Premda se u današnje vrijeme poslovi sve manje dijele na njegove i njezine, ipak postoje neke situacije u kojima smo navikli češće viđati muškarce nego žene. Klasičan primjer su zanimanja koja podrazumijevaju provođenje radnog vremena za volanom, a sezona roštiljanja potaknula nas je da istražimo i zašto su muškarci glavni kad je riječ o baratanju roštiljem.
1. Utjecaj majke prirode
U knjizi ''Catching fire: How Cooking Makes Us Human'', antropolog i primatolog Richard Wrangham objašnjava da se razlog zbog kojeg muškarci vole roštiljati može pronaći u našoj povijesti. Konkretnije, na primjeru lovačko-sakupljačkih društava, u kojima su muškarci išli u lov na životinje, dok su žene sakupljale plodove (voće i povrće) te su bile zadužene za pripremu jela koja zahtijevaju više angažmana od ''bacanja'' mesa na vatru. Također je zanimljivo da se roštiljanje, baš kao i vožnja automobila, povezuje i s nastojanjem muškarca da pokaže svoju muževnost i zadivi ženu.
2. Marketinški efekt
Amerikanci također imaju svoju zaslugu u popularizaciji roštiljanja među muškarcima, a postoje dvije verzije događaja koje su to, navodno, prouzročile.
Prva kaže da je 1950-ih godina u SAD-u polako dolazilo do promjena u obiteljskim odnosima, osobito kad je riječ o sudjelovanju očeva u odgoju djece. Ranijih godina Amerikanci su imali velik problem s prekomjernom konzumacijom alkohola, pa su očevi više vremena provodili u barovima, a manje kod kuće s obitelji. Tad je čak donesen 18. amandman američkog ustava, koji je odredio zabranu alkohola u Sjedinjenim Državama. Kako bi se situacija popravila, brendovi su putem reklama pokušali privući muškarce na kupnju roštilja. Predstavljali su im savršen obiteljski život u predgrađu, s velikim dvorištem i roštiljem kao alatom koji im omogućuje uživanje u obiteljskoj idili. Druga verzija govori o trendu života u predgrađu, koji je doživio pravi zamah nakon Drugog svjetskog rata. Uređena okućnica i savršena američka obitelj koja vikendom roštilja postali su svojevrsni statusni simbol bjelačkih obitelji.
3. Rizik i uzbuđenje
Zadnji razlog koji može objasniti zašto za roštiljem, kao i za volanom, češće viđamo muškarce je - uzbuđenje. Mnoge studije pokazale su da su muškarci skloniji rizičnim pothvatima, a roštiljanje predstavlja određenu dozu rizika, budući da uključuje vatru. Ako tomu pridodamo povjetarac, postoji potencijalna opasnost, a mala doza opasnosti muškarcima može biti itekako uzbudljiva. Pritom je također zanimljivo spomenuti i to da su prema podacima američke trgovačke asocijacije ''Hearth, Patio & Barbecue Association'' žene bile najčešći kupci (55%) električnih vanjskih roštilja, koji ne zahtijevaju baratanje vatrom.
Ništa bez ekipe!
Među ostalim potencijalnim razlozima zbog kojih je roštiljanje uglavnom ''muška stvar'' ne treba zaboraviti ni to da roštiljanje znači druženje s dečkima. Uglavnom se ono odvija oko roštilja, uz pokoju čašu piva, gdje iskusni grill majstori mudro razglabaju o tome kako najbolje ispeći meso. Zato roštiljanje doživljavaju kao idealnu priliku za muško druženje. A odlučite li se vi uputiti s ekipom ili obitelji negdje u prirodu, gdje ćete uživati uz roštilj, vaš najpouzdaniji suputnik bit će kompaktni SUV Citroën C3 Aircross. U njemu ćete biti sigurni na putu, ali i sigurni u to da vam u prtljažnik stane baš sve potrebno za nezaboravan vikend u prirodi