Upravo na Međunarodni dan borbe protiv siromaštva i socijalne isključenosti trgovački lanac Lidl Hrvatska i Caritas Zagrebačke nadbiskupije obilježili su 15 godina uspješne suradnje, tijekom koje je Lidl Hrvatska donirao Caritasu robu u vrijednosti više od 1,7 milijuna eura. Povodom obilježavanja petnaestogodišnje suradnje, Lidl je i ovom prilikom Caritasu Zagrebačke nadbiskupije uručio donaciju u vrijednosti 15.000 eura u proizvodima.
Petnaestogodišnja suradnja Lidla Hrvatska i Caritasa Zagrebačke nadbiskupije počela je upravo na Međunarodni dan borbe protiv siromaštva i socijalne isključenosti 2009. godine. Od tada do danas ostvareni su brojni zajednički uspješni projekti na području djelovanja Zagrebačke nadbiskupije (Grad Zagreb, Zagrebačka, Karlovačka i Krapinsko-Zagorska županija), a Socijalna košarica – podjela pomoći u naravi u Gajnicama, poznata i kao socijalna samoposluga, je najdugovječniji među njima. U Hrvatskoj danas postoji 38 socijalnih samoposluga, a sve su otvorene po uzoru na ovu, prvu, Caritasovu samoposlugu.
U okviru Socijalne samoposluge vrši se priprema i podjela paketa hrane s osnovnim prehrambenim namirnicama te higijenskim proizvodima (sredstva za osobnu higijenu i higijenu prostora) za socijalno ugrožene osobe. Preko Caritasove socijalne samoposluge od 1. siječnja do 31. kolovoza 2024. godine pomoć je primilo ukupno 3.212 korisnika a podijeljena su 4.963 paketa prehrambenih i higijenskih proizvoda ukupne vrijednosti 323.393,17 eura. Od otvorenja samoposluge 2009. godine do 31. kolovoza 2024. godine kroz samoposlugu je podijeljeno pomoći u vrijednosti 5,4 milijuna eura.
Caritas zaprima sve više upita za pomoć u hrani a u posljednje vrijeme sve više i u higijenskim proizvodima. Tako je tijekom 2024. godine evidentirano novih 109 korisnika socijalne samoposluge. Prema podatcima Državnog zavoda za statistiku svaki peti stanovnik (19,2 %) u Hrvatskoj živi u riziku od siromaštva. Socijalno ugroženi stanovnici grada Zagreba iznimno su teško pogođeni ovakvom situacijom jer niska primanja i/ili socijalne naknade više ne pokrivaju niti osnovne životne potrebe. Iako 2 | 2 PRIOPĆENJE ZA MEDIJE Lidl Hrvatska · Sektor korporativnih komunikacija Ulica kneza Ljudevita Posavskog 53 · 10410 Velika Gorica · Hrvatska je Zagreb najmanje siromašan grad u RH, ima treću najveću koncentraciju siromašnih u zemlji i sve je veći broj osoba koje nisu u mogućnosti bez pomoći karitativnih organizacija samostalno zadovoljavati svoje potrebe. Posebno ugrožene su obitelji s više članova, starije i nemoćne osobe, jednoroditeljske obitelji, nezaposleni, osobe s invaliditetom i osobe koje zbog narušenog zdravlja nisu u stanju konkurirati na tržištu rada.
Povodom obilježavanja ove važne obljetnice, Lidl je i ovom prilikom Caritasu Zagrebačke nadbiskupije uručio donaciju u proizvodima u vrijednosti 15 tisuća eura. Donacija je u centralno skladište u Rakitju stigla Lidlovim električnim kamionom, koji predstavlja jedinstveno rješenje opskrbe bez negativnog utjecaja na okoliš. Lidlovo društveno-odgovorno poslovanje, osim humanitarnog djelovanja, uključuje i održivo poslovanje na svim razinama, pa se tako Lidl obvezuje na cilj Net Zero do 2050. godine, na temelju novih ambicioznih klimatskih ciljeva u opskrbnom lancu. Time Lidl ponovno značajno povećava predanost održivom poslovanju i zaštiti klime u okviru svoje međunarodne strategije društvenoodgovornog poslovanja. Lidl u svim zemljama već bilježi značajna smanjenja emisija stakleničkih plinova od 52%, u odnosu na 2019. godinu.