U sklopu poduzetničkog natječaja "Pametnom idejom do uspjeha" donosimo vam članke, intervjue i savjete stručnjaka o važnim poduzetničkim temama i izazovima poduzetništva.
Naime, istina je da je ideja samo početak i da nakon ideje dolaze godine mukotrpnog rada kako bi se ideja uspješno realizirala. No, često se može dogoditi da čak i oni najuporniji i najmotiviraniji poduzetnici ne uspiju u samoj realizaciji jer je ideja od početka bila neodrživa, slaba ili je tržište za plasman ideje bio premalen.
Tajna formula koja otkriva je li neka poslovna ideja predodređena za uspjeh ne postoji. Ukoliko već imamo poslovnu ideju, dragocjeno je upravo znanje i iskustvo onih koji su početničke dileme već odavno apsolvirali te uspješno plove poduzetničkim vodama. Dvojite li još uvijek oko toga ima li vaša poslovna ideja šanse za uspjeh, provjerite ovih deset zlatnih pravila potrebnih za uspjeh ideje.
- Strast – osjećaj koji vas veže za vašu ideju: za sve što radite u životu važna je strast, a pogotovo ako plivate u poduzetničkim vodama. Možete imati milijune, ali ako svoju ideju ne volite strasno i ne vjerujete u nju, svaka investicija unaprijed je osuđena na propast. Što točno znači strast u poduzetništvu? Živjeti za svoju ideju dan i noć, vidjeti je ostvarenu u budućnosti, zamišljati je kako će izgledati za pet ili deset godina. Ne vjerujete li sami u svoju ideju i ne obuzima li vas strast pri pomisli na nju, kako možete očekivati da će se ideja svidjeti i drugima: investitorima, kupcima, partnerima? Ako imate dobru ideju, morate imati i pokazati dovoljno strasti da tu ideju i provedete u djelo.
- Vaša poslovna ideja je jednostavna: ideja u početku ne mora biti nešto što će uzdrmati svijet. Ali, računajte na to da ideju morate razvijati iz dana u dan. Nemojte se bojati razmišljati o velikim stvarima – velike ambicije u poduzetničkom svijetu su poželjne i najčešće ne zahtijevaju puno više angažmana nego male ambicije. Većina uspješnih businessa počeli su kao sasvim jednostavna ideja i tek su se s vremenom razvili u nešto veliko.
- Jedan izvor prihoda: vjerovanje da je najbolja ona poslovna ideja koja može donositi prihode na više strana jest jedna od najvećih početničkih zabluda u poduzetništvu. U ranoj fazi razvoja poslovne ideje najvažnije je da imate jedan siguran i stabilan izvor prihoda na koji će se fokusirati realizacija samog poslovanja. Sve dodatno dobrodošlo je tek nakon što se osnovni izvor prihoda od poslovne ideje počne ostvarivati i postane stabilan.
- Do prihoda u nekoliko koraka: što sve trebate napraviti kako biste svojom poslovnom idejom zaradili novac? Ako vas do ostvarivanja prihoda dijeli puno koraka, pokušajte pronaći novi model koji će vam prvu zaradu donijeti kroz dva do tri koraka.
- Dobro poznajete svoje potencijalne korisnike: više nije dovoljno reći – ljudima treba moj proizvod ili moja ideja. Morate znati točno kome vaša ideja pomaže, na koji način, zbog čega, zašto baš vaša ideja, kakvo je ponašanje vaših korisnika, na što troše svoj novac, koji su im životni ciljevi, koliko godina imaju. Bez dobrog istraživanja nema businessa. Ako samo neodređeno znate kome bi vaša poslovna ideja mogla pomoći, može se lako dogoditi da ne pomogne nikome. Krenite od sebe – puno uspješnih poslova krenulo je od zadovoljavanja neke osobne potrebe.
- Poznajete tržište: konkurencija je u poslovanju neizbježna – zasigurno niste jedini koji imate odlične poslovne ideje. Želite li biti najbolji, tržište morate poznavati kao svoj džep, iznutra, izvana, odozgo i odozdo. Zbog toga, ako još niste upoznali tržište, odmah se bacite na posao.
- Veličina tržišta je važna: dobra ideja traži i dovoljno veliko tržište. Zapravo, može li tržište uopće biti dovoljno veliko? Što veće, to bolje. Dobro procijenite veličinu tržišta na koje namjeravate plasirati svoju ideju. Velika i brzorastuća tržišta mogu snažno pokrenuti sasvim prosječne poslovne poduhvate, dok stagnirajuća ili umiruća tržišta mogu uništiti i najbolje kompanije.
- Originalna tajna „receptura“: svaki uspješni poslovni poduhvat mora imati svoju tajnu „recepturu“. Ako ju već nemate na početku, morate ju osmisliti u nekoj narednoj fazi razvoja. U nečemu morate biti originalni, morate imati nešto posebno, nešto morate raditi i poznavati najbolje, nešto što nitko nema, što nitko drugi ne može i nešto što vas izdvaja i uzdiže od drugih.
- Možete li uništiti svoju ideju: na početku smo pričali o strasti i ljubavi prema svojoj poslovnoj ideji, a sada biste ju trebali uništiti? Da, dobro ste pročitali. Naime, ako svoju ideju već volite, onda ju morate poznavati dovoljno dobro, pa čak i njene loše strane. Dakle, krenite razmišljati o svojoj ideji na negativan način, otkrijte što je to loše i kako ju možete uništiti. Tek kad to spoznate, prionite na poboljšanje i eliminaciju tih loših strana kako biste svoju ideju učinili održivom i dali joj bolje šanse za uspjeh.
- Pričate o svojoj ideji svima i svakome: možda ju još uvijek ljubomorno čuvate i štitite, ali vjerujte, nitko vam neće ukrasti poslovnu ideju. Čak i ako se nekome vaša ideja svidi, on zasigurno neće istog trena posvetiti život njenom ostvarenju. Zbog toga – pričajte, pričajte, pričajte, a onda slušajte, slušajte, slušajte. Sav feedback, bio on pozitivan ili negativan, zlata je vrijedan. Sva ta različita mišljenja o vašoj ideji upotrijebite kako biste ju poboljšali i učinili još boljom i uspješnijom.
Čak i ako zadovoljavate sva navedena pravila, uspjeh vam nije zagarantiran. S druge strane, ako se vaša razmišljanja uopće ne poklapaju s ovim pravilima, ne mora značiti da je vaša ideja osuđena na propast. Za ostvarivanje svoje poslovne ideje pokušajte odabrati lakši put i učiti od iskusnijih. Za početak, prijavite svoju poslovnu ideju na naš natječaj: https://www.24sata.hr/specijal/pametnom-idejom i povećajte svoje šanse da svoju poslovnu ideju pretvorite u poslovni uspjeh.