tj. pružiti im najbolji omjer kvalitete (vaše sposobnosti) i uloženog (vaša plaća).
1. Što vam nudim
Pitanje je što vi kao zaposlenik nudite svom poslodavcu. Prava vrijednost krije se u onome što možete učiniti za svog poslodavca odnosno što možete ponuditi da se poboljša njegovo poslovanje. Radno iskustvo, stupanj obrazovanja i slično pritom ne moraju igrati presudnu ulogu u izboru djelatnika. Presudan je stav i jasna predodžba toga što poslodavcu nudite.
2. Što mogu učiniti da pomognem poslovanju
Važno je biti pozitivan. Trebala bi vas veseliti ideja da radite taj posao, inače poslodavac nema razloga zaposliti vas. Poslodavcu je bitno i kakva ste osoba, kako ćete se uklopiti među ostale? Uvijek nastojte pokazati najbolji dio sebe. Loše raspoloženje samo je odraz trenutnog stanja i to zapravo niste vi.
3. Što želim od vas da bih bio zadovoljan zaposlenik
Važno je uvjeriti poslodavca da ste zainteresirani za posao. Kada dođete u priliku postavljati pitanja, neka ona budu o radnoj poziciji. Plaća neka ne bude na prvom mjestu, jer sigurno se nećete zaposliti a da ne razgovarate i o tome. Poslodavci vole kandidate pitati kakvu plaću očekuju. I upravo ovdje kandidati nerijetko griješe u odgovoru. Pitanje o plaći je delikatno jer nikad ne znate koji je iznos previsok, a koji nerealno nizak. Ipak, nikad nemojte reći da pristajete na bilo što, jer onda jasno pokazujete da se ne cijenite dovoljno. Isto tako, nemojte pričati o privatnoj obiteljskoj situaciju.