To je to što me zanima!

Vještina ključna za većinu poslova budućnosti. Oni koji je posjeduju bit će bolje plaćeni

Jeste li znali da se ljudi ne rađaju s kreativnošću nego je tijekom života razvijaju? Posebno je bitno razviti je u dječjoj dobi. Djeca posjeduju kreativni potencijal, bez obzira na to jesu li posebno darovita ili nisu, no zato ih valja u tome poticati
Vidi originalni članak

Pedagog Heinrich Roth definirao je kreativnost u svakodnevici na vrlo živopisan način: "Tko, kad je to potrebno, može ogradu pretvoriti u ljestve, zavjesu u haljinu, sanduk u stol, krpu u lutku, mikroskop u oružje, u tom je trenutku kreativan".

Kreativnost, dakle, uključuje mentalne procese koji dovode do novih rješenja, ideja, zamisli, umjetničkih formi, teorija te novih i jedinstvenih rezultata. Većina ljudi pod pojmom kreativnosti podrazumijeva stvaralaštvo kojim se stvara nešto drugačije od dotadašnjeg, dok se istodobno problemi na koje se nailazi pri tome rješavaju na "svoj" način. Da biste se "uključili u kreativni mod", treba imati motivaciju, priliku za proces stvaranja, ali i interakciju s okolinom. 

Iz kreativnih procesa nerijetko nastaju novine, originali i patenti, ili se njima dograđuje već postojeće stanje. Iako zahtijeva strpljivost i dodatan trud, znanje stečeno na kreativan način kvalitetnije je, uporabljivije i dugotrajnije od znanja stečenoga klasičnim putem.

Vještina koja se ne može isprogramirati

Tržište rada ubrzano se mijenja, a jedan od najznačajnijih pokretača tih promjena je automatizacija. Iako ona donosi mnoge prednosti, poput povećanja učinkovitosti i nižih troškova, ona ima i nedostataka. Iako su strojevi odlični u obradi velikih količina podataka i praćenju postavljenih pravila, oni ne mogu razmišljati izvan okvira niti doći do istinski novih ideja.

Kreativnost je također neophodna za inovacije. Kako bi ostale konkurentne, tvrtke moraju neprestano osmišljavati nove proizvode, usluge i načine obavljanja stvari. To zahtijeva sposobnost kreativnog razmišljanja te spremnost na preuzimanje rizika i isprobavanje novih stvari. U svijetu koji se sve više automatizira vrijednost ljudske kreativnosti bit će sve veća. Dok strojevi preuzimaju rutinske zadatke, radnici koji mogu kreativno razmišljati i smišljati inovativna rješenja bit će vredniji nego ikad.

Poslovi kojima će se baviti današnje bebe

Znate li da su kreativni poslovi u prosjeku plaćeni 24 posto više od onih u drugim industrijama? Rast broja radnih mjesta u kreativnom sektoru posljednjih je godina gotovo dvostruko veći nego u drugim zanimanjima, pa nema razloga da tako ne bude i dalje.

Za nekoliko desetaka godina AI etičari će osiguravati da se sustavi umjetne inteligencije razvijaju, implementiraju i koriste etički, mladi će se obrazovati za dizajnere virtualne stvarnosti i stvarat će impresivna virtualna okruženja za različite industrije. Održiva energija i nadalje će biti u fokusu, dizajnirat će se, razvijati i implementirati rješenja za obnovljivu energiju, a urbanistički planeri za pametne gradove uz pomoć tehnologije i analitike podataka stvarat će održive, učinkovite i za život pogodne gradove.

Putovanja u svemir bit će uobičajena, a tamo će nas voditi vodiči i konzultanti za svemirski turizam. Inženjeri biotehnologije razvijat će inovativna rješenja u područjima kao što su uređivanje gena, personalizirana medicina, biogoriva i proizvodnja hrane dok će nas analitičari kibernetičke sigurnosti štititi privatno, ali i poslovno od kibernetičkih prijetnji koje će biti sve učestalije.

Kako potaknuti kreativnost kod djeteta?

Vrlo je poticajno oživljavati i osvješćivati djetetu sve osjetilne doživljaje, dok gleda i dira predmete, sluša zvukove i kuša hranu. Najbolje je tražiti od njega da opisuje osjete, da ih imenuje i uspoređuje. Tako će se poticati djetetovo maštovito igranje te omogućiti bogatije i aktivnije sudjelovanje u likovnom, glazbenom i plesnom stvaralaštvu.

Djeca će iz svojeg svijeta u kojem žive uvijek izvući najbolje, a pritom ih ne valja sputavati. Nikako nije dobro kritizirati ili se izrugivati nekim nespretnim, nelogičnim, djetinjastim prijedlozima. Roditelji moraju dopustiti djetetu da "iskuša" svaki svoj prijedlog, da se samo zapitkuje o njegovoj vrijednosti, da ga samo kritizira, zamijeni ili odbaci. To je i jedan od načina stjecanja samopouzdanja, prijeko potrebne komponente i u odrasloj dobi kako bismo normalno funkcionirali u životu.

Zato, kad je riječ o kreativnome mišljenju, dijete treba pustiti jer tako vježba pouzdavati se u vlastitu prosudbu i stječe hrabrost da se zalaže za vlastite ideje. A znamo koliko je to važno ako jednog dana želi raditi neki kreativan posao ili, primjerice, biti poduzetnik koji "živi" od svojih ideja.

Roditelji ne bi smjeli pomagati djetetu rješavati probleme koji mu se nađu na putu dajući gotove primjere i rješenja i ne bi ga trebali požurivati. Treba pričekati, dati djetetu dovoljno vremena da počne shvaćati zadatke i da samo dođe do novog rješenja, da samo procijeni valjanost novog, da postupno zavoli i usvoji inovativno ponašanje. Jedino je to put da danas-sutra, kao odrastao, djeluje iz svoje autentičnosti, radeći svoj posao, koji god da izabere, s voljom, sa žarom i strasti, a ne nužno zbog novca, moći, prestiža...

Djetetu, uz to, valja pokazati da cijenite to što radi i pohvaliti ga kad je rezultat, rješenje i inovaciju postiglo samo.

Djetetu, kako bi se potaknula kreativnost, valja omogućiti sve potrebne materijale i sadržaje, kao i prostor za pohranjivanje i isticanje odabranih radova. U domu napravite ploču ili izaberite neki drugi prostor, primjerice u hodniku ili na hladnjaku, gdje će biti mali izložbeni prostor na kojem će dijete izložiti, primjerice, svoje najbolje crteže i sve ono što mu je važno ili ga veseli. Svakako je važno da i roditelj odvoji vrijeme koje će posvetiti djetetu, posjeti predstavu, nastup, ili sjedne i pogleda što je nacrtalo. 

Kreativne radionice uz Cedevitu

Beskonačan je niz dobrobiti od kreativnih aktivnosti koje upošljavaju malene ruke i glave istodobno: motorika, sluh i govor, socijalne vještine, samopouzdanje, osjećaj za prostor, osjećaj za ritam, sposobnost učenja i razlikovanje kvalitetnog od lošeg sadržaja. 

Cedevita je zato odlučila dati glas djeci iz SOS Dječjeg sela Hrvatska kroz prethodno spomenutu kreativnost, pokrenuvši ove jeseni kampanju Budi TU. Budi CE., čiji je cilj podržati klinCE kreativCE SOS Dječjeg sela Hrvatska i dječjim optimizmom inspirirati javnost.

- Na kreativnim radionicama djeca SOS Dječjeg sela Hrvatska osvojila su nas svojom vedrinom, znatiželjom i umjetničkim pristupom te dokazala da se u svakom djetetu skriva maleni kreativac - kažu iz Cedevite. Pod vodstvom psihologinja Gabrijele Ištuk i Leone Bortas Hetler, te uz stručne savjete umjetnika Hane Tintor i Marka Borote, djeca su naslikala predivne crteže.

Odabirom omiljenog Cedevita okusa i građani mogu podržati klinCE kreativCE iz SOS Dječjeg sela Hrvatska, a dodatno se mogu inspirirati na edukativnoj platformi budidobrobudice.com. Uz stručne članke, građani mogu pronaći Vodič kreativnosti, koji su također oslikala djeca, te otkriti kako i sami mogu primijeniti određene kreativne tehnike u svakodnevnom životu.

Na primjeru niza zabavnih igara, trikova i savjeta naučite kako dječje misli pretvoriti u sjajne ideje. Cedevitin Vodič za kreativnost besplatno preuzmite OVDJE!

Idi na 24sata

Komentari 6

  • magic7777is heare 05.10.2024.

    Dajte nam konentirat Spikica i Tomica

  • Srećko Šoić 01.10.2024.

    Dalmatinci jedva cekaju da zakupe parcele na mjesecu pa da malo bolje zive od najma nego sada. Samo da im porez ne bude velik jer i ovaj sto placaju ih je doveo do toga da jedva spajaju kraj s krajem.

  • čubaka 01.10.2024.

    Tko živ, tko mrtav. Zaboravljate faktor umjetne inteligencije za 30 godina.

Komentiraj...
Vidi sve komentare