Da bismo uspjeli u poslu, ali i u životu općenito, trebamo znati predstaviti se u najboljem svjetlu. To znači istaknuti svoje kvalitete na najbolji i najprikladniji način. Pritom ne mislimo da trebate stvarati lažnu sliku o sebi, uveličavati svoje kvalitete i vještine te pričati o uspjesima koji se nisu dogodili vašom zaslugom. Međutim, „prodati sebe“ vještina je koju svatko treba usavršiti. Kako biste uspjeli u tome, evo nekoliko načina koji će vam u tome pomoći:
Odijelo ne čini, ali prodaje čovjeka
Koliko ste puta čuli uzrečicu da odijelo ne čini čovjeka? I to je istina, naš vanjski izgled ne definira našu osobnost, no zasigurno ostavlja dojam. Više će vas ljudi primijetiti ako ste našminkani i lijepo obučeni ili ako nosite lijepo odijelo i uredne cipele. Ljudi su vizualna bića i prvi dojam ostavljate svojim izgledom, htjeli vi to ili ne. Zato je, osim u znanje, potrebno uložiti i u svoj izgled.
Biti uporan ponekad znači da treba biti dosadan
Blogerica i novinarka Forbesa, Susannah Breslin, kaže da kako bismo prodali sebe trebamo biti dosadni, odnosno uporni. Kao primjer daje situaciju kada je trebala predložiti nekoga za posao u novoj agenciji. U tom trenutku sjetila se osobe koja ju je na poslu najviše živcirala i nije se mogla sjetiti nikog drugog. Naime, ta joj je osoba mjesecima prije slala mailove, neprestano pričala o svojim idejama i postignućima te je tako uspjela ostaviti dojam, dok drugi to nisu činili. Stoga, budite uporni, dajte svoje mišljenje i kad vas to ne traže, ističite svoje ideje i zamisli kad god vam se za to ukaže prilika i ne bojte se biti dosadni jer moglo bi vam se isplatiti.
Nekad morate biti bolja verzija sebe
Svi mi imamo one dane kada nam se ne da ni sa kime razgovarati, ne da nam se ići na piće s klijentima ili glumiti nasmijano lice kad nam nije do smijeha. Međutim, ono što mnogima od nas ne polazi za rukom jest odvojiti taj dio sebe kakvi zaista jesmo i kako se osjećamo od onoga kakve nas drugi žele vidjeti. To naročito vrijedi ako ovisite o kupcima ili klijentima koje želite zadržati. Morate navući osmjeh na lice čak i kada imate najlošiji dan i postati prodajna verzija sebe. Trebate ćaskati i družiti se s ljudima i onda kada niste raspoloženi za to, trebate otići na piće čak i onda kada biste najradije otišli ravno doma pred televizor. Bit ćete privlačniji u svakom smislu ako uvijek budete dobro raspoloženi i nasmiješeni. Trebate ostavljati dojam da vam sve ide od ruke čak i onda kada nije tako – to je ono što privlači druge, naročito kupce, klijente i potencijalne poslovne partnere.
Sada kada znate što vam je činiti, počnite usvajati ove navike i krenite u sklapanje novih poznanstava i poslovnih prilika. Sretno!