Boje imaju velik utjecaj na našu odluku o kupnji. Kad govorimo o nabavci automobila, taj je utjecaj veći čak i od ocjene sigurnosti, pa i od potrošnje goriva. I ne samo to, na stranici LeaseLoco tvrde da će 40% ljudi odabrati neku drugu marku vozila ako traženi model nije dostupan u boji po njihovom izboru.
Iako preferencija boja može varirati ovisno o kulturološkim utjecajima, klimi i lokalnim trendovima, važnosti psihološkog utjecaja boja na donošenje odluke pri odabiru vozila itekako su svjesni u automobilskoj industriji. Naime, sasvim je jasno da pojedine boje imaju moć izazvati određene emocije i percepcije te tako nesvjesno utjecati na naše odluke.
Ultimativna neutralna boja
Globalno istraživanje o najpopularnijim bojama automobila, koje je proveo Haynes - Priručnik za rad i održavanje motora, tvrdi da je bijela najpopularnija boja, slijede je crna, srebrna, siva, "prirodna" (nijanse bež i smeđe), crvena i na kraju plava. Odlučite li se za ružičastu, narančastu, zelenu ili bilo koju drugu živahnu boju, bit ćete u manjini.
Na globalnoj razini bijeli automobili čine 35 posto tržišta, a ova boja najpopularnija je u Kini (50 posto), Africi (46 posto) i u azijsko-pacifičkoj regiji (41 posto). U Europi se za bijelo vozilo odlučilo 29 posto vozača, oko 8 posto više od njenog najbližeg rivala.
Ljudi koji vole bijelu boju su mirni, uredni i pozitivni. Mogu biti konzervativni te vole red i jednostavnost. Bijela simbolizira čistoću, nevinost i svježinu. Međutim, ta boja također razotkriva svaku mrlju, prljavštinu i vanjske nedostatke na vozilu, što znači da ćete biti primorani češće prati automobil kako bi pristojno izgledao, što će povećati vaše troškove održavanja.
Njezina suprotnost, crna boja, druga je najpopularnija boja, s globalnim udjelom od 18 posto, što je samo upola manje od bijele. Crnu vole u Europi (21 posto), Sjevernoj Americi, Japanu i Rusiji (oko 20 posto), ali nije osobito popularna u Indiji (odabire je samo 3 posto kupaca) i Africi.
Crna se povezuje s prestižom i moći, sinonim je za eleganciju i luksuz. Vozilo u crnoj boji je šarmantno i moderno, ali zagonetno i zastrašujuće. Upravo su zato mnoge limuzine i premium vozila, poput BMW-a i Lamborghinija, crne boje. Ova boja povećat će vrijednost automobila ili kombija prilikom preprodaje.
Više o ponudi tvrtke Auto Hrvatska automobili d.o.o. pronađite na Shopaj24.
Svijetle boje uvijek su u modi
Srebrna boja označava bogatstvo, tehnologiju i sofisticiranost, a nalazi se na trećemu mjestu u ovom globalnom istraživanju, s udjelom od 13 posto vozača. Posebno je popularna u Indiji, nalazi se na prvome mjestu s 30 posto, potisnuvši bijelu na drugo mjesto s udjelom od 29 posto. Srebro vole i u Južnoj Americi (23 posto) te u Rusiji (18 posto). Ali ova boja ne prolazi tako dobro u Kini, gdje se nalazi na četvrtome mjestu, iza smeđe, sa samo 7 posto tržišta.
S globalnim udjelom od 10% sivi kombi ili automobil kupit će svaki deseti kupac na svijetu. Navodno je posebno popularna u Južnoj Koreji (17 posto) i prilično dobro stoji u Europi, Sjevernoj Americi i Meksiku s 14-15 posto tržišta. U Japanu, Kini i azijsko-pacifičkoj regiji je među najmanje zanimljivim sa samo 5-7 posto udjela na tržištu.
Neutralni i nenametljivi, sivi automobili privlače kupce koji traže ravnotežu između profinjenosti i praktičnosti. Kažu da je to boja opreza, ali povezuju je i s mudrošću te s godinama. Kao i njihovi srebrni parnjaci, siva je majstor u kamufliranju prljavštine i ogrebotina, što pridonosi većoj vrijednosti pri preprodaji.
Tamne boje privlače sunce
Tamnije boje imaju tendenciju da apsorbiraju više topline od sunčeve svjetlosti, što potencijalno dovodi do bržeg propadanja vanjske boje i povećanog rizika od blijeđenja. Dodatne mjere, poput nanošenja voska i zaštitnih premaza, mogle bi pripomoći kako bi automobil ili kombi zadržao noviji izgled.
Možda ste očekivati da će jarke boje biti popularnije, ali crvena je zauzela tek peto mjesto na globalnoj tablici s rezultatom od 7 posto. Ovu strastvenu boju punu energije i kompetitivnosti vole Amerikanci (10-11 posto). Ako ste ljubitelj žarkih boja, svakako imajte na umu da življe nijanse mogu privući neželjenu pozornost, pa pripazite na brzinu!
Prirodno u vrlo doslovnom smislu opisuju se "zemljane" boje, od bež sve do smeđe. Globalno gledano, to je šesta najpopularnija boja, vole je u Kini, gdje pokriva 10 posto tržišta. Smeđa se povezuje s poniznošću i pouzdanošću, sa stabilnošću, odgovornošću i udobnošću.
I na kraju popisa dočekuje nas plava, umirujuća boja, koja simbolizira povjerenje i pouzdanost, smirenost i mudrost. U Sjevernoj Americi, Europi, Japanu, Meksiku i Rusiji plavi automobili čine 8-9 posto tržišta, u Kini jedva 1 posto. Ova boja dolazi u širokom rasponu nijansi, od življih do prigušenijih tonova, kako bi se zadovoljile preferencije što većeg broja kupaca.
Više o ponudi tvrtke HDH Opus d.o.o. pronađite na Shopaj24.
Premda se trendovi boja u automobilskoj industriji mijenjaju, mogli bismo reći da neutralne boje poput bijele, crne i srebrne često privlače širu populaciju. Bilo da želite kupiti ili prodati svoje vozilo, uronite u svijet boja kako biste donijeli najbolju odluku i povećali vrijednost svojeg limenog ljubimca.